• 986247391

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Nu borde det snart vara dags för ÄL denna gång, gissar på söndag/måndag kanske. Detta blir försök nr 7, vet knappt om jag orkar hoppas faktiskt. Har ni andra berättar för vänner/familj att ni försöker? Och när berättade ni isf? Jag har berättat för en vännina annars vet ingen, och alla skulle nog bli väldigt förvånade över att vi försöker skaffa barn. Min syster gifter sig i sommar, så förhoppningvis kommer jag väl vara ?tvungen? att berätta tills dess, men börjar bli jobbigt och bortförklara och dölja vad jag gör och hur jag mår. Hur tänker ni andra?

• 986247391
    PCOtjej95 skrev 2022-03-17 09:22:33 följande:
    Förstår hur du känner. Jag känner lika. Känner mig typ patetisk när jag hoppas, för man har liksom hoppats ett par månader nu och det har inte blivit något hittills. Till och med kompisar som var singlar när jag började försöka är ju gravida nu haha. 

Mina fyra närmaste vänner vet, och min mamma. Känns lite jobbigt att ha berättat för de vänner som nu är gravida. Har ångest över det varje dag, då jag dels blir utesluten från att veta om graviditeter pga det, dels för att jag känner mig dålig.

Precis, om det inte hänt något hittills, vad är oddsen att mars skulle vara annorlunda. Jag har inga nära vänner som varken har barn eller är gravida, däremot fick min svägerska barn imorse. 

Det lutar nog åt att berätta för åtminstone mina föräldrar, syster och närmsta vännerna till sommaren om det inte hänt något. Då har vi ändå försökt i ca 10 mån

• 986247391
    LJM91 skrev 2022-03-17 19:37:12 följande:

evelinagra1, kan inte citera dig. Det verkar väldigt tidigt att ha ägglossat redan, men det är såklart ingen omöjlighet. Jag kan också få höga temperaturer lite då och då, framför allt i början av cykeln precis när mensen börjar och ett par dagar efteråt. Du får uppdatera oss med hur tempen ligger imorgon :)

Jag har fått svar på min provtagning jag gjorde via werlabs, ingenting var avvikande förutom att mitt AMH-värde var högt, vilket tydligen kan vara ett tecken på PCOS. Får väl bli ett telefonsamtal till gyn ändå och se vad de säger :P

Skönt att proven inte visade något negativt! Hur funkar Werlabs? Jag har kikat lite på deras test med vad jag förstår det som ska man ta testet dag 2-5 och där jag bor finns bara ett provtagningsställe som endast hade öppet mån, tis ons 9-12. Känns svårt att tajma in både med öppettider, cykeldag och ledig tid. För visst köper man testet först och sen bokar tid för provtagning? 

• 986247391

Jag har precis haft ÄL, så nu är det bara och vänta kvar. Jag har dock kort LF så har BIM redan den 29/3. Lite besviken över att vi bara fick till det 2 gånger men samtidigt kan jag inte låta bli att tänka att det inte spelar någon roll, vi har ju inte lyckats hittills oavsett hur många gånger vi fått till det. 

• 986247391
    PCOtjej95 skrev 2022-03-22 08:59:40 följande:

Försök nr 5 förklaras härmed som misslyckat Rynkar på näsan Inte fått mens än men negativt test, BIM-1, så räknar med att det inte gick denna månad heller. Vet inte vad man ska göra riktigt. Jag äter ju Letrozol men nu har det gått två försök med det och det verkar ju inte ta sig så nu överväger jag om jag ska testa en runda till och sen ta en paus med det över sommaren och se om jag hittar en egen ägglossning typ. Har väven bokat tid hos psykolog för att prata om detta rent psykiskt. Vet att det kanske låter drastiskt men jag gör hellre något nu än väntar till sen. Hur tänker ni andra? Hur mår ni? Jag kanske är överdrivet känslig eller nått, men detta tar rätt hårt på mig redan nu. 

