• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Coachins, jag tempar och har inte haft någon höjning, snarare en dipp nedåt, så verkar inte ha ägglossat än i alla fall :)

• LJM91

Hörni tjejer, visst har vi tidigare haft någon diskussion om hur länge sperman finns kvar i vaginan? Och om det går att förväxla äggviteflytningar med sperma? Tycker mig minnas en diskussion i ämnet men kan ha fel :P ikväll har jag mycket flytningar igen och kan sträcka ut dem flera centimeter, men hade sex igår kväll så klurar på om det helt enkelt kan vara sperma istället? Gjorde ett ägglossningstest i eftermiddag som var solklart negativt.

• LJM91

Får fortsätta hålla koll och se om det kommer mer äggviteflytningar. Oavsett har jag fortfarande betydligt mer flytningar än vanligt vilket känns som en bra grej när ägglossningen nu tänker dyka upp :P

Känner också igen mig i att inte kunna lita på sin kropp, tycker också det dyker upp nya symptom varje cykel eller så ändras eller försvinner något symptom så man får upp hoppet i onödan. Jäkla lurendrejeri är vad det är!

• LJM91
    Pinkfloweer skrev 2022-08-10 22:58:11 följande:

Jag känner precis samma över irritationen med symtomen! Kände lite stickningar i livmodern idag och började direkt överanalysera och tänka men visst kändes det så förra månaden också innan mina spottings, eller?! Så blir man helt knäpp tillslut haha :p 

Exakt så håller jag också på! Tänk om man bara hade kunnat chilla lite :P
  • LJM91

Amandakollb, nu har vi försökt i ett år så har en tid bokad hos gyn i september, får väl se vad de säger :) jag har tvekat lite inför att söka hjälp då jag har en övervikt som jag misstänker att de kommer vilja att jag går ner innan vi får hjälp, så känns inte riktigt som att det är lönt att ens söka hjälp på grund av det. Men vi får se vad de säger.

Idag vågar jag nästan säga rakt ut att det är äggviteflytningar jag har, hala och går att sträcka ut flera centimeter och vi hade inte sex igår så det kan inte vara sperma. Började med clear blue advanced idag så får vi se om ägglossningen verkligen är på gång :)

• LJM91

Hej HannaSickan, såklart är du välkommen till vårt gäng även om du precis har börjat försöka :) alla som är aktiva i tråden har inte varit med sen förra hösten så du är inte ensam ny :)

Dalarna, jag är på CD 23 idag. Känns fortfarande som en ouppnåelig dröm att kanske lyckas ägglossa såhär tidigt :P

• LJM91

Lovar att uppdatera :)

Pinkfloweer, skickar en stor kram till dig <3 det behöver dock inte vara kört än, har hört om många som har spottings även i den cykel de blev gravida. Håller alla tummarna för dig!

• LJM91

Sophie! <3 be inte om ursäkt för att du berättar hur du mår, det är det vi finns här för. Det är mycket bättre att få ur sig hur man mår istället för att hålla det inom sig. Jag tror att vi alla känner igen oss i det du skriver och det är helt legitimt att vilja ge upp och känna hopplöshet. Som Chilins skriver tror jag också att vi kommer bli världens grymmaste föräldrar när vi har våra bebisar <3

• LJM91

Pinkflower jag ser ett streck!! Håller alla tummarna för att det blir starkare <3

evelina, det visade rund ring idag och äggviteflytningarna är som bortblåsta. Så less på att min kropp luras :( hur går det för dig, känns det verkligt att ha plussat än? <3

• LJM91

Tog ägglossningstest ikväll, jag vet att det inte är positivt men nog är det väl ändå hyfsat starkt streck?
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?