• slo92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Lövsångerska1991 skrev 2021-09-24 13:48:40 följande:

Det måste inte vara missfall. Förstår att det känns jobbigt nu. <3 kanske kan du ringa en barnmorska? De har ju koll på hur missfall brukar vara, och vad du ska göra nu. Hoppas att det bara är en normal blödning. Ibland kan blodkärl spricka har jag för mig. Skickar en kram <3

Tack. Jag har ringt barnmorska men inte fått tid förrän kl 16, så ska höra med dem...känner på mig dock att det är missfall, känner mig så besviken nu när jag eftet alla dessa ovissa dagar fick bekräftat att jag är gravid och nu bara dras ner i samma ovisshet igen :(
  • slo92
    Willow89 skrev 2021-09-24 14:13:04 följande:

Känner verkligen med dig, så tufft! Men håller mede de andra, det finns en chans att det inte är missfall så tappa inte hoppet helt!

Det känns så skönt att bolla med er, samtidigt som jag får lite dåligt samvete att jag kapar hela den här tråden med mina problem. Men tack för att ni orkar svara och stötta! <3
  • slo92
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-24 15:18:41 följande:

Vad bra att du fått tid idag. Då kan väl barnmorskan direkt titta efter om du är gravid eller inte? I så fall slipper du ovissheten. Förstår att det måste kännas förjävligt nu, men det kommer bli bättre. Snart är kl 16 iaf. Då får du veta mer.

Jag träffade inte barnmorskan fysiskt utan hade bara telefontid. Hon sa att det är svårt att säga om det är missfall eller inte men det behöver inte vara det. Om det är ett missfall kommer jag blöda mer de närmsta dagarna och även få ganska kraftig mensvärk, men om blödningar fortsätter vara ganska små och det inte gör ont så ska det vara lugnt. Så nu gäller det bara att vänta och se hur det utvecklar sig de närmsta dagarna...
  • slo92
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-24 17:06:38 följande:

Okej, men då finns det ändå hopp! Känns det bättre efter att ha pratat med henne?

Jo lite bättre känns det faktiskt, jag håller tummarna att det lugnar ner sig. Sen känner jag att det finns ju de som har varit med om så mycket värre och fått missfall mycket senare i graviditeten så egentligen så är det väl tur i oturen om det sker så tidigt, men kan ändå inte låta bli att bli besviken när man precis blivit glad över plusset.
  • slo92

Grattis till er som har plussat och så spännande att läsa om er andra som börjar närma er bim och har diverse symtom!

Själv är jag fortfarande inte helt säker om blödningarna är missfall eller inte. Igår blödde jag konstant hela dagen, var ganska mycket rött blod varje gång jag torkade mig. Men har inte haft någon mensvärk och inga klumpar i blodet. Idag verkar det ha lugnat ner sig lite grann. Allt lutar mot att jag inte är gravid längre men eftersom att symtomen på missfall inte ställer till 100% lever ju lite hopp kvar och jag kan inte sluta googla på folk som varit med om liknande händerlser, även fast jag vet att jag bara borde släppa det och gå vidare.

• slo92
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-26 21:37:00 följande:

Alltså jag tycker det känns som jag är gravid, eller så jag skengravid, typ ?placebo?. När jag reste mig tidigare idag högg det till lite i höger äggstock/ljumske. Inte varit med om det tidigare. Tror brösten ändrat form, de står mer rakt ut från kroppen än tidigare. Nedre magen känns lite stel och hård, molvärk till och från. Tidigare hade jag ju huggen i vänster äggstock/ljumske. Har läst om att det kan kännas så när livmodern växer. Och så det lilla blodstänket igår. Har inga finnar på gång och ingen svullnad i ansiktet, något som brukar vara tecken på mens för mig. Men har inte BIM förrän på fredag iofs.

Både känner mig gravid och inte samtligt, går runt och är glad för att kanske är jag det :) det är en rätt mysig känsla

Gud vad spännande, håller tummarna att det är en graviditet på g! Jag hade också molvärk och en känsla av stelhet i nedre delen av magen som första symtom :)
  • slo92
    Willow89 skrev 2021-09-27 08:07:44 följande:

Nä alltså ni får säga vad ni tycker, behöver kolla om jag är galen!? När jag säger svagt menar jag svagt! Är det någon av er som också ser ett streck (sämre på bild som alltid)?

Sådär svagt såg det ut för mig också, tog sedan ett digitalt som klart och tydligt sa gravid! Så ta ett digitalt så slipper du fundera :)
  • slo92

Jag har idag slutat blöda, har i alla fall inte blödit något sen igårkväll förutom liten brun flytning. Tog dock ett rfsu graviditetstest igårmorse och det var fortfarande supersvagt, knappt att det syntes. Om jag fortfafande vore gravid borde väl strecket blivit starkare i och med att hcg ska fördubblas vartannat dygn? Usch är så förvirrad.

• slo92
    Willow89 skrev 2021-09-28 08:00:06 följande:

Nej det såg ut så direkt efter att det "laddat klart", fotade efter 5 min och stickan gäller 1-5 min!

Jag tycker det ser positivt ut. När hade du bim? Kan ju vara så bara att det är lite väl tidigt fortfarande, håller tummarna för dig:)
  • slo92
    Willow89 skrev 2021-09-28 10:56:19 följande:

Plötsligt fick jag en sjuk smärta i min vänstra ljumske, som strålade ner i benet. Gick på toaletten och mensen hade kommit!

Så himla märkligt. Brukar alltid få mensvärk och brun spotting dagen innan, men det har jag inte fått nu. Det var klarrött direkt. Känns som något är så fel med min kropp eller i alla fall denna cykel. Är det helt omöjligt att det är en ultratidigt missfall med tanke på de svaga

Tråkigt! :( Det kan nog vara som du säger, ett väldigt tidigt missfall som du hade tagit för en mens om du inte testat dig. Hoppas du får bra besked på vc!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?