Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Kan inte heller citera.
Grattis till alla pluss!!
Kan inte heller citera.
Grattis till alla pluss!!
idag fick jag äntligen positivt ägglossningstest på cykeldag 21! Förra månaden fick jag på cd 24! Så lite tidigare denna gången iallafall! Så fort jag och sambon bestämde oss att verkligen försöka bli gravida har cykeln blivit längre.. stress kanske! har innan haft regelbunden mens! Ska vi ligga varannan dag nu tycker ni eller hade ni legat varje dag?
Det känns redan kört denna månad.. 4 dagar efter ägglossning! Anledningen är för ja redan känner pms i form av lättirriterad, hunger och lite ömma bröst. Fy fan detta kommer aldrig gå.
känner så igen mig i det ni skriver! tiden fram till bim är hemsk? känner samma, känns som det aldrig kommer gå för mig heller! Mina närmsta kompisar blev gravida på första försöket alla tre.. så man tänkte ju att då går de fort för mig med! Men icke! men jag försöker vara positiv och tänka på annat! Och sen har vi bara försökt några månader!
ändra tankarna till positiva tankar! <3 skönt man inte är ensam och har andra i samma situation! <3
Sen dessutom vet jag inte hur jag ska hantera att bli besviken denna gång, så många kvällar i rad vi faktiskt hade sex denna gång för att verkligen täcka in ägglossning. Nä denna bim kommer bli hemsk att hantera, jag känner det .... önskar att man kunde känna sig avtrubbad i den här processen nu, allt annat är bättre än att känna alla dessa känslor under denna ovissa evighet.
Jag kan inte heller citera av någon anledning, men känner också igen mig något enormt i det ni skriver <3 är inne i en riktig depp-period och känner mig helt övertygad om att det inte kommer bli någon bebis för oss. Jag våndas dessutom över en abort jag gjorde för många år sedan, det var rätt beslut då men nu tänker jag att det kanske var min enda chans? Att två av mina närmaste vänner dessutom är gravida och ständigt håller mig uppdaterad med foton på alla bebisprylar de går loss på, gör inte känslorna lättare att hantera. De vet inte att vi försöker, så de menar givetvis inget illa. Vill inte heller vara den som ber dem sluta liksom..
Usch det är verkligen ett virrvarr av känslor :(
Tur att vi har varann i den här gruppen !! En sak jag satt och funderade på nu...är det ens möjligt att få pms 3 eller 4 dagar efter ägglossning ?? Det känns ju typ som att den där omöjliga befruktningen inte ens får en chans att ske då ?? Som om man står å bakar men när man ska sätta in kakan i ugnen så går strömmen...kan min kropp vara så himla ur funktion ??? :( usch alla dessa tankar i det här....
God morgon tjejer. Hoppas att ni har en bättre dag idag. Själv så vakna jag med ingen svullen mage, så såklart är hoppet tillbaka på en gång. Och har fantomsymtom, illamående...
Ska till min syster och mysa med barnen. Fördel med att vara moster, mysa och skämma bort och inte behöver ta konflikter med barnen. Den äldsta är 2 år och den andra 8 månader.