• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Fyrklövern, vad härligt med resa till Spanien. Hoppas den blir avkopplande och mysig på alla vis. Har inte provat Conciev plus, är dom tabletterna stora? jag har så svårt att svälja tyvärr :( Yes här är det ÄL i dagarna, bestämde mig dock för att inte ÄL-testa denna gång, känns som en enorm lättnad efter över 1 år av maniskt tempande och testande, vi ska försöka få till det varann till var tredje dag veckan ut :)

• Sophiee92

Vickan, märkligt nog så var det samma för mig här i Stockholm att jag bara skulle ta ett bldoprov och det kunde ske på vilken CD som helst. Jag googlade dock till mig att CD3 (tror jag det var?) skulle vara den bästa så tog mitt blodprov då. Oj men 4,2 låter ju jättebra! Vi har varit hos Livio också :)

• Sophiee92

Åh LJM förstår hur du känner dig. Det är en hemskt jobbig tid den där precis före BIM, man slängs mellan hopp och förtvivlan och vet knappt hur man ska våga tolka alla symtom. Vi finns här oavsett vad som händer imorgon <3 

• Sophiee92

Alltså hjälp!!! Det där tar garanterat priset för den mest vidriga gravid-drömmen någon av oss haft här inne! :O

Ska du ta ett test idag? Är så spänd för dig nu ju!

• Sophiee92

Skönt att ni har utredning på g precis runt hörnet Dalarna. Förstår verkligen att ni vill veta vad som orsakar. Stor kram till dig <3

LJM vi så nyfikna på hur det går för dig?

• Sophiee92

Åh LJM vad ledsen jag blir för din skull <3 hade hoppats och trott att det äntligen skulle bli er tur! Tillåt dig att vara deppig och ledsen några dagar, snart kommer en ny chans

• Sophiee92
    Vickan31 skrev 2022-11-18 10:24:32 följande:
    Åååh kära du, vad ledsen jag blir för din skull! Hjärta Eftersom din mens verkade hålla sig borta fanns ju stora förhoppningar den här månaden såklart, och då känns ju negativa tester som ett brutalt slag i ansiktet. Så fint att din sambo verkar vara ett så bra stöd. Jag vet att det kanske inte är någon tröst att jag och flera av oss andra känner igen oss i den här sorgen, men du ska veta att du inte är ensam.

Jag tycker att jag la mycket mer skuld på mig själv och min kropp förut, när jag inte hade börjat prata/skriva med någon annan i samma sits. Att jag kände att det är något fel på mig för att "alla andra" plussade på första försöket både IRL och i flera av BIM-trådarna här. Men nu vet jag att jag inte är konstig eller onormal eller hopplös, för vi är flera här som kämpat en längre tid och flera i gruppen som fått sitt efterlängtade plus efter ett år eller mer, så jag vet ju att vi också kommer att komma dit en vacker dag. Livet känns orättvist ibland, inte minst när mensen har kommit, men jag vet att vi kommer att fortsätta kämpa så länge det krävs och att det kommer att vara värt alltihop till slut Hjärta
    Vad otroligt fint skrivet Vickan <3
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?