• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Tack fyrklövern och Rewner <3

Imorgon bitti blir det ett nytt test för mig

• Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-10-03 19:10:29 följande:

Hoppas det är positivt Sophie <3 

Rewner, precis jag hade oförskämt stabila cykler sedan operationen. 

Jag köpte digitalt ägglossningstest på vägen hem från jobbet. Fick en hånande rund ring bara. Jag orkar inte att jag slarvade med testandet denna gången och att ägglossningen ska strula precis när man är tillbaka i gamet. Som salt i såren fick jag ryktesvägen veta att ännu en kompis är gravid nu. 

Åh nej, måste varit tufft att få höra. Är verkligen lika jobbigt varje gång... På vilket sätt slarvade du med testandet?
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-10-03 21:14:36 följande:
    Jag testade med morgonurin för jag orkade inte med stressen att hålla mig i flera timmar på eftermiddagen.  Men morgonurin brukar inte visa så bra på mig så jag kan ha missat stegringen. Jag var säker på att ägglossningen skulle komma som planerat för den har varit på pricken senaste tre cykler. Vi har iaf haft sex varannan dag i en vecka nu, och även ikväll vilket är det viktigaste. Ska försöka fortsätta tills ägglossningen är bekräftad. 
    Förstår. Kan verkligen hålla med om stressen att testa på eftermiddagen. Klarar aldrig av det själv. Ja men att ni haft sex är ju det viktigaste! ÄL testen spelar ju ingen roll egentligen, bara skönt sen att veta när man kan sluta ha sex med fokus på sprutet hehe.
  • Sophiee92

Så ledsen för din skull Dalarna :( vad arg man blir när kroppen inte vill samarbeta med en... Hoppas din nästa cykel blir den där det händer!

• Sophiee92
    Rewner skrev 2022-10-04 09:25:29 följande:

Så himla struligt, Dalarna. Lider med din frustration.

Testade du i morses, Sophie?

Ingen mens ännu så testade imorse. Det var helt blankt, tills jag skulle slänga det efter ca 5 min, då såg det ut såhär :O! Ser någon mer än jag en skugga/ett spökstreck där? Vet att jag bara plågar mig själv men man kan bara inte släppa det där sista lilla hoppet innan mensen är ett faktum. Åååh tänk att det är såhär månad efter månad. Skulle göra precis vad som helst för att få plussa nu :(
  • Sophiee92

Spännande Fyrklövern!!!

Ja det är mer som en skugga än rött streck. Fruktansvärt smärtsamt att hålla på såhär men man greppar varje halmstrå man kan.

• Sophiee92

Dalarna, nej förstår det, blir så dålig skärpa när man laddar upp här. Speciellt när strecket är obefintligt haha 

Rewner blir ändå lite glad att du också ser något!

Ingen mens i sikte ännu men mensvärken börjar öka så nu tror jag snart sen kommer tyvärr :(( Tack för att ni är så stöttande dom här fruktansvärda dagarna innan BIM

• Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-10-04 14:26:16 följande:

Tack för peppen tjejer <3 

Sophie vi håller alla tummar och tår! Lite plågeri är det men ändå skönt att kunna kontrollera situationen genom att testa kan jag tycka :)

Jo det har du rätt i att det är någon form av kontroll att testa ändå vilket kan vara skönt.
  • Sophiee92
    elin1989 skrev 2022-10-04 16:57:56 följande:
    Jag tror att jag kan se en skugga men är inte säker eftersom det inte går att zooma in. När var ägglossningen?

Är antingen på ÄL+12 eller +13 

• Sophiee92
    Chilins skrev 2022-10-04 18:40:47 följande:
    Tempar du sophie? :) om du gör det så lägg upp kurvan :) håller tummarna att du får ett plus!! 
    Tack vad gulliga ni är <3 Hoppas så mycket jag med. Åh tempar inte längre så har ingen kurva att lägga upp tyvärr. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?