• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Dalarna91 skrev 2022-09-02 11:54:50 följande:

Jag tog test idag med vanligt test. Och de va negativt. 
    Har köpt ett clear blue tidigt test nyss, tyvärr fanns det ingen digital.. 
    Jag har smort mig samma dos hela tiden från bekräftad ägglossning. Smörjde mig med samma dos förra månaden och fick inte samma temperatur ökning utan den sjönk vid äl + 9. 

Blir så frusterad!!!!

Hur tidigt har du fått positivt när du var gravid innan? Oj svårt att veta om det är krämen men låter verkligen lovande att du hade en sänkning i temp förra månaden trots att du använda krämen då med.
  • Sophiee92

Dalarna, ser inte alls ut att vara kört, du är väl på BIM idag t.o.m? Då borde den dippat under coverline väl...? Är så spänd på när du testar sen!

Ljm, ser väldigt lovande ut att din temp stigit! Mmm känner igen det där med att få förändrade symtom och så börjar man nästan bli helt säker på att det faktiskt tagit sig. Fruktansvärd känsla sen när man förstår att allt var "falska" signaler. Hur är din känsla det här försöket? 

Jag vågar inte testa ännu... Är livrädd för att se ett blankt test. Idag ska jag och min man dessutom på en stor middag så vill leva med mitt lilla fjuttiga hopp en eller två dagar till. På måndag morgon testar jag förmodligen om mensen inte kommit då än. När planerar du att testa LJM?

• Sophiee92

Rewner, hr går det för dig förresten? Visst har du också BIM om inte alltför länge?

• Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-09-03 08:41:52 följande:

Sophiee92; jag är så osäker ny hur lång lutealfas jag egentligen har. Kan den ändras varje månad med någon dag? 
    Men ja, jag har bim idag eller var den igår. 

Jag vet inte :O undrar precis samma! Läst att den ska vara konstant men märkt i min NC app att jag tidigare haft 14 dagar men nu senaste månaderna haft bara 12 dagar. Förstår ingenting.
  • Sophiee92

Men neeeej vad ledsen jag blir Dalarna och Chilins :'( <333 Vaknade med ett pirr i morse för att höra om ditt test Dalarna, så otroligt tråkigt att höra men ni får ta nya tag och hoppas på nästa försök. Snart är det er tur <3 Låter också smart att ta ett hemmatest för mannen, vi ska göra samma sak nu ifall det inte gick vägen denna gången... Och Chilins jag blir blir så otroligt ledsen för din skull <3 hoppas innerligt att det trots allt är bra allting

• Sophiee92

LJM, känner precis samma som du. Vågar inte testa idag. Men bestämt mig för att ta ett test imorgon bitti så får det bära eller brista. Men alltså hjälp vad jag är nervös denna gång. Inte haft några symtom alls vilket varit super skönt för då har jag även sluppit överanalysera massa men nu när det närmar sig och jag börjar tänka mer på det så blir jag så nervös att jag får hjärtklappning... :(

• Sophiee92
    LJM91 skrev 2022-09-04 12:17:09 följande:

Sohpie, avsaknad av symtom kan vara en bra grej! När jag var gravid för flera år sedan var mitt enda symtom att jag inte hade några symtom, ömma bröst och molvärk kom inte förrän mensen var flera dagar försenad. Håller alla tummarna för dig imorgon!

Åh nej vilken dålig tajming Dalarna, förstår att det känns tufft.. Försök sysselsätta dig med annat så du tänker på annat <3

Låter hoppfullt att du säger så. Har alltid symtom annars så detta försök har varit annorlunda för mig. Hur känns dina bröst/molvärk nu? Planerar du för att ta test?
  • Sophiee92
    LJM91 skrev 2022-09-04 13:25:18 följande:
    Håller tummarna för dig <3 jag känner ingenting i brösten just nu, har inte gjort på hela dagen än så länge. Ingen molvärk heller förutom lite svagt svagt emellanåt, men vill knappt ens kalla det molvärk. Känner mig diffust illamående från och till men tror mest det är önsketänkande tyvärr.
    Ja det är både svårt att veta om ens symtom eller icke-symtom är bra eller dåliga. Eller bara önsketänkande. Jag såg förresten att jag har BIM beräknad imorgon, fast kan lika gärna vara på tisdag, men nu börjar jag bli orolig för att få mens redan inatt!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?