• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Ni har ju verkligen fått till det bra denna cykeln Dalarna, härligt att temphöjningen kom också! Nu är det bara att hålla tummarna :)

Man kan lugnt säga att jag fick en temphöjning idag, blev jätteförvånad att den var så hög xD

• LJM91
    Chilins skrev 2022-08-23 09:05:41 följande:
    Jag har slutat tempa hörni! Jag tempade inte imorse och jag tänker stålsätta mig och inte göra det framöver. Jag får tidigt ultraljud men fick gå lite För tidigt förra gången så det syntes egentligen ingenting så funderar på att vänta lite extra denna gång. Idag är bim som senast så när idag gått är mensen officiellt sen?
    Skönt att slippa onödig oro med tempen och måste vara en härlig känsla att snart vara förbi BIM <3 hur tidigt är det tidigaste man kan se något på ultraljud?
  • LJM91

Vad härligt att vi är så många som har fått till det bra denna ägglossningsrundan och kul att vi är så synkade!

Jag känner mig ganska uppgiven idag, trots den tidiga ägglossningen och rejäla temphöjningen.. Känner bara att varför skulle det ha gått vägen denna gången när alla andra gånger har misslyckats. Min längtan efter en bebis har också blivit så mycket starkare den senaste tiden, det riktigt värker i mig vissa dagar. Jag försöker verkligen njuta av tiden jag och min sambo har för oss själva innan barn men längtan är tuff att leva med ändå. Blev inte lättare heller av att jag igår fick veta att en kollega är gravid.. Är såklart glad för hennes skull, men det värker också av avundsjuka.

• LJM91

Det låter som en rimlig jämförelse chilins, att pilla på ett sår. Jag har ju varken större eller mindre chans att bli gravid för att min kollega är det, så det är väl mer som du skriver en förstärkning av den egna sorgen.

Håller med dig Dalarna om att det bara är att ta på poker facet. Tror jag lyckades övertyga kollegan i alla fall :P

Något som också har dykt upp hos mig ganska nyligen när det pratas om graviditeter och barn är en rädsla för att folk ska fråga om inte jag ska skaffa barn snart. Har haft sambo i några år och bor i hus och har ett stadigt liv liksom, och vi är väldigt barnkära båda två. Vet inte riktigt hur jag hade reagerat på att få frågan rakt ut? Är verkligen inte bekväm med att berätta om våra försök för vem som helst.. Hoppas slippa få frågan.

• LJM91
    Chilins skrev 2022-08-23 21:59:45 följande:
    Jag har fått frågan och jag har varit så nära på att säga att ?jo tack, vi har försökt i ett år och har två misslyckade graviditeter i bagaget, frågor på det?? Men sen säger man det inte utan man skämtar bort det på något sätt..
    Haha det hade ju ändå varit lite gött att säga just så, för att personen som frågar kanske ska tänka sig för innan han/hon ställer frågan till någon annan :P ska nog förbereda något generaliserande svar för att vara beredd om nu frågan kommer..
  • LJM91

Vilka fina och stöttande kollegor som ryckte in för dig Dalarna, blev alldeles varm av att läsa det <3 jag hade lagt in 36,50, ett mellanting mellan den temp du hade och den sidan ville att du skulle justera till :P ibland gör jag så när mina temperaturer är lite off, inte för mycket så att det påverkar hur ägglossningen sätts ut men en liten justering hit eller dit tänker jag inte spelar så stor roll i det långa loppet.

• LJM91

Haha jag har också fantiserat ihop scenarion om när vi berättar för vänner och familj och även hur bra beräknad födsel matchar med typ semesterplaner, hur lagom stor gravidmage jag hade haft på vänners bröllop och massa annat märkligt xD

Evelina, håller alla tummarna för att allt ser bra ut imorgon <3

• LJM91

Vad underbart att allt såg bra ut evelina, när man har sett ett tickade hjärta är risken för missfall otroligt liten så hoppas det minskar oron en del i alla fall <3

• LJM91

Det ska säkert gå hur bra som helst evelina <3 hoppas du vill hänga kvar här hos oss ändå :)

Fick ytterligare en väldigt hög temp i morse, den dippade ner mot linjen igår men dagen innan var den 36,81 och idag 36,70. Brukar ligga på typ 36,5-36,6 i lutealfasen så är såklart nyfiken på om detta kommer hålla i sig och vad det beror på. Har inte tempat senare än vanligt heller, snarare tidigare än vanligt. Är bara på ÄL+4 så det är ju alldeles för tidigt för att det skulle ha med en eventuell graviditet att göra. Får väl se hur tempen blir de kommande dagarna :)

• LJM91

Välkommen till oss elin1989!

Dalarna, håller tummarna stenhårt :)

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?