• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-02-26 21:01:21 följande:

Nu är nervositeten total, BIM imorgon.. Inga ömma bröst som jag brukar ha dagarna innan mens, bara precis bröstvårtorna som är svagt ömmande. Har samma diffusa molvärk nästan konstant som jag har haft sen typ en vecka efter ägglossningen, inga kraftigare kramper som jag också brukar få precis innan mensen sätter igång. Jag har fortfarande inte vågat titta på toalettpappret när jag har torkat mig, så vet ju egentligen inte om mensen är på gång redan. Men det flödar ju i alla fall inte, det hade jag ju märkt i trosan :P kommer nog inte våga testa imorgon, orkar inte ens tänka på att se ännu ett negativt test..

Så himla spännande. Håller tummarna!!!! 
  • Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-02-27 07:53:08 följande:
    Uppdatera oss under dagen hur det gått! <3

Så himla märkligt, har kört med CB ägglossningstest advanced digital och började testa på CD10 och fick då en tom ring i 2 dagar, MEN så idag på CD12 då fick jag direkt en fast glad gubbe! Är inte det väldigt märkligt! :O 
    De är vissa som har snabb lh stigning. Kanske märkligt men inte ovanligt :) 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-02-27 19:58:23 följande:

Inga nyheter här, vet heller inte längre vad som är inbillning eller önsketänkande och vad som är riktiga känningar i kroppen haha.. Tycker jag är ovanligt känslig för dofter idag, allt som har luktat gott har jag liksom velat inhalera långt ner i lungorna. Kan ju lika bra vara inbillning dock. Brösten ömmar fortfarande inte men tycker att molvärken tilltar lite emellanåt, vilket för min del tyder på att mensen är på ingång. Har fortfarande inte vågat titta på toalettpappret, men inga fläckar i trosorna haha. Såhär olidligt nervös har jag nog inte varit förrän denna cykeln..

Jag hade exakt samma symtom denna gång som jag skulle ha mens. Molande värk osv. Vill inte ge falska hopp men ville bara säga hur det va för mig. 
  • Dalarna91

Oron har lagt sig. Hade ju väldigt tidig missfall sist, tror de va 3 dagar efter pluss. Sen blödde jag lite av och till osv.
    Men denna gång, inge blod eller smärta. Så just nu går det bra. Men har haft lite dippar vissa kvällar. Har inte några symtom än men de brukar många få i vecka 6. 

• Dalarna91
    Chilins skrev 2022-02-28 06:35:14 följande:

Vågar vara försiktigt positiv :) två positiva graviditetstest nu innan BIM! Nu håller jag alla tummar jag har att det här ägget fäster på rätt ställe (fick utomkvedshavandeskap sist). Fyra försök efter operationen då en äggledare opererades bort verkar det ha tagit sig :) så tacksam och lättad. har varit så orolig att det kanske inte skulle gå fler gånger 

Hoppas verkligen det tar sig på rätt ställe nu!! Men får du någon extra uppföljning nu. Så det inte händer igen?
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2022-02-28 07:22:39 följande:
    Ja :) man får göra ett tidigt ultraljud så jag ska kontakta vården så gör man ett ultraljud i typ vecka 5 eller vecka 6. Så det känns väldigt bra och tryggt 
    Så bra man får göra extra kontroll! 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-03-01 10:34:07 följande:

BIM var antingen i söndags eller idag, beroende på vilken dag jag ägglossade. Brösten ömmar inte dock är bröstvårtorna lite känsliga, ingen direkt mensvärk mer än den svaga molvärken som gör sig påmind lite då och då, och jag har känt ett svagt illamående vissa stunder sen i söndags. Vågar fortfarande varken titta på toalettpappret av rädsla att se blod, vågar inte heller göra ett test. Måste ju göra det ena eller det andra så småningom, men än så länge känns det lite skönt att sväva i ovisshet. Fallet kommer bli hårt om mensen kommer eller om jag testar och det är negativt..

Sitter på kontoret och håller tummarna! Förstår helt hur du känner dig. Jag vill fortsatt knappt se på papperet pga rädsla att se blod. Och så fort det känns som det "rinner" till i trosan springer man till toaletten och tittar. Man är ändå mentalt redo för blod på papperet. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-03-01 16:15:42 följande:

Tack för allt stöd och pepp, är så glad över att ha er här i tråden <3

Kan föreställa mig hur det känns Dalarna91, hoppas att du kommer kunna slappna av helt lite längre fram i graviditeten! Måste kännas skönt att måndagen har passerat i alla fall :)

Har du fått din mens idag? Misstänker vi är många som håller tummarna och tår för din skull. Och vi alla finns här om du skulle få din mens <3
  • Dalarna91
    PCOtjej95 skrev 2022-03-01 18:06:59 följande:

Känns som många blev gravida i februari? Grattis till er! 

Tack. Det har gått 8 månader med 1 tidigt missfall. Men faran är inte över förrän vecka 13. Hoppas verkligen du får ditt pluss men såklart alla andra också. 
    Jag testade Bisolvon tablett, 3 gånger per dag. Första gången jag testade och de gick bra. Vet inte om det är pga det eller de va bara rätt tid. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?