Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Kanske dum fråga, men finns det fler sätt att tempa än NC? Funderar på att köpa men tycker det är rätt dyrt.
Kanske dum fråga, men finns det fler sätt att tempa än NC? Funderar på att köpa men tycker det är rätt dyrt.
Okej. Tror det här är mens ändå, men man vet förstås aldrig.
Har chattat med en barnmorska via en app, men fick inget vettigt svar, hon skrev väldigt otydligt och sen försvann hon. Dock läst på lite till och tycker inte att risken verkar så himla stor ändå. Någon i kedjan av människor som legat med de jag legat med borde ju känt symtom och testat sig och så borde jag fått hem ett brev. Och har jag haft det så verkar det ändå vara mindre än 5 procent som får äggledareinflammation, och av dem är det kanske hälften som inte märker det.
Skulle det nu vara så så får vi ju genomgå ivf, men får ta det då. Känner att jag inte hade kunnat göra något åt det just nu ändå, är jag skadad ligger det år tillbaka.
Hej alla!
Jag blir inte klok på min kropp och hoppas någon här kan dela lite med sina erfarenheter. Jag slutade m p-piller för 1år sedan och började direkt med ÄL-stickor från CB. Blev ofta blinkande gubbe men slog aldrig över till fast. 8mån senare införskaffade jag en fertilitetsmonitor och på första cykeln fick jag maximal på ÄL - CD19 (har cykel på 32-33dgr). Och blev gravid! Tyvärr med tidigt MF v5. Återigen utebliven ägglossning månaderna efter. Nu slutade jag med koffein å började boosta med d-vitamin och vips så fick jag maximal tidigt igår morse till min STORA LYCKA. Men nu är jag väldigt osäker på om jag verkligen har ägglossat för jag har NOLL flytningar. Inte vattniga, äggvite utan ingenting. : ( då jag aldrig haft ägglossning så har jag liksom inget att jämföra med, alla vänner pratar om hur tydligt de känner av när de ägglossar och att det bara är att kolla av flytningarna. Har alla detta lr har någon erfarenhet av liknande? Kan tillägga att jag aldrig har pms så som värk, ömma bröst osv heller så kanske har detta nått samband...jag tempar sen 2mån också men än har jag inte fått en temp-ökning. Det står ju att ägglossningen sker 24-36h efter att äl-stickor ger utslag i form av fast gubbe typ? Brukar ni få flytningar inför äl eller snarare på tidpunkten då äl sker? Så tacksam för svar. Blev ju så glad när jag trodde jag äntligen hade ÄL.
Hallå tråden en fråga om ägglossning .. Har en super punktlig cykel där mens och ÄL kommer samma dag varje månad.
Den här månaden kom mensen en dag tidigt men inget spec med de egentligen men NC tidig la min ÄL 2 dagar pga det. Tänkte att den nog ändå skulle komma som vanligt men tänkte att jag dubbelkollar med Älstickor.
Nu är både det datumet som NC satte ut och min "vanliga" dag jag brukar få positivt äl test över och inte fått nått utslag på ÄL test (kör digitala) än ..
Kan de skilja sig och komma så några dagar senare? eller blidde de ingen ÄL den här månaden? Tillägga att jag började med D-vitamin den här månaden kan de påverka att ÄL blir senare än vanligt?
Känner mig så sjukt depp just nu :( BIM var beräknad nu på fredag (använder NC och temp så vet exakt min ÄL-dag) men så började jag blöda igår kväll redan och nu idag blöder jag MASSOR, så helt kört är det för mig denna månad... Förstår bara inte hur min lutealfas plötsligt kan kortas ner från 15 dagar till nu 12 dagar...? Är den inte alltid densamma? Kan något vara fel?
Skulle så uppskatta några värmande och uppmuntrande ord från någon... <3
Finns det överhuvudtaget någon här i tråden med eventuellt så tidig pms efter ägglossning ? Känner mig orolig om nåt är fel om det inte hör till vanligheten , eller om man kan få ömma bröst tidigt av progesteronet som ökar denna period mellan ägglossning och mens ?? Nån som vet ?
Piggelin; kan inte citera. Men jag har inte heller något sekret. De ändå är när jag torkar mig är det typ extra blött men kan inte göra någon som bro. Utan de är som klister. Så jag är rädd att när jag är fertil så är mitt sekret för segt så kan inte bli gravid pga det.
Men du har ju blivit gravid tidigare så tycker du ska vara trygg i att din kropp fungerar! <3
Någon som är bra på tempkurvor? kan jag verkligen haft ägglossning igår?