Inlägg från: evelinagra1 |Visa alla inlägg
  • evelinagra1

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

hur långt efter ägglossning brukar eran temp höjas? Min temp var lite högre idag men inte över coverline? Kan jag haft ägglossning igår ändå om tempen är högre imorgon?

• evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-07-14 07:25:18 följande:
    Neej vad tråkigt att mensen kom :( skickar en stor kram <3

Ni som tar inositol, tar ni det en gång per dag eller uppdelat i två doser? Jag tog Donaferty innan som var uppdelat i dospåsar och då skulle man ta två gånger om dagen med typ 12 timmars mellanrum för att upptaget av inositol skulle bli jämnt fördelat. Nu har jag köpt inositol från Lamberts med den där lilla skopan (hur liten förresten? Sötaste jag sett xD) och där står att man ska ta 4g en gång per dag.
    Jag har tagit en gång om dagen sen om det är rätt vet jag inte men, haha ja men visst är den liten :P
  • evelinagra1
    Pinkfloweer skrev 2022-07-15 20:20:55 följande:

Har förstått många provar inositol här inne nu, när jag läst om det står det hela tiden att det är för de med pco men inget om det e farligt å ta endå trots man inte har pco, är det nån här som hittat nåt om detta ? Man börjar smått desperat börja greppa efter halmstrån här....

Jag har inte pco men testade med inositol ändå :) är på äl+3 idag så fårse om det gjorde någon skillnad 
  • evelinagra1

Jag kanske hade lite mer symtom på ägglossning men den kom inte tidigare av inositolen denna månaden iallafall

Ägglossningen sattes ut på onsdagen, lite ledsen att vi inte fick till det då men vi fick ändå till det båda dagarna med högst fertilitet så får väl vara nöjd med det ändå
  • evelinagra1

skönt att mensen äntligen kom pinkflower!

är det någon som vet hur länge man ska hålla på att smörja med progresteonkrämen? Fram tills mensen kommer eller ska man sluta någon dag innan beräknad mens?

• evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2022-07-16 15:55:43 följande:
    Dom som inte försöker bli gravida ska sluta med den någon dag innan BIM. Men vi som försöker ska smörja fram till mens. 
    Jag tänker ta ett graviditetstest, är det negativt så slutar jag smörja. 
    Slutar du smörja och är gravid så kan det finnas risk för missfall. I vår cyklus så sjunker progrestron när man inte är gravid = man får mens. 
    Så slutar man med progrestron så är det som kroppen tror man inte är gravid och man får mens. 
    Är dålig på att förklara.. 
    oj ja okej då fortsätter jag smörja! Jag har tagit 2 pumpar morgon och kväll av den krämen nu vet inte om det är för mycket eller för lite eller om det är bra haha men jag testar så iallafall 
  • evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-07-18 08:36:08 följande:

Hur går det för er andra? Jag är mer nervös än någonsin inför BIM denna cykeln, förmodligen för att det blev en så galet lång cykel.. Är livrädd för att nästa ska visa sig bli lika lång, eller ve och fasa ännu längre :( brösten ömmar nu så förmodligen är mensen på gång..

Äl +5 idag 
    jag håller tummarna att mensen inte kommer för dig <3
  • evelinagra1
    Annemarit123 skrev 2022-07-20 13:42:07 följande:

Kan man vara gravid trots negativt test och fem dagar kvar till mens?  är lite illamående och trött. Hoppet är ju det sista som lämnar en, även om det känns mörkt. 

Det finns absolut chans att det är för tidigt bara och att det kan bli ett plus senare 
  • evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-07-20 22:12:17 följande:

En liten strimma blod kom för en stund sen :( hade börjat hoppas, till och med känna att det kanske hade gått denna gången trots att jag verkligen försökte att hålla garden uppe. Kraschen blev ändå total så har legat i sängen och störtgråtit i sambons famn fram tills nu.. Har verkligen haft noll mensvärk idag, brösten var inte ett dugg ömma under dagen och dessa två saker är alltid mina säkra tecken på att mensen är på ingång. Är så himla less på att kroppen luras på det här sättet, känns som att något ändras för varje cykel numera? Fyfan vilket skit detta är rent ut sagt :(

Stor kram till dig <3 det känns verkligen piss varje gång den där jävla mensen kommer :/ 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?