• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

elin1989 skrev 2022-10-19 16:46:05 följande:
    Rewner är ju gravid, så det är missfall hon oroar sig för. 
    Åh mitt misstag! Hoppas det bara är normala symtom Rewner <3 och sorry, mina tankar är helt upptagna med BIM-datum och nästa försök till graviditet...
  • Sophiee92

Exakt, inte lätt att hålla koll på alla numera.
    Fyrklövern, tror jag missade din tempkurva sist, på vilket sätt stämde inte tempen överens med testerna?
    Dalarna, är också sugen på att höra hur du/ni planerar att göra med insemineringen. Det låter sjukt smidigt iaf! Själv går jag i tankar på att betala för att få göra inseminering på klinik, det skulle kunna bli en liten "light version" innan man går vidare med IVF vilket jag är väldigt rädd för att behöva göra :(

Liten uppdatering från mig, här fick jag fast glad gubbe i föregår så räknar med ÄL idag. Vi fick till dig väldigt bra denna gång: fem, fyra och två dagar innan + samma dag som ÄL - så nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det ska ha gått vägen!

• Sophiee92
    Rewner skrev 2022-10-20 19:28:20 följande:

Vill börja med att be om ursäkt för att jag skrev om min oro och förtvivlan här i gruppen. Inser att det var fel forum, men jag har liksom inte gått med i någon annan tråd ännu utan kände mig mest hemma här. Tack för era omtankar! Inget blod ännu. Smärtan gjorde ett litet uppehåll, men nu är den tillbaka. Det känns precis som när jag fick missfall för ett år sedan så jag förbereder mig på att det är dit det är på väg.

Du behöver inte be om ursäkt <3 vi vet hur mycket du också kämpat för att bli gravid. Hoppas innerligt att det inte är ett kommande missfall utan bara normala smärtor <3
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-10-20 17:33:46 följande:

Sophie; får hoppas på positivt grav test sen då :)
    Ni fick till det bra denna gång.

Vi ska testa heminseminering dom dagarna han inte har lust till sex. Får se hur många gånger det blir. 
    Ska vara helt ärlig, vi har det lite tufft i förhållandet nu. 
    Vi skulle se och köpa hus men lagt det på is. Men vi är bägge enig att fortsätta skaffa barn. 
    Har ju inte riktigt gått hittills, så vi fortsätter köra på. 

Hoppas ägglossningen är normal denna månad. Orkar inga fler överraskningar nu. 

Nej usch vad tråkigt att höra... :(( Är det pga allt detta med barn eller andra saker? Är helt förståligt att den här resan kan tära på förhållandet iaf. Det sätter verkligen stora känslor i gungning... Nej nu håller vi tummarna att din cykel blir normal denna gång med ett fint litet pluss i slutet. 
  • Sophiee92
    Rewner skrev 2022-10-20 20:27:00 följande:

Tack Sophiee!

Härligt att ni fått till det så bra denna gång. Håller tummarna! Förstår tanken med insemination. Det tycker jag också hade känts tryggt att veta att man verkligen fått de på plats i rätt tid så att säga. Släppa pressen på prestationen. Kan inte det bara hjälp ni kan tänkas få innan ivf-försök om ni gör klart utredningen?

Tusen tack! Ja men exakt så känner jag med. Börjat kolla lite smått på kliniker och priser, det kostar ju en del men känns värt att testa innan IVF hur som helst. Åh jag har alltid trott att insemination är något man behöver betala själv men så är det kanske inte? Vet inte varför jag fått för mig det haha
  • Sophiee92

Fyrklövern, oj det var verkligen märkligt. Utifrån när du fick mens sen var det tempen eller testen som stämde?

Dalarna, jätte tråkigt att höra men låter som det kanske blir bättre nu då efter ert samtal. Du kan alltid skriva av dig här i gruppen.

• Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-10-22 09:17:20 följande:

Jättebra fråga. Det hade egentligen kunnat stämma för bägge datum. Lutealfasen är oftast 12-13 dagar, men har haft på 11 dagar tidigare. Så här blev kurvan för månaden. Appen ville först sätta äl till 1 okt, likaså min klocka. Men på tempen så kanske 3 okt är rimligare för jag brukar ha ägglossat när tempen går upp till 36,3. Så det blev förvirrande att få positivt äl test samma dag som tempen gått upp, det var positivt dagen efter också med glad gubbe, men styrkan hade avtagit ordentligt. 

Vad förvirrande! Ja men det ser ju ut som att ägglossade där 3:e eller ev kanske 5:e, vad jobbigt också när lutealfasen varierar så, har hänt mig med några gånger 
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-10-22 23:54:39 följande:

Ja verkligen! Äsch inget hände ändå den här månaden, hoppas på mer stabilitet denna cykeln. Väntar ägglossning nästa helg så liggplanerna börjar smidas haha. Hur det för dig? När ska du ha ägglossning?

Ikväll när jag såg en film som påminde om folk runtomkring som väntar sitt andra barn blev jag så förbannad att jag ville kasta vinflaskan i tv:n. Kan man inte bara få ett i varje fall? :(

Ja det gäller att börja planera liggandet i tid hehe. Kör du äl-test denna månad också? Jag är sannolikt på ÄL +3 idag, skulle bekräftat med tempökning men min termometer har försvunnit sen vi använde den här hemma för att kolla feber haha.

Åh kan verkligen relatera. Det känns otroligt orättvist när man tänker på det. Hade varit helt rimligt om du kastat vinflaskan i tv:n...! Känner samma, kan man inte bara få ett i varje fall! Kräver inget mer än så.
  • Sophiee92
    LJM91 skrev 2022-10-23 13:03:22 följande:

Har tagit en liten paus från att skriva här i några dagar, men har läst allt ni skrivit <3 Fyrklöverns, det hade absolut varit rimligt att kasta vinflaskan! Kanske surt att kasta den på tvn, men vid sidan om i alla fall :P

Jag är på cykeldag 8 idag och tog sista letrozoltabletterna igår. Mensen blev nästan två hela dagar kortare denna cykeln vilket aldrig har hänt förut, så jag utgår från att det har med letrozolen att göra. Började med clear blue advanced i morse och börjar bli taggad inför nästa chans. Hoppas hoppas att ägglossningen kommer i normal tid denna gången, hade varit en sån enorm lättnad. Enligt instruktionerna ska ägglossningen komma ca en vecka efter sista tabletten, så det är ju lagom till helgen isåfall.

Förståelig med en liten paus <3 Vad skönt för dig att få testa med Letrozol nu och håller alla tummarna för att du får en ännu tidigare ÄL denna månad. Visst var det så att du skulle testa dubbeldos detta försök?
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-10-23 13:50:41 följande:

Yes jag kör med äl-test denna gången också tills jag fått bekräftad äl. Lämnar inget åt slumpen längre haha. 

Jobbigt med borttappad termometer haha. Kollade du med stickor också? Fick ni till det bra? 

Precis, jag hade varit så tacksam för ett barn bara. 

Smart!
    Ja det är lite jobbigt faktiskt, misstänker att den ligger och skräpar i nån låda någonstans hmm... Jag har använt CB digitala Advanced denna månad med, kan inte använda vanliga stickor dom ger aldrig fullt utslag för mig. Vi fick till det osedvanligt bra, tror det blev från 5,4,2 dagar före + ÄL-dagen.
    Vad använder du för ÄL-test?
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?