• 986247391

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hade ni vågat lita på att ägglossningen varit? Är SÅ trött på att tänka på hur mycket jag dricker och vad klockan är så känner egentligen för och chansa och hoppas på det bästa, men samtidigt vill jag ju inte att allt ska ha varit till ingen nytta om jag slutar testa nu men har ÄL om en vecka?

(Har ingen cykel och gå efter)
  • 986247391

Jag är verkligen sämst på att vänta :(

Tror jag är på ÄL+ 9 idag och är så sugen på att testa! Håller ni andra ut till BIM eller när vågar ni testa?

Jag har inga direkta symtom mer än ömma bröst och har haft en del ont i magen på morgonen, men har IBS så det är inget ovanligt?

• 986247391
    piiiggeliiin skrev 2021-11-01 10:57:19 följande:
    Jag är också på ÄL +9.. har inte vågat testa än då det känns som i tidigaste laget.. när har du BIM? Jag har kort lutealfas så jag har BIM på fredag ÄL +11.

När du har haft ont i magen, var har det gjort ont då? Jag vaknade imorse av att jag hade ont nertill i magen och nu har jag haft ihållande pulserande tryck som kommer till och från mot ena äggstocken..

När har du tänkt testa? tempar du?

Nu är jag måttligt förvirrad, gick på toa och upptäckte då lite blod i trosan + en del när jag torkade mig. Vet inte alls hur jag ska tolka det. 

Jag har ingen aning om när jag har BIM, detta är första cykeln efter att jag haft P-stav i många år.Har inte tempat, men kört med ÄL-test. Magontet har varit som ett band i nedre delen av magen, vilket jag får då och då om jag tex ätit mycket gluten. 

Jag hade tänkt hålla mig tills och testa på onsdag men nu är jag mest förvirrad så vet inte alls hur jag tänker haha! 

• 986247391
    piiiggeliiin skrev 2021-11-01 12:44:08 följande:
    Men det kanske är en impentationsblödning? :D dvs när ägget fäster så kan det komma en liten blödning!

Åh en hoppas att vårat ont i magen är något slags tecken!

Jag hoppas det! Först tänkte jag att det kanske är lite sent men efter lite googlande verkar det ju rimligt att det kan vara det. Jag har inte koll på så mycket än så länge haha! 

Med risk för TMI så har mitt magont släppt nu efter toabesöket, så det var nog mest IBSen som märktes av. Håller tummarna att ditt magont är något positivt i slutändan! <3 

• 986247391

Hur avgör man vad som är mycket/lite vid en ev nidblödning?

Började blöda igår fm, hade samma binda i 11h utan att det syntes särskilt mycket i och kommit ungefär lika mycket under natten. Däremot när jag torkar mig känns det som det kommer en massa blod på pappret? Det är över 10år sen jag hade mens sist, så har ingenting och jämföra med direkt.

• 986247391
    MommyA skrev 2021-11-04 10:04:33 följande:

Tack för att du svarar. Har också fått dem tankarna att det kan vara det, men är det inte lite konstigt att jag inte plussat då?

Får helt enkelt vänta tills lördag som du säger och se hur det ter sig dessa dagar. Så besviken och har redan gett upp ;(

Jag är i samma sist som dig! Har förmodligen BIM på lördag, men började blöda i måndags. Mer än vad jag tycker att en nidblödning verkar vara. Det kom inte så mycket i bindan, men mer och mörkar när jag torkade mig. Ungefär lika mycket mån, tis och lite mindre igår. (Jag tror att det slutat nu)

I början var jag hoppfull på att det var en nidblödning men nu känns det närmare missfall :(
  • 986247391
    MommyA skrev 2021-11-04 10:56:29 följande:

Har du tagit något gravid test? Ja man slits mellan hopp och förtvivlan och man vill inget annat en o veta vad det är och vad det betyder.

Jag tog ett test igår som var negativt, nu ska jag försöka hålla ut tills på söndag om inte mensen kommer.

Håller tummarna för oss båda! <3
  • 986247391

Hur tätt kan en mellanblödning och mens komma? Började blöda i måndags, blödde mån, tis och ons, lite rosa på pappret Igår på morgonen men efter att jag duschat på fm kom inget mer. Nu på kom det blod igen när jag torkade mig och har BIM imorgon så gissar på att det är mensen som kommit.

• 986247391
    MommyA skrev 2021-11-05 10:47:38 följande:

Kanske inte svar på din fråga. Jag började blöda, ganska mörkt i onsdag em bara lite sen har det varit lite både igår och idag. Tror väl det är mensen men ska man räkna mensen från i onsdags då? Så kluven varje gång det blir så. Har du tagit något test?

Jag har också bara haft lite blödning, hade nog utifrån mängden klarat mig på 1-2 bindor mån morgon-Tors morgon, men mer och mörkare när jag torkade mig. Tog ett test i onsdags som var negativt men inte sen dess.

När har du BIM? Är också osäker på hur man ska räkna, speciellt när jag hade nästa ett dygn utan blödning alls?
  • 986247391

Negativt test idag på vad som borde varit BIM+1, men jag tror mer och mer på att blödningen som kom i måndags var mensen, även om det var tidigt. Känns ju inte orimligt att första mensen efter p-stav är lite knas. Mensen jag minns från min tonår var fruktansvärt smärtsam, men nu kände jag knappt av den. Tiden får väl visa vad som händer nästa cykel

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?