• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Kan inte heller citera. 
    Grattis till alla pluss!!

• Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-01-19 16:38:05 följande:
    Behöver eran hjälp, som jag skrev förut så tog jag ett digitalt test imorgon som visade en tom ring har absolut inga ägglossningsflytningar men tog ett vanligt ägglossningstest nu precis och tycker att det visar ganska stark? Det är inte positivt men kan det kanske vara så att ägglossningen är på gång ändå? Eller vad tycker ni om detta testet? Brukar inte ta vanliga tester utan bara digitala så vet inte hur de brukar se ut 
    Så brukar mina se ut vid stegring. För mig brukar de vara ca 2 dagar innan ägglossningstest positivt .
  • Dalarna91
    Kanelkringla skrev 2022-01-20 14:10:35 följande:

idag fick jag äntligen positivt ägglossningstest på cykeldag 21! Förra månaden fick jag på cd 24! Så lite tidigare denna gången iallafall! Så fort jag och sambon bestämde oss att verkligen försöka bli gravida har cykeln blivit längre.. stress kanske! har innan haft regelbunden mens! Glad  Ska vi ligga varannan dag nu tycker ni eller hade ni legat varje dag?

Vi ligger varje dag. Blev gravid i september men fick mf. Får se om de gick denna gång. Och som sagt vi kör varje dag. 
  • Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-01-21 17:30:09 följande:

Det känns redan kört denna månad.. 4 dagar efter ägglossning! Anledningen är för ja redan känner pms i form av lättirriterad, hunger och lite ömma bröst. Fy fan detta kommer aldrig gå. 

Förlåt men så himla skönt jag inte är den enda som känner att detta kommer aldrig att gå. Jag kommer nog bara få uppleva att vara moster. Är så ledsen idag. En vecka efter ägglossning brukar jag alltid ha känningar. Men inte denna gång, så jag har fått massa falska förhoppningar. Och imorse började jag känna mig svullen som jag gör innan mens. Tog ett vanligt test efter jobb, negativt. Ska ha mens söndag eller måndag. När man va ungdom fick man information "ett sprut och du är gravid". Jo jävlar... 
  • Dalarna91
    Kanelkringla skrev 2022-01-21 18:41:41 följande:

känner så igen mig i det ni skriver! tiden fram till bim är hemsk? känner samma, känns som det aldrig kommer gå för mig heller! Mina närmsta kompisar blev gravida på första försöket alla tre.. så man tänkte ju att då går de fort för mig med! Men icke! men jag försöker vara positiv och tänka på annat! Och sen har vi bara försökt några månader!

ändra tankarna till positiva tankar! <3 skönt man inte är ensam och har andra i samma situation! <3 

Du är inte ensammen <3 är skönt man kan skriva av sig lite här. Försöker att inte gnälla till sambon utan är mer tyst innan man får mens. 
    Måste vara jätte jobbigt att dina vänner blev gravid så fort och inte du. Jag har tur att jag är nog den första som försöker, så har inte det att tänka på. Jag brukar alltid skaka av mig dom negativa tankarna. Men idag är dom så starka, så tillåter att få ha så idag och kanske helgen xD hoppas verkligen om jag får mens att det händer senast söndag. Kommer bli förkrossad att få den på jobbet denna gång då man ändå haft sånna förhoppningar på detta försök. 
  • Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-01-21 19:05:26 följande:

Sen dessutom vet jag inte hur jag ska hantera att bli besviken denna gång, så många kvällar i rad vi faktiskt hade sex denna gång för att verkligen täcka in ägglossning. Nä denna bim kommer bli hemsk att hantera, jag känner det .... önskar att man kunde känna sig avtrubbad i den här processen nu, allt annat är bättre än att känna alla dessa känslor under denna ovissa evighet. 

Jag har också problem att citera ibland. 
    Men just nu vill jag lägga mig i sängen och bara gråta hela kvällen. Försatsen? Snarare grov hångla med en kille och du blir gravid. Jag vet inte heller hur jag ska hantera det. Jag är glad jag har en kille som kan ha sex varje dag i över en vecka. Har läst folk har problem att killen inte kan komma pga press eller det blir för mycket sex. Med det sagt så vi har sex minst en vecka i sträck. Så vi täcker ägglossningen bra. Jag tar tester och har jag ägglossning senare än vad man tror. Ja, då blir det mer sex. Så varje månaden så prickar vi in ägglossningen men ändå då går det inte. Sen när mensen kommer då vill man bara skita i allt, sen börjar äl närma sig och kan tänker "nu blir det våran tur". 
  • Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-01-21 19:24:41 följande:
    Precis så är det ! Du beskriver det väldigt bra,  det tar så mycket energi å sen så fort ägglossning test är positivt så får man sånt orimligt jävla hopp tillbaka ....jag tror det e viktigt man tillåter sig känna sig ledsen också ! Jag ska tycka synd om mig själv ikväll och äta chips utan nåt som helst dåligt samvete 
    Jag har tagit en öl. Ska nog ta en till och lite chips :p 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-01-21 20:21:08 följande:

Jag kan inte heller citera av någon anledning, men känner också igen mig något enormt i det ni skriver <3 är inne i en riktig depp-period och känner mig helt övertygad om att det inte kommer bli någon bebis för oss. Jag våndas dessutom över en abort jag gjorde för många år sedan, det var rätt beslut då men nu tänker jag att det kanske var min enda chans? Att två av mina närmaste vänner dessutom är gravida och ständigt håller mig uppdaterad med foton på alla bebisprylar de går loss på, gör inte känslorna lättare att hantera. De vet inte att vi försöker, så de menar givetvis inget illa. Vill inte heller vara den som ber dem sluta liksom..
    Usch det är verkligen ett virrvarr av känslor :(

Gjorde också en abort för många år sen. Ångrar inte för det var rätt beslut. Men ibland tänker man det kanske va enda chansen man hade att bli mamma. Men när dom tankarna kommer så försöker jag tänka på annat. 
    Verkar vara ett gäng som är inne i en depp period nu.
  • Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-01-21 22:47:44 följande:

Tur att vi har varann i den här gruppen !! En sak jag satt och funderade på nu...är det ens möjligt att få pms 3 eller 4 dagar efter ägglossning ?? Det känns ju typ som att den där omöjliga befruktningen inte ens får en chans att ske då ?? Som om man står å bakar men när man ska sätta in kakan i ugnen så går strömmen...kan min kropp vara så himla ur funktion ??? :( usch alla dessa tankar i det här....

Har ingen aning när man brukar få PMS. Jag brukar aldrig riktigt få det. Jag känner mig så inte dum, men lite bakom flötet som aldrig har tänkt på hur min kropp är. Jag visste tex inte om att man när i cyklusen man hade ägglossning och allt sånt. Så jag lärar mig nu. 
  • Dalarna91

God morgon tjejer. Hoppas att ni har en bättre dag idag. Själv så vakna jag med ingen svullen mage, så såklart är hoppet tillbaka på en gång. Och har fantomsymtom, illamående...
    Ska till min syster och mysa med barnen. Fördel med att vara moster, mysa och skämma bort och inte behöver ta konflikter med barnen. Den äldsta är 2 år och den andra 8 månader. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?