• Chilins

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

16/11 LJM91 (tioende försöket, första barnet)

26/11 Chilins (11e försöket, första barnet, 1 Ma, 1 x, 1 mf) 

2/12 Sophiee92 (15e försöket, första barnet)

11/12 Vickan 31 (6:e försöket, första barnet, samt ca två års misslyckade försök med exet) 

11/12 Fyrklöverns (15:de försöket, första barnet, 1 mf, 1 utomkveds)

lägger in mig i bim-listan igen :) fick en behövlig paus men saknar er och nu känner jag mig redo att försöka igen 
  • Chilins
    LJM91 skrev 2022-11-14 19:15:14 följande:

Välkommen tillbaka chilins <3

Tack Hjärta hur känns det för dig?
  • Chilins

Tack underbara Hjärta

vilken fin bild du målade upp fyrklöverns! 

Åh jag förstår precis LJM.. men det är som vi alltid brukar säga så är inte hoppet ute förrän mensen kommer! Jag har inte haft några speciella tecken alls, snarare att jag känt ett mensen kommer nu när jag plussat. Och när jag känt åt andra hållet att nu borde jag verkligen vara gravid så har jag inte varit det.. så jag håller verkligen tummarna för dig! :) 

för mig känns det inget speciellt alls. Vi har gjort ett försök så gott vi kunnat denna gång också, jag har också testat och tempat precis som vanligt men försökt Tona ner det så att det ska bli en dräglig tillvaro. Enligt NC är jag på äl+3 idag och vi fick till det varannan dag nästan hela fertila veckan. vid ägglossning blev det sex 2 dagar innan och på ägglossningsdagen så det får vi vara nöjda med 

• Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-11-16 14:25:34 följande:

Nu kom det lite koagel. Har inte berättat för sambon än. Vet inte hur man ska berätta. Vad är det för fel på min kropp som inte kan behålla något så naturligt?
    Har ringt folket på utredningen för att höra hur jag ska göra. Ska ta prover vid nästa mens. Har tid hos dom 12/1 men sköterskan sa det kan bli lite senare då dom har många som behöver hjälp. 
    Va rädd jag inte skulle få utredning men det får jag iaf som tur är. 

Dalarna Hjärta vad är det jag läser? förstår den enorma ledsamheten över att det verkar som att ens kropp inte verkar kunna åstadkomma det naturligaste i hela världen. Men. Det är ju inte så. vi är alldeles för hårda med oss själva. Vi får kämpa mer för det där miraklet men vi kommer vara de tacksammaste i världen när det blir vår tur för det blir det. Även om vi behöver lite hjälp för att komma dit. Jag hoppas att du får möjlighet till en undersökning för att se om det är ett missfall för man har ju hört om blödningar som inte varit någon fara alls. Så hoppet behöver ju inte vara ute samtidigt som jag inte vill ge dig hopp heller och så visar det sig att du hade rätt? det bästa är att få göra ett ultraljud om någon vecka för att se om det finns något kvar? tills dess bara härda ut? stor kram till dig 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-11-16 16:21:57 följande:
    Jag hade tänkt göra ett tidigt ultraljud nästa vecka om hopp att se hjärtljud. Men får se hur blödningarna är. 
    Känns lite fel och fråga här. Men hur va ditt missfall i starten? 
    Just nu ser jag bara på papperet och varit tre små koagel. Det är också lite slemmigt. Har ingen smärta alls nu. 
    Första missfallet va också tidigt i vecka 5 och då hade jag jätte ont i magen och rygg. 
    Får bara se hur det utvecklar sig 
    Man får alltid fråga Hjärta mitt missfall var ju inte som något av det jag läst och därför vill jag knappt dela med mig för risken att skapa oro? så jag vill börja säga att det är inte alls säkert att det är ett missfall för att man har bruna flytningar eller så. Jag hade inte ont, knappt mensvärk alltså. Jag fick bara bruna flytningar som blev väldigt lite klumpar men mest brunt. Det pågick i några dagar helt utan smärta. jag förstod det som att man kan känna kramper osv när kroppen stöter ut det men så blev det inte för mig. Missfallet var liksom mindre än en vanlig mens.. jättemärkligt. Håller alla tummar att det går bättre för dig Hjärta
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-11-16 20:19:04 följande:

Jag tog aldrig någon sticka, bara digitalt. 
    Ikväll har jag lite mer värk och det kommer en del färskt blod. Det är ett missfall, vad ska det annars vara med min tur? :P 

Så då är jag Officiellt tillbaka till denna fina grupp. 
    Tur man har utredning man kan luta sig på. 

kram Hjärta
  • Chilins
    LJM91 skrev 2022-11-16 19:02:31 följande:

Åh Dalarna så otroligt ledsen jag är för din skull <3 hoppas av hela mitt hjärta att det går bra trots allt, det finns ju solskenshistorier där blödningar inte har betytt missfall eller att det var en tvillinggraviditet där den ena stannade av. Skickar en jättestor varm kram och hoppas att du inte äts upp helt av oron <3

Jag har inte kollat menskoppen än, men magkänslan säger att mensen har satt igång. Är dock ovanligt lite öm i brösten men vågar inte hoppas att det betyder något. Får samla mod och kolla koppen under kvällen, förbereder mig på ännu ett nederlag :(

Hur går det för dig? Hjärta
  • Chilins

En sån här dag vill jag skicka till er alla att komma ihåg att det här som vi går igenom nu kommer inte vara för evigt Hjärta någon gång tar det slut och vi får vårt barn, vi vet bara inte när och det här kommer bara ha varit en tuff period i vårt liv 

• Chilins
    Dalarna91 skrev 2023-01-03 16:05:39 följande:

Vi har inte fått en bokad tid. 
    Fick brev hem, jag är inte immun mot röda hund. Dom rekommenderar vaccinera det och får då inte bli gravid på en månad... 
    Börjar bli så less på alla motgångar. Står att det är ovanligt i Sverige. Men måste ringa och fråga om man inte får genomgå vidare utredning om jag väljer att hoppa över det. 
    Jag är inte emot vacciner men jag reagerar alltid så kraftigt (akuten osv) när jag tar dom. 

Så jäkla sjukt Dalarna. Vi har precis påbörjat en utredning också. Jag har fått samma brev, inte immun. Jag försöker boka tid på direkten för att få det gjort för jag vågar inte riskera missfall, missbildningar osv om man nu (med min tur) skulle dra på sig det.. så för oss blir det ingenting denna månad 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2023-01-04 10:54:19 följande:

Ljm; så härligt att flytningarna äntligen har kommit :D 
    Vi två är bra på att tajma våra ägglossningar på samma vecka. 

Pratade med mamma. När jag skulle vaccinera så kunde man välja bort det vaccinet röda hund, då det inte fanns i Sverige då. Och pga mina reaktioner så valde hon bort det. Men tycker det är konstigt, man tar bara det provet inför en utredning. Varför gör man inte det på alla kvinnor inför planerad graviditet? 
    Det är inte mindre eller mer farligt för fostret oavsett hur lätt eller svårt man har för att bli gravid. 

Fyrklövern; ska du få tidigt ultraljud pga utomkveds? 
    Är så glad för eran skull!! Så starka streck. Hade du bim idag? 

Som ett svar till dig, inte hunnit läsa allt idag, så har jag fått veta att ingen behandling kan ges om utredningen utmynnar i någon form av hjälp om man inte är vaccinerad.. i alla fall i min region 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?