Fyrklöverns skrev 2022-08-03 23:54:20 följande:
Det var nog för att de gått igenom ett utomkveds också och har den förlusten bakom dig. När andra bekanta får barn eller visar sig gravida på sociala medier hugger det i hjärtat. Kändes iaf skönt att känna så för en gångs skull :)
Jag tyckte det var skönt hittills att ta det lugnt men nu känns det som att jag liksom bearbetat färdigt och känner mig redo, så det kliar i fingrarna haha. Självklart sitter rädslan i, och kommer vara jobbigt den dagen vi får positivt test igen, just i väntan på ultraljudet. Hur känner du där? <3
Gud vad spännande! Asså jag lever genom er nu, känner mig nästintill lika förväntansfull som att jag själv försöker! :D När förväntar du dig äl? Bara kör på varannan dag, hoppas det funkar för er också!
Jag kan förstå om man haft ett utomkvedshavandeskap bakom sig också att man då kan unna den andra :) så skön känsla hur som helst.
åh jag förstår det!! Man vill ju bara vara gravid igen. Jag har ju blivit gravid efter mitt utomkvedshavandeskap men fick missfall så jag har ju behövt gå på de där ultraljuden och i vart fall fått svar att det fäst på rätt ställe även om det sen inte växte som det skulle och man såg aldrig något foster i hinnsäcken så därför känner jag mig inte så orolig för ett nytt utomkvedshavandeskap eller så men däremot orolig för nya missfall..
Äl har varit lite oklar för oss efter missfallet, har blivit något senare än vad jag är van vid men förväntad ägglossning är i början av nästa vecka. Jag provar CB advanced denna gång och har än så länge bara blinkande smiley men hoppas på att få fast gubbe i helgen. Vi började som sagt ha sex igår och planen är att köra på varannan dag tills jag fått en tydlig temphöjning. Upplever att även temphöjningen Varit lite oklar efter missfallet, kanske är kroppen som inte hade hunnit hämta sig hundra procent. :) kul att du hänger här ändå trots att du mest går och väntar på att få börja igen! Hoppas att du plussar direkt!! :) en sommarbebis 2023 vore ju inte dumt :)