• Chilins

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Lövsångerska1991 skrev 2021-11-30 19:31:16 följande:

Åh tack!!! :) <3 jag grät av glädje när jag såg resultatet! hur är det med dig?

Jag grät nästan också när du skrivit:) unnar dig så mycket att få ha denna känsla! ÄNTLIGEN! <3 med mig är det ganska okej. Väntar på BIM som är på lördag.. första försöket efter utomkvedshavandeskapet.. känner mig inte så hoppfull men ändå finns ju hoppet ända tills man tagit det där himla testet eller när mensen kommit.. hoppas så mycket på att kunna få meddela dig ett positivt besked också :)
  • Chilins
    Lövsångerska1991 skrev 2021-12-01 06:13:10 följande:

Tack för att du skriver så fint :) väntan på BIM kan kännas tuff. Hoppet hinner alltid ikapp, samtidigt som en massa andra känslor. Jag hoppas verkligen att du också får positivt nu :) <3 du förtjänar så att få gå igenom en lyckad graviditet efter allt det jobbiga! <3

Tack!! <3 du får hålla en extra tumme för mig i helgen.. såg att du redan berättat för dina föräldrar :) helt rätt tycker jag. Jag gjorde samma och det var otroligt skönt att ha stödet när det faktiskt blev att något gick fel.. så jag tycker att det är 100% rätt :)
  • Chilins
    Lövsångerska1991 skrev 2021-12-01 16:01:24 följande:

Ja jag håller alla tummar och tår! <3 Ja, jag tänker att händer något så har jag deras stöd. De man inte vill berätta för för tidigt är ju folk på jobbet t.ex. De som står en närmast får gärna veta känner jag.

Jag resonerade som dig så tycker att du gör helt rätt :) hur känns det nu?! Hur lycklig är du?! :)
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-02-19 14:13:42 följande:

Hej igen. Haft ett litet uppehåll då det blev så mycket när jag fick min mens sist. Jag fick veta dagen efter min mens att min ena syster är gravid, vilket slutade med många tårar och känsla av orättvisa. Hon kommer bli en bra mamma men ekonomin, senast i januari frågade hon efter pengar. Sen igår började hon prata om namn till barnet, då kom mer tårar. Sen fick jag höra att min andra syster kanske är gravid (rykten från en nära vän till mamma). Har BIM 24/2. Men tror inte jag är gravid då jag började känna lite kramper som jag gör ca en vecka innan BIM. 
    Hoppas det har gått bättre för er andra. Har tänkt på er och hoppas att nu när jag är inne igen att det är flera som har plussat <3

Har följt dig så himla länge <3 skickar en stor stor kram. Vi är många som sitter i samma båt. Det är svårt att vara glad för andra och samtidigt ledsen för sig själv. Det är tufft. Man unnar ju alla i sitt liv att få barn men det är tufft och tror att man ska försöka att inte känna skuld över det. Det är tungt, det bara är så. Det gör inte oss till sämre människor. vi kämpar med vårt och är egentligen väldigt glada för allas skull. Det är bara svårt med vårt egna. Stor kram och välkommen hit igen trots att det är under tråkiga omständigheter <3 
  • Chilins
    Emmissss skrev 2022-02-20 19:30:55 följande:

Jag är gravid!!! Efter missfallet i somras så skulle bf vara om 3 veckor. Nu plussade vi. Så glad. Får tacka corona och ett nedsatt immunförsvar!!! 

stort grattis!!! <3 

• Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-02-21 12:53:09 följande:

Chilins; tack <3 skönt man inte är ensammen. Hur går det för dig? 
    Är det någon som följer vulverine? Testat henne lila paket eller lyssnat på henne föreläsningar? 
    Jag tänkte att om det inte gick denna gång så "hoppar" jag över nästa månad. Tänker inte hålla koll när jag har ägglossning eller något. Blir jag gravid så blir jag det. Sen blir det att kanske lyssna på vulverine och lära mig något. 

det går inte så bra här heller :) utomkvedshavandeskap efter första försöket i höstas. Operation och borttagen Äggledare. Inget har hänt sen dess? men vi kämpar på 

• Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-02-25 06:30:11 följande:

Tog först sticka dom visade pluss. Men försatt svagt. Tog då digitalt. Men de tog en stund att analysera. Så jag är nu super rädd att få ett till missfall. Börjar överanalysera. 
    Stickan har inte ökat sen igår kväll. Tog tid för digitala att analysera. 
    Men denna gång har jag inte haft Genombrottsblödning som jag hade vid senaste missfall. 

Ååååå grattis Dalarna!!!!! Gud vad jag blir glad. Har du haft några symptom? den här gången ska det gå vägen! Kram! 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-02-25 09:12:13 följande:
    Tack <3 lite svårt att ta det in. Jag har inga symtom. Hade exakt samma symtom som om jag skulle få mens. Murring, kramper, blir lite lätt irriterad.
    Sa det till sambon förra helgen "mensen kommer". Och drack 2 flaskor vin o.O  
    Alltså jag blir så glad för din skull! Så otroligt roligt. Jag väntar på mensen just nu. Äl+9 idag. Vilken dag plussade du på? Och? om jag får fråga? hur prickade ni in ägglossningen denna gång?:) hoppas frågorna är okej 
  • Chilins
    LJM91 skrev 2022-02-26 06:47:03 följande:
    Skönt att det inte är så lång tid kvar till måndag <3 exakt så tänker jag också, orkar inte höja mina egna förhoppningar genom att tänka att det kanske är gravidsymtom jag känner.. En liten gnutta hopp finns ju dock.,
    Vi är i exakt samma situation. Jag har BIM på torsdag och har haft liknande symptom som dig men också tänkt att det är nog mensen för baserat på tidigare cykler när jag har känt ungefär samma sak så har ju mensen kommit tillslut. Så jag känner verkligen med dig. Vi är i det här tillsammans <3. Kommer du göra något test innan BIM? 
  • Chilins

Vågar vara försiktigt positiv :) två positiva graviditetstest nu innan BIM! Nu håller jag alla tummar jag har att det här ägget fäster på rätt ställe (fick utomkvedshavandeskap sist). Fyra försök efter operationen då en äggledare opererades bort verkar det ha tagit sig :) så tacksam och lättad. har varit så orolig att det kanske inte skulle gå fler gånger 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?