• Chilins

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Dalarna91 skrev 2023-01-04 15:55:53 följande:

Ljm; hade temp ökning idag. 

Chilins; är lite trög. Förstod inte vad du menade där ;p 
    Ovaccinerad = inte få vidare utredning?

skrev lite snabbt kanske :p menade att om man kommer fram till att man ska få hjälp när man gjort utredningen så måste man vara vaccinerad för att få genomgå den hjälpen :) 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2023-01-04 18:32:52 följande:
    Stod inte det i papperet. Jag ska vaccinera mig men tänkte vänta på mensen. 
    Nä inte i mitt heller men min utredning är inte klar så jag vet inte ens om vi får någon hjälp, däremot sa läkaren det till mig när jag kontaktade henne och frågade, att man måste vara vaccinerad inför ev hjälp men att det inte spelar någon roll när man tar vaccinet 
  • Chilins

Finns här i bakgrunden men skriver inte så mycket nuförtiden :) läser dock och håller tummarna för er hela tiden. fyller på listan. 

DALARNA: Har mest sannolikt fått 4e missfall/ma. 
    Googlar ihjäl mig med vad det kan vara, utredning, orsak och behandling. Sen slog det mig, tänk om jag hade mens 17/12 och inte genombrottsblödning. Då skulle ultraljudet förra veckan vara kanske för tidigt. Så nu lever jag på hopp och försöker intala mig ett ma.

SOPHIE: Imorgon ska jag och mannen på vårt andra besök på Livio för att träffa en barnmorska som ska gå igenom hela processen med sprutorna. Och sen på fredag eller ev. nästa måndag, beroende på när mensen kommer, så börjar vi! Detta innebär att vi sannolikt får göra vårt första äggplock i mitten på februari och kanske även insättning 😲 

CHILINS: 2 missfall och ett x. Påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet och väntar nu på svar på alla prover. 

• Chilins

Tack för era varma ord till mig Hjärta

Så ledsen för er skull Dalarna. Skönt att dom tar det på allvar och kontaktar utredning nu. Hoppas att ni får komma igång med det så snart som möjligt. Det är omänskligt att få gå igenom detta hela tiden.. kram till dig Ta hand om dig 

Fick idag veta att vi får remiss till IVF, utredningen visade inget fel men då vi försökt så länge på naturlig väg är vi berättigade IVF ändå. Nu börjar väntan på att få komma igång med det. Så otroligt lättad att äntligen få hjälp. 

• Chilins
    LJM91 skrev 2023-02-03 16:17:06 följande:

Så otroligt tråkigt att höra Dalarna <3 hoppas verkligen att det går snabbt med kallelsen och att ni får bra hjälp!

Skönt att höra att hjälpen är på gång för er också chilins, hoppas att det går fort för er också <3 kunde de säga på ett ungefär hur lång väntetiden är?

svarar både dig ljm och Dalarna i samma Hjärta tack gulliga ni. det känns oerhört skönt. Vi vet ingenting om hur lång tid det tar att komma igång, man pratade om vårdgarantin och att vi bör bli kontaktade inom 3 månader men jag hoppas ju att det kommer gå mycket snabbare än så såklart. Har lust att kontakta kliniken vi blir remitterade till och fråga hur det ser ut men samtidigt vill jag inte uppta deras resurser med en sån fråga eller vara tjatig. Jag får snällt vänta på vår tur? 

• Chilins
    Dalarna91 skrev 2023-02-04 13:39:16 följande:
    Har precis påbörjat cytotec behandlingen. De är jobbigt men får fokusera på att vi nu får utredning och kanske hjälp. 
    Så otroligt jobbigt att du behöver gå igenom detta igen Hjärta hoppas att du slipper ha väldigt ont och att du snart får hjälp. Läste att ni hade det jobbigt i relationen förut, tror att vi alla känner att det här sliter mycket på relationen mer eller mindre..  hur är det för er nu? {#emotions_dlg.flower}
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2023-02-04 15:06:32 följande:
    Han insåg att jag menade allvar det jag tidigare har nämnt som jag inte orkar mer när jag började packa och fann ett nytt boende. 
    Så jag gav/ger han en chans till förbättring och han har varit helt underbar. 
    Han har tagit åt sig och saker kunde inte varit bättre. 

Jag hoppas bara jag slipper skrapning :)
    Vilka underbara nyheter ändå :) trots allting. Då kan ni fortsätta kämpa tillsammans Hjärta håller också tummarna att du slipper skrapas. vi har en paus i försöken denna månad. Står inte ut. Men känner redan att jag längtar till nästa: eller kanske främst till att få göra ivf 
  • Chilins

Tror att vi alla bara får vänja oss vid att rädslan och oron alltid kommer finnas där. Oron och rädslan för missfall den dagen man blivit gravid men också sen när barnet väl är här. Då ska man oroa sig för det 

• Chilins
    Sophiee92 skrev 2023-02-05 10:35:43 följande:

Vilken lättnad att ni får remiss till IVF Chilins :) grattis! Då är ni nära att snart få hjälp. Min remiss kom 4 v. efter att den skickats så kan gå väldigt fort :)

Åh vilken lycka för dig Fyklövern, så glad för din skull <3

Åh så roligt sophie!! Är du med i någon grupp här på familjeliv där människor påbörjat ivf där man dels kan dela med sig om hur processen går till, hur lång tid det tar från remiss osv?? Hittat flera trådar men dom flesta är inte aktiva nu? 

så glad för dig också fyrklövern Hjärta
  • Chilins

Vickan; jag vill ge dig en kram. Fyfan vad orättvist. Jag blir så arg Att man ska ha försökt i 2 år. Vi fick samma information men att eftersom jag haft ett x så behövde inte vi försöka ytterligare några månader för att ha kommit upp i 2 år. Konstigt att det är så olika mellan olika regioner. Det gör mig arg.. känns lite dumt att säga nu men tack för ditt grattis till ivf för det är verkligen så jag känner. Det känns som att jag vunnit på lotto. Men jag blir så ledsen att ni fick ett nej och vi fick ett ja, för mig går vi Igenom samma sak och borde fått samma svar?det borde inte vara styrt av vilken läkare man kommer till men det är nog som vanligt i vården?  kram på dig Hjärta

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?