• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-09-26 11:59:39 följande:

I morse kom äntligen den blinkande gubben, hallelujah! Stickan var dock fortfarande svag, så hoppas den blir starkare snart. Har ännu mer fertilt sekret idag så det verkar faktiskt vara något på gång. Är så rädd att jinxa något så vågar egentligen knappt skriva det :P är ?bara? på CD21 idag så om ägglossningen verkligen kommer nu snart så blir det den tidigaste ägglossningen på två år, känns som något jag kommer behöva fira isåfall haha.

Hur ser det ut för dig idag med temp och stickor Dalarna?

Rewner, jag tror man räknar tiden efter senaste graviditeten, men du kan ju alltid ringa och kolla :) min lokala gynekologmottagning har en sida på 1177 där man kan läsa precis vilka riktlinjer som gäller vid fertilitetsutredning.

Ååå vilka härliga nyheter med blinkande gubbe och fertilt sekret :D
  • Sophiee92

Vad spännande att du fått hem din nya klocka, känns ju som att den kommer mäta tempen väldigt exakt :)

Åh äntligen, grattis LJM! 

• Sophiee92
    Chilins skrev 2022-10-01 07:57:26 följande:

Idag dök mensen upp! Känns helt okej, har varit beredd på det ett par dagar i och med tempdippar. Nya tag! 

Trist att mensen kom med skönt att det ändå känns okej <3 Nu får du lägga fokus på nästa försök :)
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-10-01 09:01:43 följande:

Sophie hur går det för dig? :) 

Är på ÄL+11 idag så börjar närma sig BIM... Ett tag tänkte jag testat idag redan då jag planerar att träffa en vännina på en drink men ångrade mig. Det är ändå lite för tidigt tror jag för att testa med vanlig sticka. Ev. testar jag på måndag morgon, då är jag på BIM eller BIM-1, känner att jag vill veta föra mensen kommer denna månad.

Vad spännande att du med förväntas få ÄL snart! Då är ni tre med BIM alldeles nära varann :D
  • Sophiee92

Åh samma har hänt mig LJM! Tror jag ser en 1:a och får panik innan jag förstår att det står en 7:a där haha... Skönt med en rejäl temphöjning!

• Sophiee92

Jag tog ett test precis, vanlig RFSU sticka som var negativt. Men man är så van nu. Börjar ställa in mig på mens redan imorgon även om BIM är beräknad tis, har väldigt mycket mensvärk redan. Usch så besviken man kan känna sig på sin kropp...

• Sophiee92
    LJM91 skrev 2022-10-02 17:02:01 följande:

Åh nej vad tråkigt med negativt test Sophie :( håller tummarna för att det bara är för tidigt!

Ja jag hoppas det så innerligt jag med men känns hopplöst tyvärr :( Tycker att det är värst när mensvärken börjar komma, då vet man liksom att det är kört även om jag hört att många känner samma molande värk innan dom plussar... Är det någon härinne som haft som mensvärk innan pluss?
  • Sophiee92

Åh tack för era svar tjejer <3 känns lugnande att höra. Då ska jag inte ge upp ännu trots mensvärken.

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?