• slo92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Jag har inte blödit sen igår morse förutom lite bruna rester... I helgen var det blod på pappret varje gång jag var på toa men sen dess nästan inget. Har fått tid för vul i slutet av nästa vecka för stt se hur det står till. Jag har dock noll graviditetssymtom, den molande värken jag kände innan jag plussade är helt borta så tror verkligen att det var ett missfall. Nu känner jag bara att jag vill få det bekräftat så vi kan ta nya tag och försöka igen. Undra när ägglossning kommer ske nu när allt blivit förskjutet.

• slo92

Tog ett graviditetstest imorse och kunde inte se något streck, så jag drar slutsatsen att det blev ett missfall annars borde ju strecket varit starkt vid det här laget. Ska på AW imorgon så då tänker jag ta ett glas vin och släppa allt detta för en stund. Blödde bara tre dygn, är det någon som vet när ägglossningen kommer igång igen efter missfall, blir den förskjuten? För visst kan man testa direkt igen?

• slo92

God morgon! Jag lägger också till mig, är dock osäker på när bim blir pga. tidigt missfall.

26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

16/9 Dalarna 91 (30 år, tredje försöket med första barnet)

20/9 evelinagra1 22 år ( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Summertime 26 år (1a försöket, 1a barnet)

22/9 EIJ90 30 år (2:a försöket, 2:a barnet)

25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet)

26/9 LJM91 (30 år, andra försöket, första barnet)

30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT

1/10 Lövsångerskan (30 år, andra försöket med första barnet)

1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT bim-4

3/10 BounceBambi (28 år, andra försöket med första barnet)

4/10 Junii91 (30 år, tredje försöket, första barnet)

6/10 Beckizen (27 år, tredje försöket, första barnet)

9/10 Avokado92 (28 år, andra försöket efter mf, första barnet)

9/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet)

10/10 ollebollen (23 år, första försöket, första barnet)

10/10 Hurtänktedunu (31 år, andra försöket efter ma, tredje barnet)

11/10 Sophiee92 (29 år, andra försöket, första barnet)

12/10 Jenek18 (30 år, andra försöket med första barnet)

12/10 Wave mother (37 år, tredje försöket efter ma, första barnet)

14/10 AllieP (27 år, andra försöket med första barnet)

20/10 slo92 (28 år, tredje försöket, 1a barnet)

21/10 bez (31 år 3:a försöket, 1:a barnet)

27/10 Willow89 (32 år, sjunde försöket med första barnet)

?/10 toughshit (28 år, andra försöket, andra barnet)

2/11 snøflinga (27 år, andra försöket, andra barnet)

?/? Essie0 (30 år, första försöket, första barnet)

• slo92

Åh stort grattis till er som plussade, så roligt!! Hoppas jag också får ett plus första mensen efter mf.

• slo92
    Chilins skrev 2021-10-06 09:41:38 följande:

Helt knäckt. Utomkvedshavandeskap med tillhörande operation och borttagen äggledare ledde mig hit igen. Första graviditeten och det blir såhär.

Åh nej.... Skickar massor av styrkekramar!! <3 jag har iaf läst att det inte påverkar chansen att bli gravid om den andra äggledaren funkar bra. Men förstår att det måste vara så jobbigt. :(
  • slo92

Senaste två veckorna har 4 st i min närhet kommit ut med att de ska ha barn. En av dem ska få barn typ samma datum vi skulle fått om det inte blivit missfall. Jag har ingen koll på hur min ägglossning är efter missfallet och det stressar mig, det känns som att jag missat chansen denna månad. Har svårt att koncentrera mig på jobbet för att jag bara tänker på detta. Det är ingen bra dag idag :(

• slo92
    Wave Mother skrev 2021-10-08 10:02:18 följande:

Det låter kämpigt. Jag känner igen mig i detta med andra gravida i närheten. Tre av mina närmre tjejkompisar som också är i samma ålder (efter 35) ska ha barn snart (dec, jan, mars) och min mans syster har också bf i mars. Vi hade bf tidigt i februari för den graviditet som slutade i MA och som jag inte berättat för någon av dem om, så jag kan inte riktigt prata med dem om det heller.

Jag är jätteglad för allas skulle, men det är svårt att inte tänka på hur kul det hade varit om jag också fått behålla graviditeten. 

Jag försöker att inte stressa för mycket och fokusera på att vi i alla fall kan bli gravida, men det är verkligen segt vissa dagar. Jag hoppas du får pejl på äl snart. För mig blev äl tydlig först efter en mens efter missfallet. Håller tummarna för dig <3

Förstår att det måste kännas jobbigt, det blir ju en väldigt ensam sorg också när man inte berättat för nån. Men du har en bra inställning, jag ska försöka tänka mer som du gör. Du inspirerar mig som håller så gott mod fast du varit med om så tuffa saker som MA, verkligen stark :) <3

Jag tycker att känslorna är väldigt uppochner, den logiska delen av mig säger typ ta det lugnt, der kommer gå bra. Sen kan jag helt plötsligt bli väldigt ledsen och avundsjuk på andra som ska få barn, även om jag såklart samtidigt är glad för deras skull och hoppas att det kommer bli vi som är näst på tur. Hade aldrig föreställt mig att det skulle vara så omtumlande att försöka skaffa barn. Jag hade en ganska chill inställning till en början och tänkte att det tar säkert tid, men efter missfallet så har jag svårare att koppla bort det även om jag verkligen försöker.
  • slo92
    Dalarna91 skrev 2021-10-08 13:39:11 följande:

Jag har heller ingen koll när jag ska ha öl efter mf. Så jag tar äl test varje dag cirka kl 16:30 för att de så jag inte missar den.

Ja jag hade också tänkt göra så, men sen åkte vi iväg igår och glömde förstås att ta med ägglossningstesterna :/ så det blir lite av en gissning denna månad.
  • slo92

Välkomna alla nya! :)

Har en liten fundering, jag tog ett ägglossningstest förra söndagen, dag 10 efter missfallet. Det var ett väldigt svagt streck då. Sen testade jag måndag, tisdag och onsdag och då var det blankt så tänkte att ägglossningen antagligen redan varit. Sen glömde jag testerna när jag var bortrest och testade inte igen förrän igår, och då var det ett svagt streck igen fast något starkare än för en vecka sen. Tror ni att peaken kan ha varit under de dagarna som jag inte testade, eller varför blev det ett streck igen efter att testerna var blanka? Hoppas ni förstår min röriga fråga... Är det så stt lh är väldigt låg i början av cykeln, sen stegrar och sen avtar successivt efter ägglossning eller dalar det direkt efter ägglossning?

• slo92
    Dalarna91 skrev 2021-10-11 08:37:32 följande:

Jag tror det dalar direkt efter ägglossningen. Jag håller också på och testar efter mf. Har inte fått den än. Hade missfall 20/9. Slutade blöda för en vecka sen.

Jasså okej, konstigt att det varierar så för mig. Jag blödde ju bara 4 dagar och fick negativt graviditetstest nästan direkt, så tänkte att ägglossningen borde ju komma typ som vanligt men verkar lite oklart. Skulle gärna få min mens så snabbt som möjligt så jag kan ha bättre koll på cykeln. Hoppas du hittar ägglossningen, berätta gärna när du får positivt test!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?