• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Stort grattis Annemarit! <3

• Sophiee92

Dalarna, Ja verkligen märkligt! Men gud inser att jag nog också missat ÄL pga att vi slutat haft sex för tidigt! Blir att fortsätta ha sex det här försöket iaf till minst 4 dagar efter positivt ÄL-test.

Du får uppdatera imorgon om din temp gått upp!

Kan ändå förstå att det kan vara skönt att slippa stress-sexet denna månad. Också haft såna månader när annat kommer emellan och man kan känna att det är ganska skönt trots allt. Skönt att det inte är något allvarligt iaf.

• Sophiee92
    Pinkfloweer skrev 2022-07-25 17:49:52 följande:

Grattis Annemarit! Känns lite hoppfullt att det faktiskt är 2 som plussat här nu denna månad.

Själv börjar jag bli smått desperat istället så känner jag så vill ge inositol en chans. Ska även ringa och be om utrrdning på måndag. Vet ni är flera som testar inositol, har ni hunnit märka nån skillnad på ägglossning och ägglossningssymtom efter ni börjat? Eller menscykeln överlag.

Jaaa så himla hoppfullt med flera i tråden som plussat :D

Känner mig också smått desperat nu haha. Funderar också på att ge inositol en chans nästa försök.

Vad kom du fram till angående Primolut förresten?
  • Sophiee92
    Chilins skrev 2022-07-25 18:05:46 följande:

Eller hur! Jag trodde att jag var ensam som får ägglossning så länge efter positivt test. Har bestämt mig för att prova clearblue lila för att börja liggandet i tid och sen försöka varannan dag fram tills efter ägglossningen, gärna någon extra dag efteråt. 

Ah, kan nog vara en bra idé! Jag kör på lila själv, i början fick jag flera dagar blinkande men senaste månaderna har jag dock gått från tom ring till fast direkt så det är lite segt... Men gäller nog bara att börja testa tillräckligt tidigt!
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-07-25 19:09:57 följande:

Pinkflower; ja de är den jag använder. Funderar bra :) 

Men de är ju endå en fördel att få ägglossning någon extra dag efter. Då har man mer chans att ligga. 
    Slipper kan stressa med sex innan positivt test. 
    Då kan man bara fokusera på positivt och sen ligga. 

Ja absolut, det är sant! Dock verkar det vara lite olika för mig från månad till månad och ibland kommit redan 2 dygn efter positivt test. Dröm hur som helst att ha på sig typ 4 dagar varje månad efter positivt test :D
  • Sophiee92
    Pinkfloweer skrev 2022-07-25 21:38:53 följande:

Sophie angående primoluten så tänker jag strunta i den nu, jag mådde trots allt så himla skit på det, och när jag ringer de om utredning kanske det visar sig sen att man får nåt mer effektivt om det behövs, detta skulle fixa till mensen bara vad jag förstått när jag googlat på det och inget med ägglossning att göra. Hoppas att inositolet ska kunna stärka ägglossningen när jag provar, om kanske det kan höja progesteronet sen då..beställde nu så ska börja ta det med start nästa mens :) 

Ah förstår! Tror du gör ett klokt val. Spännande att du också börjar med inositol, jag ska göra detsamma nästa försök :)
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-07-28 09:48:35 följande:

Var hos min bror igår varpå deras 5-åring får ur sig: faster hade en bebis magen där, fast den dog. Då säger mamman så får man inte säga och skäms lite.

Har aldrig tänkt på mitt utomkveds som en bebis i magen för det är ingen normal graviditet utan en åkomma. Tack för den liksom.. Varför berättar man sånt för sina barn? Jag har inte ens berättat för de flesta vuxna. Just för jag har ju inte haft en levande bebis som sen dog utan en allvarlig medicinsk åkomma. 

Men herregud så dumt! Förstår att du tyckte det kände jobbigt :/
  • Sophiee92
    Rewner skrev 2022-07-28 11:34:06 följande:

Nu börjar det närma sig ägglossning här. På cykeldag 10 idag och de senaste vanliga cyklerna (alltså inte direkt efter missfall/utomkveds) så har jag haft ägglossning mellan 13-15. Det lustiga är att jag känner mig mer optimistisk och positiv än på länge. De sista försöken under våren så kändes det helt hopplöst och nu är ju chanserna egentligen lägre efter att ha förlorat en äggledare, men ändå så känns det bättre. Jag passar på att njuta av det så länge det varar. 

Faktum är att den stress som jag känt med att tiden håller på att rinna ifrån oss också har pausats. Den kommer kanske tillbaka så småningom, men just nu så känns det helt ok om det tar några försök igen. Det känns inte som att det finns någon deadline just nu. Det får bli när det blir.

Men så härligt! Fortsätt med dom positiva tankarna :) det är verkligen en skön känsla när man kan känna att "det får ta den tid det tar, någon gång är det vår tur iaf". Vill också känns så, kan vissa dagar men för det mesta känns det rätt stressigt dessvärre. Visst var det ditt första barn också? (förlåt om jag/någon frågat tidigare har svårt att komma ihåg hehe)
  • Sophiee92

En fråga, när under cykeln börjar ni få ömma bröst? Är det före, under eller efter ÄL?

• Sophiee92

Låter som det är vanligast att få det efter ÄL då. Så har jag också tolkat det för mig, brukar få ömma bröst dagen efter ÄL men nu när jag märkt att mitt ÄL test har visat positivt så tidigt som 4-5 dagar innan ÄL så funderade jag på om jag haft ÄL ännu eller ej. Inte kunnat tempa tyvärr men fått fasligt ont i bröstvårtorna sedan 2 dagar tillbaka. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?