• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-07-10 22:32:48 följande:

Börjar redan tappa det lilla hoppet jag hade för denna cykeln.. Är på ÄL+6 idag och har börjat få lite molvärk, vet att det inte behöver betyda någonting såhär tidigt men det enda molvärk säger mig är att mensen är på gång. Så deppigt :(

Åh känner så igen mig i den där uppgivna känslan... Men ge inte upp ännu! Hört om många som känner av precis samma symtom månaden dom plussade som alla andra månader!
  • Sophiee92
    Pinkfloweer skrev 2022-07-10 23:36:28 följande:

Bruna flytningar börja nu såg ja ... 9 eller 10 dagar efter ägglossning...brukar komma på dag 11 annars. Kände även att tappen va långt ner så nu är försök 10 kört för mig....känner mig sååå ledsen men ska försöka sova endå... :(

Neeej men det behöver inte betyda att det inte blev något! Vissa får ju t.om en liten blödning och ändå plussar!? Förstår dock känslan :( jag är ju på BIM idag med ett negativt test imorse, dock ingen mens än men känslan är solklart att det inte blev något. Kanske dumt men jag hällde precis upp ett glas vin till mig själv för att orka denna dag, hela min kropp just nu skriker att det inte tog sig... Håller alla tummarna för dig dock! <3
  • Sophiee92
    evelinagra1 skrev 2022-07-12 11:02:17 följande:

Nu har jag så dåligt samvete.. jag har inte druckit någon alkohol på hur länge som helst för att jag har varit rädd att det ska påverka chansen att bli gravid. Nu har jag inte blivit gravid på över ett år så kände igår att skitsam en cider kan ju inte göra något skillnad, och så känner jag fortfarande men känner mig ändå dum för borde ha ägglossning idag.. jaja inte så mycket att göra. Nu åker jag iväg imorgon så om ägglossningen skedde Igår eller idag så har vi gjort det vi kunnat denna månaden iallafall och isåfall timade den in sig väldigt bra mellan min resor det är ju väldigt sällan att den kommer när man vill det :P 
    Nu är det bara detta med krämen :/ jag är så kluven känner mig lite rädd att hålla på att experimentera men det kan väl inte göra något skada?

Håller helt med Rewner, så måttligt drickande ska nog varken göra bu eller bä. Jag dricker ibland men väldigt måttligt. Bestämde mig redan tidigt i den här processen att jag inte skulle börja leva som gravid tills jag faktiskt plussat. Tog ju t.o.m. ett halv glas vin igår på BIM då jag testade negativt... Sen är ju alkohol inte direkt känt som något preventivmedel hehe
  • Sophiee92

Hörni! Min mens har inte kommit ännu :O och jag tog både ÄL-test och tempar så vet när äl var exakt... Nu är min mens alltså officiellt försenad 1 dag!!!

Så nu har jag varit och köpt ett digitalt som jag ska ta här i eftrmiddag. Shit vad nervös jag börjar bli nu! Dock så försöker jag verkligen att inte få upp förhoppningarna, jag testade ju trots allt negativt igår på BIM-dagen... 

• Sophiee92

Hej tjejer, testet var negativt :( förstår inte då varför mensen är sen men det är väl bara att vänta på att den kommer... :((

• Sophiee92

Alltså tack ni är för gulliga <3 hoppas innerligt att det är därför men känns samtidigt så långsökt att jag skulle vara en av dom få! 

Hur går det för alla er andra?

• Sophiee92
    LJM91 skrev 2022-07-12 17:41:50 följande:
    ÄL+8 för mig, prick mitten av min lutealfas. Vågar inte hoppas, känner molvärk från och till vissa dagar vilket jag brukar göra mellan ägglossning och mens.
    Åh den där molvärken som gör sig påmind titt som tätt. Jag kan verkligen inte minnas att det var så innan jag försökte skaffa barn. Kan du? Förstår verkligen känslan av att inte våga hoppas :/
  • Sophiee92
    evelinagra1 skrev 2022-07-12 21:53:01 följande:

Vad tråkigt sophie :(( håller tummarna att det är för tidigt bara <3

jag hoppa verkligen på att tempen höjer sig imorgon för isåfall har vi nog fått till det rätt så bra jag hade dock velat få till det nu ikväll igen men sambon ska upp tidigt så det blir nog inget med det, vi hade sex imorse men det var lite oklart om han kom eller inte haha?? Jätte konstigt men troligtvis kom han för det kändes så för både honom en mig men troligtvis inte en så stor sats haha ( sorry för mycket information :P) men men nu har vi gjort det vi kan iallafall 

lägger in en bild på min graf och hjärtana är dagarna vi har haft sex 
    Oh ja det ju ut som ni fått till det jätte bra! Hoppas du får en tydlig temphöjning nu :D
  • Sophiee92

Ja det är nog bara så att det är pga att man känner efter så mycket. Suck. Önskar man bara kunde stänga av symtom-knappen framtida försök.
    Och idag kom min mens också så nu går vi in på det 11e försöket...

• Sophiee92

Åh tack Ljm och Rewner <3 nu försöker jag ladda om inför nästa försök. Kanske blev inspirerad av er alla som testar nya krämer etc detta försök så nu gjorde jag själv något nytt och började med en hög dos Rosenrot idag för att stärka ägglossning. Misstänker nämligen starkt att jag har en svag ägglossning, får aldrig positivt på vanlig äl-sticka utan bara på digitala.

Läst om biverkningar av RR också så därför har dom bara legat i många månader men jag känner helt ärligt att nu bryr jag mig knappt längre, inget är värre än att inte få ett pluss alls så testar hellre och hoppas på det bästa! 

Åh tycker så synd om dig Pinkflower. Jag tog ju också en bunt negativa tester denna månad Pga sen mens men så kom den såklart likt förbannat ändå tillslut... Hur sen är din mens nu?

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?