Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Men GUD! Rekord cykel ju. Hur många ÄL-tester lyckades du förbruka?
Men GUD! Rekord cykel ju. Hur många ÄL-tester lyckades du förbruka?
Hej alla kämpar i denna tråd
Jag vet inte om ni kommer ihåg men jag var aktiv i denna tråd förr, jag känner att jag gärna joinar igen, om jag får?
Har inte lyckats med ett enda plus sen jag gjorde uppehåll i gruppen. Nu försök 10, bim om 7 dagar. Har ju säkert inte hänt nåt denna gång heller men man hoppas ju likt förbannat endå och försöker känna efter minsta eventuella symtom som vanligt.
LJM jag hade ett typ IDENTISKT test, också vid vårt andra eller tredje försök. Annars har alla varit tokblanka. Min mens var då också sen 2-3 dagar. Jag har så försökt att få bekräftat att det var ett tidigt missfall, för om det var så så skulle jag iaf kunna känna mig lugn i att jag åtminstone KAN bli gravid.
Min mens betedde sig inte normalt efteråt, först hade jag 6 dagar normal mens men efter det så fortsatte jag blöda i ca 7 dagar till med mycket kraftig mens så långt som 12 dagar efter att det började. Kunde inte ha en tampong i mer än 15 min innan jag blödde igenom. Hade också kraftigare mensvärk som du.
När jag var hos fertilitetskliniken tidigare i år sa dom att det definitivt var ett tidigt missfall pga sen mens, svagt streck och så kraftig blödning. Jag blödde dock inte klumpar heller och förstått att många inte blöder mer än vanligt vid så tidiga missfall...
Tror hur som helst att du plussade men fick tidigt mf. Strecket känns för starkt för att vara något annat.
Tack så mycket Dalarna och Sophiee ! Jag hoppas så för er denna månad att det tar sig! Men jag förstår också känsla i att tappa hopp, det känns som det aldrig riktigt ska ta slut det här.
Sophiee med mitt första barn tog det 4 aktiva försök/månader att bli gravid så tyvärr tänkte man ju nu inför försök till syskon att varför ska ta det vara problem nu när det gått smidigt innan, men där blev vi ju helt klart motbevisade...
Tack för din input Sophiee92, jag tror inte jag blödde mer än en vanlig mens men det kanske man inte måste göra vid ett missfall. Precis som du säger hade det varit skönt att bara få bekräftat att vi kan bli gravida. Jag har ju varit gravid en gång tidigare med ett ex, men inte med min nuvarande sambo förutom det här svaga strecket då, så det hade varit väldigt skönt att få bekräftat att allt är som det ska.
Idag är jag lite deppig, har åkt på öroninflammation och håller på stt bli galen av smärtan. Försökte klara mig på bara alvedon då jag har läst att ipren inte är bra att ta när man vill bli gravid, men jag har så fruktansvärt ont att jag blev tvungen att kombinera dem :( känns som att jag förstörde den lilla chans vi hade denna månaden..
Vad härligt att höra att du mår lite bättre Fyrklövern <3 och tycker du är så gullig som fortsätter följa oss andra här, det uppskattas mycket :)
Har också börjat känna av rejäl PMS här och börjat planera för nästa månads försök redan... Då ska vi minsann få till det fler gånger vid ÄL och tänkte även testa Bisolvon-metoden + D-vitamin boost igen. Denna månad så fick jag positivt ÄL test mitt under midsommarhelgen så lyckades bara få till det en gång.
O funderar på att riva av plåstret imorgon och ta ett gravtest på morgonen. Då är jag på BIM -3 så borde visa något tänker jag. Tycket nästan att det är jobbigare att få mensen och vara oförberedd på den än att "vänta på" att den ska komma.
Sophie; ibland har jag nästan planlägga 2 månader efter BIM. Men om vi inte fått till det bra så brukar jag planlägga nästan direkt. Är ganska tråkigt att planlägga så fort, inga hopp om att man ska kunna bli gravid. Men är det inte 90 % blir många gravida innan ett år?
Så då borde det vara våran tur snart.