• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Tack för alla ägglossningstumhållningar! <3

Chilins skrev 2022-08-07 11:21:21 följande:

Är det någon som brukar ha starka ägglossningssmärtor?  har sett i NC-appen att jag loggat smärtor allt ifrån dagen innan ägglossning till upp mot tre dagar innan bekräftad ägglossning. Ägglossning väntas imorgon. När i förhållande till era smärtor om ni har några brukar ni få bekräftad ägglossning? :)

Jag brukar inte få ont i samband med ägglossning, men fick det i en cykel och då var det på ägglossningsdagen jag hade tydligt ont. Annars är det mer molande värk som kommer och går från och till under hela cykeln nästan, nån minut här och där liksom.
  • LJM91

Lägger in mig också på listan med okänt BIM xD

24/8 Chilins, tredje försöket efter MA, innan dess ett utomkvedshavandeskap, första barnet 

16/8 ca, Pinkfloweer, 11e försöket, andra barnet

?, LJM91, åttonde försöket, förmodligen haft ett tidigt missfall, första barnet

• LJM91
    Chilins skrev 2022-08-07 21:18:13 följande:

Är det någon här som har erfarenhet av babyplans tidiga graviditetstest? har fått mycket spök med rfsu

Har tyvärr inte testat dem, bara RFSU och Graviditetskollens stickor.

Kul att du hänger kvar evelina, hur känns det för dig nu? <3
  • LJM91

Har du långt kvar till första ultraljudet evelina? Förstår att det är mycket oro men de flesta graviditeter går trots allt bra <3

Fyrklöverns skrev 2022-08-07 23:13:36 följande:

Det slog mig ikväll, efter en vända på sociala medier, att jag nog är den enda i min ålder och bekantskapskrets som inte har barn än. De flesta har både två och tre stycken. Grät en skvätt i min mans famn ikväll. Vissa dagar är riktigt svåra :(

Åh kan tänka mig känslan :( när jag hamnar i sådana tankebanor försöker jag tänka att livet inte är en tävling och att andras livsresor inte påverkar min, men ibland är det verkligen lättare sagt än gjort att slå bort de negativa tankarna. Ibland måste de ju bara få komma ut såklart. Skickar en stor kram till dig <3 imorgon är en ny dag!
  • LJM91

Hoppet finns så länge inte mensen dyker upp Sophie! Men vi alla känner igen hopplösheten som väller över en när man anar att mensen är på gång, skickar en stor kram och håller tummarna för att det är falskt alarm <3

Pinkflower, har du gjort någon provtagning för att kolla ditt progesteron? Förstår att de förmodligen kommer kolla allt sånt när utredningen startar, men om du inte kan vänta tills dess så finns det ju tex werlabs där man kan beställa provtagning själv. Jag har dålig koll på hur progesteronbrist visar sig så kan tyvärr inte komma med tips <3

Hej Vixi88, välkommen till oss! Har du bekräftat ägglossning med basaltemperatur? Annars kanske du hade en senare ägglossning denna cykeln, eller utebliven ägglossning och det är därför din mens är sen. Håller tummen för att du är gravid och att det bara är för tidigt för att det ska ge utslag :)

• LJM91
    Rewner skrev 2022-08-08 18:00:04 följande:

LJM: Så bra att du märker skillnad på flytningarna! Ser du något på ägglossningstesterna också?

Nja har bara tagit två tester hittills, tycker det är så klurigt att testa vid en bra tidpunkt när det inte ska vara med morgonurin. Går runt och stoppar mig själv från att dricka för att jag inte ska spä ut urinen så det blir en liten stress liksom. Funderar på att bara testa med morgonurin istället och hoppas att det funkar ändå.

Ikväll har jag haft rejäl molvärk under ett par timmar, ingen aning om varför. Har inte kunnat hitta mer äggviteflytningar och tappen är hård och stängd så tror inte det är ägglossning..
  • LJM91
    Sophiee92 skrev 2022-08-08 23:54:31 följande:

Alltså hur fantastiskt är det inte att ha er alla här. Ni är så stöttande och kommer med dom klokaste råden. Vet inte vad jag hade gjort utan er <3

Så mensen kom ungefär 1 h efter jag skrivit imorse... Men kände det på mig. Fick en sån där rejäl snart-kommer-mensen värk så hade redan hunnit bryta ihop innan. Blev en riktigt tufft dag, har dessutom legat med en mensvärk som heter duga tills nu, fått varva fosterställning i soffan och värmepåse med att sitta på huk i duschen, helt slut. Tänker på er och hoppas ni har bättre lycka än jag denna månad <3

Usch jag lider verkligen med dig, den där första dagen på mensen är alltid hemsk <3 hoppas att du mår bättre imorgon!
  • LJM91

Välkommen till oss amandakollb! Jag har förmodligen också PCO eller PCOS, så blev såklart nyfiken på om du har fler symptom än långa och oregelbundna ägglossningar? Att ägglossa CD9 låter väldigt tidigt, men det är säkert ingen omöjlighet att bli gravid ändå. Skolboksexemplet är väl ägglossning CD14, och det skiljer ju ändå bara fem dagar.

Har fortsatt haft rejält med molvärk från och till idag, vete sjutton vad det är som pågår. Tog ägglossningstest igår som var negativt så det borde ju inte vara därför jag har värk tänker jag. Är såklart jobbigt att ha ont men känns samtidigt lite gött för det borde ju innebära att det i alla fall pågår någon sorts aktivitet där nere xD

• LJM91

Dalarna, strecken är nog ungefär hälften så starka som kontrollstrecken skulle jag säga. Brukar inte få supersvaga oavsett var i cykeln jag är, så svårt att bedöma om det är stegringar också tyvärr..

amandakollb, det är ungefär samma för mig, har också haft lång menscykel sedan början men har aldrig kollat upp det med ultraljud. Gjorde en provtagning i våras bland annat på AMH, mitt låg på 9,1 så det är ju rejält förhöjt. Ringde gyn men de tyckte inte det var skäl nog att få hjälp innan det har gått ett år. Har övervikt men annars inga andra symptom, ingen hårväxt eller så. Idag är jag på cykeldag 21, återstår att se om molvärken leder till något :)

Chilins, håller alla tummarna nu! <3

Pinkfloweer, nej det verkar inte vara mer äggviteflytningar, svårt att säga om de är mer krämiga eller vattniga just nu? Har haft sex både igår och idag så kan vara sperma också :P väldigt mycket tmi från mig nu känner jag haha..

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?