Inlägg från: evelinagra1 |Visa alla inlägg
  • evelinagra1

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Dalarna91 skrev 2022-06-18 21:26:49 följande:

Då kommer den en mindre intelligent fråga. 
    Vi hade sex igår kväll. Nu när jag va på toaletten så är det sånt sekret som man kan dra mellan fingrarna. 
    Kan det vara sperma? De har gått 24 timmar sedan vi hade sex och tycker det borde ha kommit ut under dagen. 

Åå svart att säga.. har du tagit något ägglossningstest?
  • evelinagra1

Jasså fyrklöverns kan det vara så? Jag började ju googla och läste helt tvärtom haha..

ljm : haha jag vet inte, kändes bara som att det är svårare att bli gravid om man är sjuk, sen fick jag exakt samma i april, samma tidpunkt i cykeln - feber och ont i kroppen.. då hade jag bara feber i en dag så får väl se hur jag mår imorgon Tungan ute

• evelinagra1

Ingen feber idag iallafall men fortfarande ont i halsen.. vi får se hur det går :) beställde inositol idag det ska tydligen stärka ägglossningen så om mensen kommer så får jag testa att ta det då fram till ägglossning 

håller tummarna för dig LJM att ägglossningen är på gång nu!! 

• evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2022-06-19 11:29:34 följande:

Ljm91; jag är på CD16. Fått en längre cyklus efter cytotec behandlingen...

Evelina; vad är inositol för något? 

Ett tillskott, läste lite om det här på familjeliv och det ska ha hjälp ganska många med att bli gravida. Sen vet man ju såklart inte om det bara är ett tillfällighet eller inte, men kan ju vara värt att testa! Det ska göra så att äggen får bra kvalitet bland annat 
  • evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2022-06-20 09:21:53 följande:

Då vill jag också testa inositol xD 
    Vilken styrka ska man ta? 

https://www.graviditetskollen.nu/produkter/kosttillskott-for-dig-som-vill-bli-gravid/halsokost/myo-inositol-pulver-200g?gclid=EAIaIQobChMIoeDszMO7-AIVQfBRCh3FjwCpEAQYASABEgKSKfD_BwE

jag köpte denna i pulverform då jag har svårt att svälja tabletter, tror det stog att man skulle ta 4g om dagen på denna :) 

• evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2022-06-20 10:35:44 följande:
    Tack, har läst att det är som med pcos som dom rekommenderar detta till. Jag har inte det. Kan man ta det ändå? 
    Funderar på att köpa på apotek. Så fort jag får mens. 
    Jag har inte heller det men läste att en del som inte har det tar det också 
  • evelinagra1

Hade jag inte varit förkyld nu och att det är väldigt varmt i rummet så hemma så hade ju denna grafen faktiskt varit ganska lovande :) 

hoppas att ni får ägglossning snart Dalarna och ljm <3 
  • evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2022-06-23 10:32:12 följande:

Va precis på apoteket och köpte ägglossning test. Så himla dyrt!! Rfsu 14 st, 249 kr. Jag brukar alltid köpa över internet. Men det hinner inte komma innan ägglossningen är över. 

Ja visst är det dyrt!!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?