Jag känner mig också överdrivet känslig till och från. Senast när mensen kom gick jag knappt upp ur sängen på hela dagen även om det var hyfsat väntat att den skulle komma. Pendlar lite mellan att hoppas och att känna att allt är meningslöst. Ena dagen googlar jag på barnvagnar och andra på fertilitetsutredningar. Jag är rätt så spruträdd, så bävar lite inför det också om det skulle vara något ?fel?. 
    Min man har lyft frågan om samtalskontakt men jag är inte så förtjust i att  prata om sånt som är jobbigt.
  • 986247391

Jag har BIM på tisdag men har egentligen inga jätteförhoppningar. Något som är annorlunda däremot är att jag har haft såna trängningar sen i onsdags. Konstigt nog är det bara på morgonen, sen går det över. Trodde först jag fått UVI men då brukar det ju vara hela tiden

• 986247391

Jag tänkte nog testa imorgon (söndag) även fast jag bara är på ÄL+8 då, så egentligen är det väl onödigt, men annars ska jag försöka låta bli att testa mån,tis och om inte mensen kommer testa ons kväll. Börjar tidigt i veckodagarna så ska försöka att undvika och testa innan jobbet. 

• 986247391
    LJM91 skrev 2022-03-27 10:30:05 följande:
    Blev det något test idag? Håller tummarna för dig :)

Jag fick en temphöjning upp till 36,59 idag, brukar ligga på 36,0-36,4 innan ägglossning och 36,5-36,8 efter. Om temphöjningen är pga ägglossningen innebär det att jag ägglossade på CD17 vilket hade varit fantastiskt men känns lite för bra för att vara sant :P återstår att se om det var en tillfällig höjning eller om den håller i sig..

Det var som väntat negativt, men det var ju ?bara? ÄL+8 så än är väl hoppet inte helt ute! 

Hoppas din tempökning berodde på ÄL! När i cykeln brukar du ha ÄL? 

• 986247391
    LJM91 skrev 2022-03-28 15:07:04 följande:

Låg temp igen idag, så ingen tidig ägglossning tyvärr :P

Åh typiskt! Håller alla tummar och tår att det snart är dags för ÄL! Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara att det både tar så långt tid mellan och att det är oregelbundet! <3
  • 986247391

Jag tvivlar på att det kommer synas något på bilden, men jag kunde inte hålla mig från att ta ett test imorse när mensen inte hade kommit. 

För första gången ser jag utan tvekan ett sträck, det är svagt som skjutton, men det finns där. Innan har testen varit totalt blanka.  Törs inte riktigt ropa hurra än, men ska testa igen imorgon och se! 

• 986247391

BIM är idag, men jag har kort LF på 10 dagar så förväntade mig inget starkt streck oavsett!

• 986247391
    Värphönan skrev 2022-03-29 10:34:30 följande:

är det från testlagret? :)

Nej, från något märke som heter Tento eller något sånt. beställde från apotea tror jag. 
  • 986247391

Tog två nya test imorse och nu vågar jag nog tro att det är sant! 

Jag hade konstiga trängningar ca 1v innan bim, speciellt på morgonen, annars har jag inte haft några symtom.
    Tog två tabletter rosenrot fram till ÄL och har försökt dra ner på kaffet.

Tack för all stöd och stöttning, jag håller tummarna att ni plussar snart! <3 

• 986247391
    Kanelkringla skrev 2022-04-08 18:51:07 följande:

Gravid i vecka 5 nu (4+5) har fortfarande inga symtom. Något ömma bröstvårtor om jag klämmer men annars ingenting. molvärk till och från i magen! inga blödningar iallafall! mitt graviditetstest var svagare idag (testade dock på eftermiddagen) Vi får se om den stannar därinne eller inte! :( Ni som plussat hur klarar ni oron? Jag mår psykiskt dåligt varje dag 

Jag är i v 5+0 idag och jag har heller inga direkta symtom. Ytterst lite molvärk ömma bröst och aningen mer trött än vanligt.  Jag håller tummarna för oss båda, snart kommer säkert ett sjuhelvetes illamående och då önskar vi att symtomen försvann igen <3 

Håller alla tummar och tår för er andra i tråden att nästa gång är er tur! 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?