• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

evelinagra1 skrev 2022-08-07 22:29:14 följande:
    Har inte riktigt förstått det än och kommer nog inte göra det innan jag varit på ultraljud, vissa dagar tror jag inte att det ligger något där innan men jag hoppas så att det gör det<3
    Förstår att det kan kännas overkligt innan ultraljud, men gud vilken känsla ändå att få se på det där testet att man är gravid, speciellt när man försökt i så många månader! När hade du ultraljud bokat?
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-08-07 23:13:36 följande:

Det slog mig ikväll, efter en vända på sociala medier, att jag nog är den enda i min ålder och bekantskapskrets som inte har barn än. De flesta har både två och tre stycken. Grät en skvätt i min mans famn ikväll. Vissa dagar är riktigt svåra :(

Vet precis känslan :( kan kännas riktigt tufft när man börjar jämföra sig med det man ser omkring en. Försöker påminna mig själv om att man helt enkelt inte har en aning om människors verklighet eller vad dom går igenom. Hoppas du får lite bättre idag <3
  • Sophiee92
    evelinagra1 skrev 2022-08-08 08:51:33 följande:

Jag har bokat ett tidigt ultraljud 25/8 borde vara i vecka 9 då <3

Vad spännande Evelina <3
  • Sophiee92

Klarade att inte ta ett test i morse. Känns ganska skönt nu, så kan man leva på hoppet en stund till innan den där förbaskade mensen dyker upp... 

• Sophiee92

Nu började mensvärken sätta igång ordentligt och brösten slutade tvärt att ömma. Fan... Då är det kört även denna månad alltså... Vill inte acceptera att 11e försöket också misslyckades, att jag misslyckats ännu en gång :(( fick riktig ångest nu

• Sophiee92

Alltså hur fantastiskt är det inte att ha er alla här. Ni är så stöttande och kommer med dom klokaste råden. Vet inte vad jag hade gjort utan er <3

Så mensen kom ungefär 1 h efter jag skrivit imorse... Men kände det på mig. Fick en sån där rejäl snart-kommer-mensen värk så hade redan hunnit bryta ihop innan. Blev en riktigt tufft dag, har dessutom legat med en mensvärk som heter duga tills nu, fått varva fosterställning i soffan och värmepåse med att sitta på huk i duschen, helt slut. Tänker på er och hoppas ni har bättre lycka än jag denna månad <3

• Sophiee92

Tack alla ni underbara <3 känner så mycket värme från er mitt i sorgen som finns inombords. Tack igen för den här fina tråden!

Har inte riktigt orkat ladda om fullt inför en ny chans men snart så är jag nog där mentalt igen. Fick iaf hem insositol idag och började första dosen idag tillsammans med en ny runda rosenrot.

Pinkflower, som Dalarna skriver så borde det inte behöva ha mer än en månad. Det som tar längst tid, sa dom till oss, var att få tillbaka svaren från spermaprovet så det kan vara bra att göra så fort som möjligt. Skönt att ni snart får kolla upp er.

LJM, ja det låter onekligen som att det är mycket action som pågår där nere :P låter positivt hur som helst. Hoppas på positivt ÄL test snart!

Och varmt välkommen Amandakollb. Alltid roligt när fler vill ansluta till vårt lilla gäng :)

• Sophiee92
    Chilins skrev 2022-08-09 22:05:20 följande:
    Skickar massa kärlek Hjärta det tar alltid lite tid att ladda om tycker jag, konstigt vore det väl om man tog det väldigt lättvindigt.. men du kommer dit igen och vi får fortsätta stötta varandra genom denna process 
    Tusen tack <3

Härligt att läsa att du fått temphöjning. Och låter som ni fått till det riktigt bra det här försöket! :D <3
  • Sophiee92
    Pinkfloweer skrev 2022-08-09 22:09:24 följande:

Sophie : skönt få höra fler erfarenheter om utredning ! Vilken tur då att min man ska lämna spermaprov direkt samma dag vi ska dit xD känns mycket märkligt att tänka på den där lilla burken som ska överlämnas men de är väl så vana vid detta som de bara kan bli antar jag haha 

Låter som en god plan. Ja dom är nog vana med nästan allt skulle jag tro haha...
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?