• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

36.41 idag men sovit oroligt inatt. Vaknat av och till. 
    Hade blodig flytning på morgonen, så trodde mensen va på g. Men de va det inte. Så himla konstigt allt är nu. 

• Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-05-04 10:20:33 följande:

men va konstigt.. ska du vänta några dagar med att ta ett nytt test? 

Vet inte vad jag ska göra. Tänkte nid blödning men har haft sex 1 gång förra veckan. Och minns inte om de va innan tappen va stängt eller öppen. Så tror inte det är nidblödning. Men tar nog ett test till helgen om mensen inte kommit. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-05-04 12:30:07 följande:
    Brukar du ha spottings innan mensen kommer igång? Jag har  det ganska ofta. Annars kanske det kan vara en nidblödning och att ni prickade in ägglossningen den gången ni hade sex förra veckan?

Idag fick jag äntligen kontakt med gynmottagningen angående mina långa menscykler och höga AMH-värde, som jag misstänkte får vi ingen hjälp förrän vi har försökt i ett år och de ville dessutom att jag går ner i vikt fram tills dess. Så det verkar som att jag måste dra igång ett viktnedgångsprojekt på allvar om det ska bli någon bebis för oss, vilket känns tufft men såklart förstår jag varför det är viktigt.
    Jag har aldrig haft spotting innan mens. Men sen har jag genomgått cytotec behandling så vet inte hur mycket det ska ändra kroppen. Minns inte om det ändrades när jag gjorde abort för flera år sedan. 

Äntligen hörde dom av sig! Hur känns det? Får jag fråga om de är många kilon du måste gå ned? 
    Men jag har läst att övervikt inte har sån betydning alltid. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-05-04 12:49:40 följande:
    Ja det kan säkert vara det som spökar lite med kroppen. Jobbigt att sväva i ovisshet, hoppas du får klarhet snart <3 min cykel ändrades lite efter min abort vill jag minnas.

Det känns väl sådär, känner mig misslyckad som inte lyckas bli gravid och dessutom kanske är orsak till det själv genom min övervikt.. Hon sa ingen exakt siffra, och var väldigt finkänslig så hon förstod nog att det kan vara jobbigt att höra. Misstänker att mitt BMI ligger på runt 31-32, och hon sa att det får vara max 30 om man ska bli godkänd för en eventuell IVF. Jag äger ingen våg så uppskattade bara min vikt på ett ungefär, kanske var helt ute och cyklade xD
    Men de är bra man ändå fått svar bmi under 30. Sen kan man väga hemma och räkna ut det själv. 
    Räknade precis ut mig själv, bli 28.3. och då anser jag att jag bara har lite sambo kilon nu och inte är större än genomsnittet.
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-05-04 18:08:20 följande:
    Ja och jag är glad att det inte krävdes under 25 som ju är gränsen för övervikt. BMI är ett så galet mått egentligen, som lägst har jag haft ett BMI på typ 27 i vuxen ålder och då räknades jag ju fortfarande som överviktig trots att jag hade kläder i storlek 38 och ingen mage som putade ut alls. BMI tar ju ingen hänsyn till hur kroppen är byggd liksom.

Hur går det för dig, fortfarande inget spår efter mensen?
    Bmi är ganska uråldrig tänkande tycker jag...

Nej ingen mens. Lite blodig flytning efter jobbet. Men inget mer. 
  • Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-05-05 15:31:56 följande:

Äl+ 9 idag och BIM på lördag men tror att mensen kommer då som vanligt då jag mår precis som alla andra månader..
    Hur mår ni idag? <3

Jo jag mår bra är mest frustrerad. Igår va det blodig flytning morgon och kväll. Idag lite mer blod men det har liksom inte kommit igång. Så har inte den kommit igång till lördag morgon tar jag ett test till .... 

Hoppas du ändå plussar på lördag. Jag mådde likadant också när jag plussade.
  • Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-05-05 16:04:55 följande:
    Men usch vad frustrerande.. håller tummarna att du får ett plus!

brukar du ha ont i brösten innan mens? hade du isåfall det innan du plussade också? 
    Jag brukar aldrig få några direkta symtomer innan mens. De är mer typ kramper en vecka efter ägglossning och sen innan mens mer svullen i magen. 
  • Dalarna91

Ljm91; kan vara därför men har gjort en abort och första missfallet så va det inget speciellt efteråt. Mensen rullade på som vanligt. Men allt ska väl vara första gången antar jag. 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-05-05 20:17:39 följande:
    Hmm kanske kan vara värt att ringa gyn och rådfråga?
    Nej väntar nog en stund till :) 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-05-06 07:25:31 följande:

Idag dippade min temp ner under linjen så nu är hoppet ute för denna cykeln :(

Va tråkigt att höra <3 jag misstänker att jag fick mens inatt. Men har blivit lurad tidigare i veckan. Ska byta skydd snart så får se om den äntligen är igång. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?