• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Då kom mensen under natten... Idag gör jag något jag otroligt sällan gör. Stannar hemma från jobbet. Är så sällan jag är ensammen och sen har jag sån mensvärk. 

• Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-01-24 11:35:36 följande:
    Nää fy vad trist...när det verkade så positivt ett tag med! Jag skickar en kram<3 
    Tack. Funderar om jag ska ta en paus från familjeliv. 
  • Dalarna91

Hej igen. Haft ett litet uppehåll då det blev så mycket när jag fick min mens sist. Jag fick veta dagen efter min mens att min ena syster är gravid, vilket slutade med många tårar och känsla av orättvisa. Hon kommer bli en bra mamma men ekonomin, senast i januari frågade hon efter pengar. Sen igår började hon prata om namn till barnet, då kom mer tårar. Sen fick jag höra att min andra syster kanske är gravid (rykten från en nära vän till mamma). Har BIM 24/2. Men tror inte jag är gravid då jag började känna lite kramper som jag gör ca en vecka innan BIM. 
    Hoppas det har gått bättre för er andra. Har tänkt på er och hoppas att nu när jag är inne igen att det är flera som har plussat <3

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-02-19 15:59:23 följande:
    Det låter verkligen tufft att ha en eller kanske till och med två familjemedlemmar som är gravida samtidigt som du kämpar, skickar en stor bamsekram <3 vet din familj om att du försöker? Isåfall kanske du kan be dem att undvika för mycket bebisprat om det känns jobbigt för dig. Håller tummarna att dina kramper är gravidsymtom och inte pms!
    Den ena systern som kanske är gravid vet om. Inte den andra. Vill inte be henne undvika bebisprat då jag är glad för henne. Får väl se nästa helg om man får mens eller inte. Hur går det för dig?
  • Dalarna91

Chilins; tack <3 skönt man inte är ensammen. Hur går det för dig? 
    Är det någon som följer vulverine? Testat henne lila paket eller lyssnat på henne föreläsningar? 
    Jag tänkte att om det inte gick denna gång så "hoppar" jag över nästa månad. Tänker inte hålla koll när jag har ägglossning eller något. Blir jag gravid så blir jag det. Sen blir det att kanske lyssna på vulverine och lära mig något. 

• Dalarna91

Då fick man bekräftelse att den andra systern är gravid...
    Har börjat fundera på att köpa vulverine lila vitaminer paketet och köpa hennes föreläsningar. Min underbara sambo frågade om han skulle ta ett sperma test man kan göra hemma. Så köper nog hem det när jag får mens torsdag/fredag. Sen ska jag nog sluta med koffein, dricker bara en kopp kaffe på morgonen men dricker mer läsk. Sen försöker jag undvika gluten men de är svårt, vad ska man äta till köttfärssåsen, korv osv. 

• Dalarna91

Då sitter man här igen och tänker. Från september har jag fått min mens exakt 2 veckor efter positiv ägglossnings test. Så jag ska ha mens idag, men har inte kommit än. Men har haft alla symtom som jag brukar få vid mens. Misstänker jag får den inatt men hoppet kommer nu lite grann. Försöker ignorera hoppet så man inte blir så besviken. 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-02-24 19:10:15 följande:
    Känner igen mig jättemycket i det du skriver, framför allt det där om att hoppet stiger men att man försöker ignorera det för att inte bli besviken. Jag hoppas verkligen att det är din tur denna månaden <3 har du tänkt testa?
    Jag testade mig nyss. Ett ytterst svagt streck!!! Har druckit en del så va ganska utspätt. Kan inte fatta det. Jublar inte än, fick tidig missfall sist. Ska dricka och sen ta med ett digitalt 
  • Dalarna91

Jaha... Har inga ord just nu. Vet inte hur säker testet är när jag druckit stora mängder samt kissade för en timme sen. Förlåt, urinen hade knappt någon färg. Så utspädd är den. Får jag inte mensen under natten tar jag ett test imorgon bitti. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?