• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-04-11 15:48:01 följande:
    Då sitter vi i samma båt gällade tidigare oplanerad graviditet i alla fall <3 så himla typiskt att när man inte vill ha det där strecket på stickan så dyker det upp, och nu önskar man inget hellre.. Kommer aldrig glömma den fullständiga paniken när det inte var önskat, men det gör ju inte längtan mindre nu.

Vad skönt att allt är ute i alla fall, håller alla tummar för att det snart är din tur igen. Kommer du köra med ägglossningstest eller utan?
    Vet inte. Jag har köpt det nyss iaf. Sen får vi se när jag börjar använda dom. Har ju ingen aning när den kommer nu. Hade varit fint med ett blodprov hcg för att se hur högt det ligger. Borde då få ett ungefär när det är ute ur kroppen .
  • Dalarna91
    lipa3646 skrev 2022-04-13 12:04:51 följande:

Hej 
    jag har sträckläst hela tråden de senaste dagarna och hakar gärna påSkrattande har äl idag och bim 29e 

Bra jobbat! Hur långt tid tog det? xD du är välkommen hit. 
  • Dalarna91
    lipa3646 skrev 2022-04-13 17:21:53 följande:
    Tackar :) typ en vecka Tyst
     xD herregud. Har vi skrivit så mycket? Säkert mycket av samma saker. Haha. Trevligt du ville följa denna tråd. Skulle jag läst skulle jag undrat vad det är för galningar som skriver. 
  • Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-04-13 18:31:09 följande:

Hej alla,
    Har BIM om 3-4 dagar och redan nu är mensvärken nästan helt fullt igång! Känns som den kommer tidigare och tidigare för varje försök vi gör, innan kom den exakt några timmar innan mensen kom så detta känns inte normalt för mig... Någon som upplevt samma?

Jag har också upplevt man känner tidigare än innan man försökte få barn. Men tror det har med man känner efter mer än förut. 
  • Dalarna91

Ljm91; 
    Jag försökte förut med att känna. Men tappade lite fokus och intresse. Men det finns bra text någonstans.. ska försöka finna den idag. När jag började känna fann jag den typ inte, den låg högt uppe. Men sen efter ägglossning kände jag den, precis som nästippen. Då va det över men blev lite förbryllad hur snabbt den kom ned efter ägglossningen. Men kanske ska börja känna nu igen. :) 

• Dalarna91

Efter lite snabbt googlande så fann jag en del information. Tar lite för givet ljm91 har redan funnit allt. 
    Eller ska jag skicka det på pm till dig? :)

• Dalarna91

Sophie; Jo de går. Va på återkontroll i måndags. Visade inga rester så allt är ute. Har beställt helt ägglossningstester. Så börjar med det snart tror jag. 

• Dalarna91

Ljm91; kanske ska göra det ett försök till och känna.
    Känner du efter morgon och kväll? Skulle vara så coolt om du lärde känna efter så du slipper ta en massa tester i onödan när du är oregelbunden. 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-04-14 14:48:15 följande:

Ja jag känner efter morgon och kväll, igår kväll kändes den mjukare än vanligt men i morse relativt hård igen :P är på CD36 idag och ingen temphöjning än, tappade tålamodet lite igår och började med ägglossningstester igen.. xD

Haha, lite så är jag också. Har faktiskt doppat ett test nu. Jag har 5 st gravtest. Vet inte om jag ska offra ett imorgon för att se om hcg är borta nu. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-04-14 19:46:08 följande:
    Det kanske kan vara en bra idé att göra ett test för att vara säker på att hcgn är borta, så slipper du fundera kring det när du plussar :)
    Smart! Då ska jag göra ett imorgon bitti. Glömde det nu på morgonen. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?