• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Härligt att testen blev positiva evelina! Jag är också lika rådvill varje gång jag har ägglossning, ska man köra varje eller varannan dag för att maxa spermiernas chanser liksom.. Jag vågar varken säga bu eller bä haha.

Mina ägglossningstest är fortfarande negativa, så himla less.

• LJM91

Håller tummarna för att det bara är för tidigt Sophiee92 <3

Såg detta idag på Facebook och kunde inte hålla mig för skratt, här har vi ju lösningen tjejer! Vi måste bara lösa upp våra mentala fertilitetsblockeringar, sen blir vi gravida xD

• LJM91

Välkomnen till oss Tösen01! Jag skulle gissa att det är p-pillerstoppet som gör att mensen är lite oregelbunden just nu, det kan ju ta ett tag innan hormonerna balanserar sig igen :)

• LJM91

Sophiee92, så himla tråkigt att mensen kom :( är så ledsen för din skull, och förstår till 100% dina tankar kring varför kroppen inte bara kan göra det den ska. Snart är det vår tur, det hoppas jag så himla mycket <3

Fyrklöverns, hoppas inte det är utomkveds, låter läskigt :( finns det någon möjlighet att ägglossningen har varit sen och du är mycket tidigt gravid och det är därför det inte syntes på ultraljud? Eller har det gått för lång tid sen du gjorde positivt test för att det ska vara en rimlig tanke?

evelinagra, håller alla tummarna för dig <3 skönt i alla fall att ägglossningen dök upp, håll oss uppdaterade kring vad som händer med tempen nu!

• LJM91
    evelinagra1 skrev 2022-06-14 22:59:59 följande:
    Hur går det för dig? Verkar det vara någon ägglossning på gång?
    Nej det verkar inte så, fortfarande blinkande gubbe och tappen känns hård och stängd. Stickorna till clear blue håller på att ruinera mig xD
  • LJM91
    evelinagra1 skrev 2022-06-15 08:26:34 följande:

Åå va jobbigt.. det förstår jag det är verkligen inte billigt..såhär fick jag på NC idag :) 

Wohoo äntligen! Håller tummarna för ett pluss nu <3
  • LJM91

Fyrklöverns, förstår att du har vridit och vänt på alla möjligheter, jag hade garanterat gjort samma sak! Det verkar ju onekligen inte vara en normal graviditet då :( känns väldigt ovant att säga det, men hoppas då att tempen fortsätter sjunka!

Sophiee92, tack! Idag är CD 41 så jag hoppas att gubben blir fast väldigt snart, förra cykeln ägglossade jag på CD43 och förra igen 47, så förhoppningsvis är det dags snart :)

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-06-16 08:33:09 följande:

Jag har fått en mjuk tapp, fick det för ca 2 dagar sen. Tar bisolvon och har vara 2 ägglossning tester kvar. 
    Skulle egentligen till min familj till helgen men dom har sagt vi ska komma senare. Så kan få till det många gånger nu. Förväntar ägglossning senast tisdag.

Oj vad spännande! Bra timing också att familjen hörde av sig. Jag försöker bli klok på hur lång tid innan ägglossning tappen är mjuk och öppen, börjar få lite smått panik nu över att min fortfarande är stängd och hård på CD42 :(
  • LJM91

Fyrklöverns, vi har haft sex varannan eller var tredje dag sedan CD15, så det börjar kännas sådär intressant nu vill jag lova xD men vi håller ut ett tag till sen tar vi en paus efter ägglossningen. Jag tar Donaferty som kan ha effekt om man har PCOS vilket jag inte vet om jag har, men tänker att det inte kommer skada i alla fall :P annars tar jag inga tillskott denna cykeln.

• LJM91

Tycker absolut att det ser rätt ut med ägglossningen där evelina, härligt att den blev bekräftad :)

Haha jag är lite imponerad av oss själv också xD men det är inget sånt fantastiskt romantiskt filmligg utan med jaja nu får vi detta gjort då, haha..

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?