• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Då kör jag på en pump, tack snälla för er input :)

• LJM91
    Chilins skrev 2022-07-26 21:23:37 följande:
    Tack Hjärta då förstår jag. Kanske inte är något för mig ännu men det är bra att veta att det finns? läste idag om fertilitetsgel som tydligen är ett glidmedel som ska förbättra miljön därinne och då kände jag att nä nu kanske jag tappat det lite? 
    Instämmer med Dalarna :) i mitt fall kan min sena ägglossning bero på att jag har för mycket östrogen i förhållande till progesteron, och då kan tillskottet av progesteron efter mensen kicka igång ägglossningen. Hoppas jag i alla fall, det är upp till bevis nu :P har också funderat över fertilitetsgel så du behöver inte känna att du har tappat det, isåfall är vi två xD tänker att det kanske inte skadar i alla fall?

Min sambo köpte hemmatest för att kolla spermierna idag, det var riktigt svårt att tolka för man skulle jämföra med en färgkarta där alla färgerna var väldigt snarlika. Men vad vi kunde se så var provet normalt, skönt det i alla fall.
  • LJM91
    Chilins skrev 2022-07-26 22:39:05 följande:
    Skönt att höra att vi i så fall är två som tappat det ;) har också funderat på spermieprov men å andra sidan blir jag tveksam då det gått för oss två gånger under detta år även om vi haft otur med utomkvedshavandeskap och MA. Kanske är dumt att sätta sig i en situation där man ska tolka ett resultat mot en färgkarta när det ?ändå gått? två gånger om ni förstår vad jag menar? Det spelar ju egentligen ingen roll att det gått eftersom vi är barnlösa ännu men att göra prover kanske är onödigt än så länge? hm? samtidigt vill man ju göra allt för att det ska ta sig så snabbt som möjligt. Fy vad svårt det här är 
    Hade jag varit i era skor hade jag inte brytt mig om att testa spermierna i det här läget, som du säger har det ju ändå gått vägen två gånger för er. Det kanske blir mer aktuellt om det tar tid innan ni plussar igen? Förstår samtidigt att man vill göra allt för att veta att förutsättningarna finns. Ger det er peace of mind så skadar det ju inte att testa :)
  • LJM91
    Fyrklöverns skrev 2022-07-28 09:48:35 följande:

Var hos min bror igår varpå deras 5-åring får ur sig: faster hade en bebis magen där, fast den dog. Då säger mamman så får man inte säga och skäms lite.

Har aldrig tänkt på mitt utomkveds som en bebis i magen för det är ingen normal graviditet utan en åkomma. Tack för den liksom.. Varför berättar man sånt för sina barn? Jag har inte ens berättat för de flesta vuxna. Just för jag har ju inte haft en levande bebis som sen dog utan en allvarlig medicinsk åkomma. 

Förstår inte heller varför man berättar en sådan grej för ett barn, helt onödigt i mina ögon. Kan tänka mig att det var tufft att få höra det..
  • LJM91

Sophie, jag får alltid ömma bröst allt från dagen innan mens upp till 5 dagar innan mens, oftast är de väldigt ömma precis innan mensen sätter igång.

• LJM91

Jag tycker bara det är kul att du hänger kvar här hos oss evelina <3 jag hade också räknat utifrån ägglossningsdatumet :)

• LJM91

Ägget ska ju överleva i upp till 24 timmar efter att det har släppt så du borde absolut ha en chans Dalarna, håller tummarna :)

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-30 13:36:45 följande:

Ljm; hur går det? Vilken dag är du på nu? Känner du någon skillnad när du använder progrestron?

Jag är på CD11 idag, smörjer med krämen en pump om dagen så får vi se om det hjälper mig. Jag tycker att jag har lite mer flytningar nu, men vet inte om det är inbillning för att jag letar skillnader :P det är inga fertila flytningar än så länge i alla fall. Har så svårt att föreställa mig att de flesta andra börjar närma sig ägglossningen runt denna CDn..
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-30 19:27:08 följande:
    Hoppas verkligen du får tidigare ägglossning!! 
    Har du börjat tagit tester? Jag märkte stor skillnad att jag fick mer sekret och fertilt sekret också. Jag som aldrig har det. 
    Nej jag har inte börjat, men funderat på om jag ska ladda upp med de billigare stickorna istället för clear blue advanced som jag har använt innan. Så kan jag börja tidigare och testare oftare utan att spränga budgeten :P
  • LJM91

Gjorde cykelns första ägglossningstest idag, tvärnegativt precis som väntat :P har lagt en beställning på testlagret och verkligen bunkrat upp med stickor så nu ska det testas så det står härliga till xD

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?