• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Fyrklöverns skrev 2022-10-30 15:31:31 följande:

Sophie: Åh jag hoppas det :) tur man tog testerna regelbundet så vi inte missade ägglossningen iaf. Hur går det för dig? Börjar BIM närma sig? Hur mår du? <3

Skönt. Testar du något nytt/gammalt trix detta försök? Vet inte riktigt hur det går här faktiskt, måste vara på ÄL+9 eller något sådant idag men vågar inte gå in i min app och kolla BIM, haha, blir som en löjlig försvarsmekanism... Tänker att om detta försök inte tar sig nu så har vi vårt återbesök på fertilitetskliniken och kanske kan få något utskrivet därifrån? Ev. gå vidare och prova inseminering. Försöker verkligen tänka positivt och inte låta katastroftankarna sväva iväg som dom gjort så många gånger, utan tänka att det kommer lösa sig på något sätt nu eller senare <3 Hur känner du dig inför detta försök?
  • Sophiee92

Här kom mensen inatt... Försöker känna efter om jag är ledsen eller mest bara uppgiven. Varför kan det aldrig hända oss? :(((

• Sophiee92

Tjejer tack för era meddelanden <3 Det känns förjävligt   rent ut sagt men försöker tänka att snart kommer hoppet att vända tillbaka igen... Min man har kramat mig extra mycket sista dagarna men känns ändå att den största sorgen bara är min att bära. Tack för att ni finns här och kan dela all denna smärta och stundtals uppgivenhet och hoppas att ni alla har bättre lycka detta försök än jag. Håller tummarna för er.

• Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-11-06 16:27:09 följande:

Sophie; vilken underbar man som stöttar och tröstar dig. Hoppas smärtan har lagt sig lite nu. 

Hur många här har sökt eller funderar på att söka hjälp? Alla har nu försökt mer än ett år.

Tack Dalarna <3

Vi har gjort en full utredning (väntar bara på resultatet från mannens spermaprov fortfarande) och jag hoppas att vi kan få någon form av "light" hjälp här närmsta månaderna. Kanske i form av någon medicin/tillskott eller vad vet jag. Insemination skulle också kännas tryggt att testa. Känner mig inte redo för IVF än även om den realiteten snart kommer bli ett faktum om vi inte lyckas... Vi kommer dock också behöva bekosta detta privat till största sannolikhet. Hade ni påbörjat utredning också eller hur var det?
  • Sophiee92

Vickan, tack snälla <3 Jag ringde faktiskt kliniken igår och vi fick en tid för återbesök/slutbesök under nästnästa vecka. Är lite nervös och pirrig över vad vi kan tänkas få för hjälp. Kanske bara något litet kan hjälpa?

Dalarna, skönt ändå med planerad utredning, och vore ju så typsikt om ni plussade nu precis innan ;) man har hört om många som gjort det. En vän till mig gick igenom en full utredning efter 15 månaders försök utan pluss och vips så plussade hon. Dröm!

Åh Fyrklövern vad gullig du är <3 ja snälla håll fast vid den känslan, jag behöver verkligen all positiv energi jag kan få just nu. Men FY vilken korkad kommentar av din moster! Ibland tror man inte det är sant vad folk kan säga till en. Fick själv kommentaren av en kollega ?Men när ska du och din man skaffa barn då?? Svarade ?Jo vi har försökt i sisådär 15 månader nu men tack som frågar?? Jag orkar inte censurera mig själv längre känner jag, om någon frågar så får dom också hantera svaret.

Kul att höra från dig Evelina, hoppas du mår toppen och du får så gärna uppdatera här <3

Alltså tjejer gud vad spännande med era BIM-datum snart! Så kul att ni tajmar era cykler. Jag känner mig helt ur fas haha. Har ni alla BIM denna vecka?

• Sophiee92
    evelinagra1 skrev 2022-11-12 10:12:51 följande:

jag mår bra! Är i vecka 21 nu och väntar en liten pojke, det känns fortfarande helt overkligt och har svårt att förstå det.. jag hoppas sååå att ni allA får erat plus snart 

Evelina tack för uppdateringar från dig och stort grattis även till dig som fått veta att ni väntar en liten pojke <3 Säger som Fyrklövern, ni som också fått kämpa så ger oss andra bra hopp och vi är så nyfikna på att få höra hur det går för er
  • Sophiee92

Förstår att du känner oro och försöker ha is i magen men jag hoppas att ni ändå kan glädjas fullt ut åt ert lilla mirakel. Stort grattis igen och vilken dröm såhär på fars dag!

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?