• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Förstår att du känner dig orolig Dalarna, tänker att det är helt naturligt i din situation. Kommer du boka in ett tidigt ultraljud? Det kanske kan hjälpa till att minska oron tänker jag. Nu måste det ju ändå vara din tur att det ska gå hela vägen <3

Tack för tumhållningen Sophie <3 känner mig inte särskilt hoppfull, har börjat få molvärk och tycker brösten har börjat ömma så smått ikväll också. Känner mig rätt så uppgiven just nu :( hur går det för dig, var är du i cykeln?

• LJM91
    Lövsångerska1991 skrev 2022-11-13 21:03:59 följande:

Hej, det var så länge sedan jag skrev här. Det var jag som startade tråden och tycker det är så roligt att den fortfarande är aktiv och att alla är så fina mot varandra! ville mest bara säga hej. :) <3  Jag är hemma med min lille pojke som jag älskar mest av allt. Han är tre månader på dagen idag. Flera i den här tråden gav mig så mycket omtanke och tröst under tiden som jag försökte bli gravid, så tacksam för det! Jag hoppas att ni alla kommer få plus snart och få uppleva samma glädje som jag gör nu. Och att det går bra för alla som  nu är gravida eller har fått sinà bebisar. 
    Stor kram! 

Men heej Lövsångerska! Vad roligt att höra ifrån dig :) låter underbart med en liten tre månaders, hoppas att allt har gått bra för dig med förlossningen och den där första sköra tiden <3 den här tråden har verkligen blivit till en fin gemenskap, vet inte hur jag hade klarat den här kampen utan stödet härifrån <3
  • LJM91

Åh nej Vickan, vad tråkigt att höra :( hur känner du dig, är du deppig eller känns det okej?

Jag är på väg in i en riktigt deppig tid känner jag, brösten ömmar från och till ungefär på samma sätt som förra månaden, och molvärken kommer och går. Hoppet känns ute.. Ovanpå allt kommer jag ha en tuff vecka på jobb och ihop med mens-depp är det en riktigt dålig kombination. Får nog bara försöka ta mig igenom de här närmsta dagarna och hoppas på att kunna hitta hoppet inför en ny chans snart igen.

• LJM91

Så fint att det är många av er som lyckats som hänger kvar hos oss och hejar på <3 tack för all pepp fina ni! Försöker klamra mig fast vid den lilla gnutta hopp som finns kvar innan mensen kommer. Funderade på att ta ett test i morse men jag vågar inte. Orkar inte se det där ensamma strecket glo på mig :( vill bara snabbspola tiden så att denna veckan är över snart. Jag vet ju att det tar ett par dagar efter att mensen har kommit och sen känns det bättre igen.

• LJM91

Hoppas du vill stanna kvar och uppdatera oss längs vägen Dalarna <3 kommer sakna dig här i tråden men är såklart oerhört glad för din skull!

chilins, jag känner mig rejält uppgiven just nu. BIM imorgon och känns som att mensen ska komma när som helst. Haft svag molvärk i ett par dagar och brösten ömmar så smått. Är också arg på min kropp som tidigare har visat mycket tydligare när mensen är på gång, har verkligen haft superömma bröst och rejält med mensvärk ett par dagar innan BIM, men de senaste cyklerna är det precis som att det har mattats av? Vilket såklart har gjort att jag har fått upp hoppet om ett plus varenda gång.. Hur känns det för dig, har du testat med ägglossningstest denna cykeln?

Fyrklöverns, vilken himla fin bild jag fick framför mig <3

• LJM91

Fina ni, är så tacksam för ert stöd och er pepp <3 går lite på nålar för tillfället, känner ingen direkt mensvärk just nu och tycker det ömma i brösten kommet och går lite. Brukar också vara väldigt chokladsugen och hungrig innan mens vilket jag inte direkt märker av. Återstår att se vad som händer imorgon. Vågar inte hoppas men såklart hoppas man lite ändå..

• LJM91

Tack Sophie <3

Drömde en fullständigt vidrig dröm i natt. Var gravid men fostret satt på utsidan av låret?? Navelsträngen gick in i huden i en liten finne och så hängde fostersäcken i den. Var hos läkare som sa att jag måste ju förstå att det aldrig kan bli en bebis av detta och sen tvingade de mig att klippa av navelsträngen med en nagelsax. Alltså så sjuka drömmar man kan producera! Var enormt lättad när jag vaknade haha..

• LJM91

Bruna flytningar behöver ju inte betyda något Dalarna, men förstår att det skapar ångest och oro för dig. Håller såklart alla tummarna stenhårt för att det avtar och att allt är bra <3

Satte in menskoppen i morse för att slippa se blod på pappret under jobbdagen, så än så länge vet jag inte om mensen har kommit. Har inte haft någon värk alls på hela dagen, men det hade jag inte förra gången den kom heller. Jag känner mig ganska lugn, har mensen kommit så är det så det är helt enkelt. Men kommer såklart bli ledsen om det är så..

• LJM91

Åh Dalarna så otroligt ledsen jag är för din skull <3 hoppas av hela mitt hjärta att det går bra trots allt, det finns ju solskenshistorier där blödningar inte har betytt missfall eller att det var en tvillinggraviditet där den ena stannade av. Skickar en jättestor varm kram och hoppas att du inte äts upp helt av oron <3

Jag har inte kollat menskoppen än, men magkänslan säger att mensen har satt igång. Är dock ovanligt lite öm i brösten men vågar inte hoppas att det betyder något. Får samla mod och kolla koppen under kvällen, förbereder mig på ännu ett nederlag :(

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?