• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Annemarit123 skrev 2022-07-14 17:55:43 följande:

Hej. Har varit tyst från min sida senaste tiden. Har haft ägglossning och nu är det den långa väntan på mens. Vårt åttonde eller nionde försök, men bara tredje om man räknar sedan operationen där dom tog bort ett myom i livmoder.
    Jag har regelbunden ägglossning men har börjat fundera om det är ändå kan vara något ?fel? med ägglossning. Jag känner av den men jag får inte genomskinliga sekretflytningar utan mer som vitaktiga flytningar som till viss del är klibbiga. Är det möjligt att ägglossa men inte nog ?starkt?? en dum fråga kanske men det är en tanke som slog mig i dagarna. Av den anledningen har jag funderat om rosenrot kan vara något att prova.? 

Det är samma med mig! Har också regelbunden ägglossning och känner av den varje månad men får inte det där genomskinliga sekretet. Tror aldrig jag fått faktiskt... Tänker precis som du att jag kanske inte har tillräckligt stark ägglossning? Mina ÄL-tester blir dessutom aldrig lika starka som teststrecket så måste använda dom digitala från CB. Hur är dina ÄL-test om du tar några? 
    Började själv med Rosenrot denna månad och ska se om det gör någon skillnad :O
  • Sophiee92

Pinkflower, vad segt!!! Min lutealfas tycktes också förlängas förra försöket. Känns otroligt märkligt. Kom 2 dagar sent och då tempar jag dessutom så vet både genom äl-test + temphöjning när min ÄL var...
    Du får fortsätta leva på hoppet tills mensen kommer!

• Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-07-14 18:32:18 följande:
    Jag har läst att det är östrogen som gör såna sekretflytningar. Jag har inte heller riktigt det. Så jag misstänker jag har lite lågt östrogen. Men vem vet. 
    Vet du hur man får upp östrogennivån?
  • Sophiee92
    Pinkfloweer skrev 2022-07-15 14:54:33 följande:

Ljm: jag tempar inte känner att skulle ja göra det me hade jah blivit ännu mer stressad i denna processen. Men ska ringa om utredning om ett par veckor som förhoppningsvis ger nåt...

Sophie: har känts hela dagen som den ska komma men inget....så frustrerande , hoppas den kommer senast imorgon :p fattar inte heller det där me lutealfasen hur det är möjligt att den ändras, enda teori jag har är att detta kanske va utebliven ägglossning denna månad när man har spotting 6 dagar plus segstartad mens.. om den ens kommer

Gud vad segt! Ja det kanske är ägglossningen som uteblev, men svårt att veta! 
  • Sophiee92

Undrar också kring Inositol. Googlade igår och fick upp samma, att det var för kvinnor med PCO främst. Jag har inga symtom alls på PCO så skulle inte tro att jag har det, men ev. kan jag ha östrogenbrist... 

Pinkflower fortf ingen mens?

• Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-07-16 10:51:01 följande:
    Jag har inte heller pco men börjar snart bli lite desperat. Och det är många som har testat det utan pco. Men du kan avvakta med att testa till vi andra kan berätta hur det va för oss :) 
    Haha ja man börjar ju det... Absolut, blir spännande att höra sen vilken effekt det fått för er! Jag började med Rosenrot denna månad så får se hur det går med det :)
  • Sophiee92

Fyrklövern, vad härligt med ett resa! Den har du verkligen förtjänat <3 och tycker du gör rätt i att passa på att festa till det nu dom här månaderna.

Ja det ska bli jätte spännande att se om Rosenroten kan göra någon skillnad!

• Sophiee92

Nej fan då LJM :((... Skickar en stor bamsekram till dig <3
    Ja visst blir man tokig på hur kroppen lurar en, själv hade jag 0 ömma bröst förra månaden vilket aldrig hänt så började också tro att jag kanske var gravid trots allt. Men tydligen kan symptomen helt plötsligt ändras och ändå är man inte gravid..

• Sophiee92

Åh Chilins du sätter verkligen ord på ens känslor. En stor kram till dig och alla er andra som följs åt i denna tråd. Önskar så av hela mitt hjärta att vi alla snart är på andra sidan och kan se tillbaka på den här tiden med ro... <333

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?