• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hur var din mens efter missfallet och hur pass låg är tempen Dalarna? Jag vill såklart inte få upp dina förhoppningar om det visar sig att du inte är gravid, men jag har aldrig hört talas om att någon har så starka ägglossningstest i flera dagar. Håller tummarna!

• LJM91

Svårt att säga något utifrån kurvan, du får uppdatera oss när du har testat :)

• LJM91

Förstår att du inte tänker vänta Dalarna, det hade banne mig inte jag heller velat :P hoppas så att det är positivt!

Fyrklöverns, förstår att du nojar över teststyrka och temp, men i mina ögon ser båda hur bra som helst ut :) har du funderat på att sluta tempa för att slippa ett stressmoment, eller känns det skönt att fortsätta för att ha lite kontroll liksom? Åh fick en klump i magen av det du berättade om när din bror väntade sitt tredje och att det dessutom var en hoppsan. Alla dessa som lyckas få till en hoppsan, känns liksom helt otänkbart numera? Jag hade en jobbig stund på nyår i år, firade med vänner där ungefär hälften har barn och hälften inte. Ett av paren som har barn pratade om att de kanske ska skaffa ett till, och diskussionen var så himla lättvindig och det räknades ut ålderskillnad som kommer vara mellan barnen och vilken månad man helst ville att barnet skulle födas för att pricka in det bäst osv. Satt med en stor sten i magen och bara väntade på att frågan skulle komma till mig och min sambo.. Tack och lov gjorde den inte det. Lättnaden var enorm när samtalsämnet byttes vill jag lova!

Vad spännande att vara på gång med IVF Sophie! Hoppas att ni kan få en tid snabbt och slippa vänta. Får ni hjälp via landstinget eller betalar ni privat? Hade jag haft möjlighet hade jag nog försökt välja en klinik som har öppet i alla fall delvis på helger och röda dagar, känns som att det annars är stor risk att behöva vänta ytterligare månader om man prickat in rätt dagar för återföring och sånt på helger. Sen ska det såklart kännas bra i magen också, bemötande och så tänker jag :)

Fortfarande inget positivt ägglossningstest för mig, börjar noja lite igen nu. Tyckte flytningarna var vattniga igår kväll så funderar över om jag kan ha missat stegringen och att jag ägglossade sent igår eller kanske i natt.. Får se vad tempen säger imorgon :)

• LJM91

En BF-tråd tillsammans med er hade ju varit drömmen <3

Plockade precis upp gårdagens två ägglossningsstickor från soptunnan för att jämföra.. Alltså vem är jag ens!? xD

Översta från igår förmiddag, mitten igår eftermiddag och längst ner från eftermiddagen idag. Hade ni tolkat det i mitten som positivt? Tog inte med clear blue just vid det tillfället för hann hälla ut kisskoppen innan jag såg att strecket blev så pass starkt..

• LJM91

Jag får ju erkänna att jag också trodde det skulle vara enkelt att planera in barntillverkningen och uppfylla önskemål om födelsemånad och allt möjligt xD nu är jag ju rejält mer ödmjuk inför hela grejen, inget ont som inte för något gott med sig. Kunde inte bry mig mindre om mitt barn fyller år i februari eller i november, bara jag lyckas få ett barn liksom. Jag minns när du berättade om att din moster påstod sig kunna se på en bild att du var gravid, helt galet oförskämt och okänsligt! Skönt att din svägerskas mamma fick skämmas lite, hoppas hon tänker sig för innan hon pikar fler gånger.

Jag tror att det kan vara bisolvonen som gör flytningarna vattnigare, glömde ta den i morse och då var de lite mer sega igen :P svårt såklart att säga att det solklart är bisolvonen och inte kroppen själv bara. Smart att spara ägglossningstesten, kanske ska börja göra det istället för att rota i papperskorgen xD Fortsätter testa och ser hur tempen är imorgon! Vi hade sex ikväll och i förrgår, så det skulle verkligen inte göra något om ägglossningen var nu i dagarna.

• LJM91

Superlåg temp i morse så har definitivt inte ägglossat än.. CD18 idag så börjar noja rejält :( de andra cyklerna med letrozol har jag ägglossat på CD16 och 17 med positiva test dagen innan..

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2023-01-07 09:21:07 följande:
    Va tråkigt :( 
    Ska du ringa gyn och fråga varför detta händer?
    Avvaktar nog och ser när ägglossningen behagar dyka upp först, jag har ju fertilt sekret så tänker att den borde vara på gång. Tog också påfyllnadsdos av covidvaccinet i början av denna cykeln och har hört att det kan påverka menscykeln, så kanske beror på det också.
  • LJM91

Men wow Dalarna, stort grattis! Hade detta på känn så är inte förvånad :) jag förstår att du vill göra ett tidigt ultraljud, jag tycker absolut att du ska ringa och förklara situationen att du nyligen har haft missfall och nu testar starkt positivt utan att veta vilken vecka du är i. Jag tror och hoppas att de ska erbjuda dig ett ultraljud så snart som möjligt, tänker också på det som Fyrklöverns skrev om att utesluta utomkveds. Håller såklart tummarna stenhårt för att det är en perfekt graviditet på rätt ställe <3

Fyrklöverns, åh vad jag önskar att jag kunde ta lite av din oro <3 förstår att det är mycket tankar och oro som snurrar. Gällande tempen tycker jag inte att du ska vara orolig, jag tempade när jag blev oplanerat gravid för många år sedan och då var jag nere under linjen flera gånger efter BIM utan att det var missfall. Förstår dock att det är svårt att inte oroa sig. Visst hade du BIM idag?

Ägglossningsstickan är fortsatt stark men inte helt positiv än, bara att vänta och se antar jag.

• LJM91

Är ni inte berättigade hjälp utifrån era tre missfall Dalarna?

Såhär såg stickan ut i eftermiddag, strecken såg i princip lika starka (eller lika svaga?) ut i verkligheten men på bild tycker jag nog ändå att kontrollstrecket är tydligt starkare. Har bara en teststicka till clear blue advanced kvar så vill spara på den tills det börjar se mer övertygande positivt ut på stickan.

• LJM91

Tack för er pepp kring ägglossningsstickorna, får fortsätta testa helt enkelt och fortsätta försöka få till sex varannan dag i alla fall :P

Dalarna jag håller med Fyrklöverns, skicka oss tempkurvor och allt du har så vi kan hjälpa till att analysera :) så spännande det här!

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?