• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Vickan, jag tycker nog det ser ut som att du har ägglossat :) svårt att säga vilken dag dock, enligt mina ögon skulle det kunna vara både 30e, 1a eller 7e. Hur lång är din lutealfas? Kan absolut rekommendera fertility friend, än så länge har den prickat in min ägglossningsdag mest exakt. Använder natural cycles också men upplever att den ofta sätter ut ägglossningen en dag för sent. Det kan ju kvitta egentligen men är ändå en liten sak som spelar roll för mig :P
    Förstår verkligen de dubbla känslorna kring din systers eventuella graviditet. Varför ska det vara så lätt för vissa men så svårt för andra? Kan nästan bli förbannad när jag tänker på det, så himla orättvist. Förhoppningsvis kommer vi stå ut med alla gravidkrämpor enklare när vi har fått längta. Just nu känner jag att jag gärna tar gravidillamående och trötthet med glädje bara jag får mitt plus..

• LJM91

Vet ni, jag har hittat ett nytt problem med att babyverkstaden tar tid, om än ett riktigt (faktiskt lite löjligt) i-landsproblem xD jag har sedan länge haft klart för mig vilken barnvagn jag vill ha, en Emmaljunga NXT90, och nu ikväll när jag fönstershoppade bebissaker på nätet såg jag till min fasa att 2023 års modell enligt mig är mycket fulare än 2022 års modell. Undrar hur länge man kommer kunna köpa 2022 års modell? Rimliga och viktiga funderingar man har hahaha xD

• LJM91

Idag har brösten börjat ömma så smått så nu känns det kört för denna månaden :(

• LJM91
    Vickan31 skrev 2022-10-12 12:40:25 följande:
    Vad jobbigt att hoppet sjönk nu i och med symptomen :( Men om det är någonting jag lärt mig av att dela erfarenheter med andra på Familjeliv så är det att du kan få dina vanliga symptom som du brukar få innan mens men att det skulle kunna bero på en graviditet istället. Det är ju det som är så lurigt, att ömma bröst både kan vara pms, graviditet eller andra hormonella saker. Så jag vill säga ge inte upp! Men förstår såklart dina känslor då jag brukar känna likadant när BIM närmar sig och allt känns precis som månaderna innan. Brukar du alltid få ömma bröst innan mensen dyker upp, och i så fall ungefär när?
    Tack för stödet <3 ja de ömma brösten brukar alltid dyka upp ett par dagar innan BIM, och jag har BIM på söndag.. För många år sedan blev jag oplanerat gravid och då hade jag inte ömma bröst alls innan mensen skulle komma, vilket var det enda som fick mig att misstänka att jag hade blivit gravid. Så därför känns det varje månad som att de ömma brösten är ett kvitto på att det inte har gått vägen.. Sen visserligen, förra cykeln ömmade brösten knappt alls och inte var jag gravid för det. Så det är verkligen lurigt det där.
  • LJM91

Tack fina ni för att ni ger mig hopp med er input om symtomens vara eller icke vara <3 vet på riktigt inte hur jag hade klarat av denna resan utan er! Jag har såklart också googlat sönder telefonen på om man kan ha olika tidiga symtom i olika graviditeter, och så verkar det ju absolut vara. Det är verkligen en hårfin balans det där med att hålla hoppet vid liv samtidigt som man inte vågar räkna med något.

Åh Fyrklöverns, kan riktigt se kartongen med spjälsängen framför mig. Så mycket hopp och drömmar som kan dölja sig i materiella ting. Kan bara instämma med det Vickan skrev!

• LJM91

Vad konstigt det låter Dalarna, lutealfasen brukar ju vara ganska konstant. Kan du ha ägglossat tidigare än vad vi trodde? Blöder du vanlig mängd? Tänker om det kanske är en nidblödning, eller ett jättetidigt missfall?

Heja heja chilins, härligt med positivt ägglossningstest!

Inga nyheter här, brösten ömmar lite smått från och till men inte direkt hela dagarna. Mest på kvällen tycker jag. Kommer nog inte testa ikväll, väntar in BIM på söndag istället och ser hur det känns då.

• LJM91

Vad tråkigt att cykeln fortsätter krångla Dalarna, och trist att mensen kom också :( hur känner du dig, är du taggad inför ett nytt försök eller känns det tungt? Nej det är verkligen inte billigt allt vi köper för babyverkstadens skull..

Skönt att du känner dig lugn Fyrklöverns :) din kurva ser ju jättefin ut också, håller alla tummar för dig!

• LJM91

Underbara nyheter elin, stort grattis! Ska du berätta för din sambo på något särskilt sätt?

Dalarna, hoppas verkligen inte din svärmor säger något. Så himla okänsligt att fråga när man ska få barnbarn, speciellt när hon vet om att ni har haft missfall. Man undrar hur vissa människor tänker..

• LJM91

Välkommen till oss Dabro13! :) vad har du för symtom av din PCOS? Frågar pga att jag förmodligen också har PCOS, eller PCO. Har inte fått någon diagnos men har ett AMH på 9,1 så det är rejält förhöjt. Läste någonstans att PCO/PCOS-äggstockar egentligen är superäggstockar, typ övernaturliga :) blev ändå lite glad av att läsa det :P

• LJM91

Vilket härligt sätt att hantera ett negativt test Fyrklöverns, ska verkligen försöka anamma det själv <3

Dalarna, jag kommer också fortsätta med att bara tempa fram tills ägglossningen är bekräftad, det har varit så himla skönt att skala bort en faktor att analysera och noja över.

Då närmar sig BIM för min del, troligtvis är det imorgon. Brösten ömmar faktiskt knappt alls, vilket har gett mig så mycket hopp. Dock tycker jag molvärken börjar göra sig påmind men emellanåt känns det som att jag inbillar mig? Eller typ framkallar den själv av allt övertänkande. Har såklart hunnit drömma om en midsommarbebis, att berätta nyheten för min familj när min pappa fyller år nästa helg, berätta för närmsta kollegan på vårt möte på onsdag, köpa barnvagn på mellandagsrean.. Ja ni fattar xD

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?