• Snöoväder

FET när hade du positivt äl test?

Vi har fyra stycken blast. I frysen och har nu igår kväll fått positivt äl och även nu på morgonen.

Kliniken sa att vi skulle testa på morgonen men efter symtom igår kunde jag inte låta bli.

Nu till min fundering, om gårdagens positiva räknas får jag göra insättning på fredag, men räknas det som gjordes idag får vi inte göra den här månaden.

Jag är rädd att göra det och det blir misslyckad för att vi hade för bråttom, det är ju inte gratis dessa behandlingar.. Men samtidigt vill man inte vänta.

Äl har man ju inte heller exakt efter positivt äl test, så kan några timmar spela roll med tanke på att det inte var positivt på lördag morgon men sedan på kvällen.?

Någon som själv testat positivt på kvällen och då fått räkna den dagen som positivt och gjort insättning?

Har läst runt och verkar som dag 17-18 är vanligt för FET i ostimulerad cykel. För mig blir fredag dag 18 i ostimulerad cykel. Har ca 28-29 dagars regelbunden cykel.

Kommer självklart ringa kliniken direkt imorgon, men som ni vet alla som går igen detta så är huvudet på högvarv och man vill höra solskenshistorier!

• Svar på tråden FET när hade du positivt äl test?
  • Snöoväder

Testade imorse men helt blankt... inte ens spöksträck

• Veneria
    Emplan23 skrev 2021-08-27 20:13:33 följande:
    Då är vi på lite samma lika! Jag hann med ett försök innan sommarstängning som inte tog sig, fick ut 8 ägg, 7 befruktade, 6 levde dag 5 när jag hade insättning, en klarade sig till dag 6 och frys. Sattes in 17/8 och hade kläckts ur skalet så såg bra ut. Hade BIM igår, men ingen mens ännu. Testdag på RD 18, men ska nog testa imorgon på RD 12 tror jag! I förra omgången fick jag mens på beräknad dag.
    Hur har det gått?
  • Veneria
    Snöoväder skrev 2021-08-28 07:25:04 följande:

Åh nej, vad tråkigt! Hur mår du? 
  • Snöoväder
    Veneria skrev 2021-08-28 10:56:56 följande:

Åh nej, vad tråkigt! Hur mår du? 

Ja på ett vis är man inte förvånad...

Är rd 8 idag så finns ju en liten chans att det är för tidigt, men samtidigt borde det börja synas om det skulle blivit något.

Får se om mensen dyker upp till veckan, annars ska jag testa på torsdag/fredag
  • Anonym (Pgtivf)
    Snöoväder skrev 2021-08-28 07:25:04 följande:

Åh vad ledsamt! Men som du säger, det finns ju fortfarande tid kvar. Testade du med vanligt eller tidigt?
  • Anonym (Pgtivf)
    Veneria skrev 2021-08-26 21:59:48 följande:

Tack för er pepp! Känner mig inte så optimistisk, men vi får se hur det utvecklar sig. Blev förvånad i alla fall över strecket för hade tänkt att det var kört. Har aldrig fått ett streck förut så bara det känns ju lite spännande, även om det nu inte skulle bli något. Är det ett tidigt missfall i så fall eller hur "räknas" det?

Snöoväder - håller tummarna när det blir testdags för dig! Det är lätt att få hjärnspöken och inbilla sig lite allt möjligt när man går och väntar såhär.

Anonym (Pgtiv­f) - grattis till ditt streck! :) Har du känt av några symptom eller känningar av något slag?

Jag känner inga symtom än, mer än att jag är trött men det kan lika väl vara för att jag nu jobbat första veckan efter semestern :) känner du något? Har dina spottings fortsatt vara borta? :)
  • Snöoväder
    Anonym (Pgtivf) skrev 2021-08-28 15:39:25 följande:

Åh vad ledsamt! Men som du säger, det finns ju fortfarande tid kvar. Testade du med vanligt eller tidigt?

Det var ett vanligt från apoteket, har beställt hem fler såna som man får från behandlingen.

Men nu idag har jag blivit öm i brösten, är aldrig det innan eller runt mens. Man går ju konstant och letar tecken och hoppas på att mensen inte dyker upp.
  • Veneria

Har inte känt av något förutom ev. lite lätt mensvärkskänsla/molningar, men vet inte om det bara är inbillning. Dock har spottingsen kommit tillbaka :( Inte alls mycket men litegrann varje dag. Ingen mens ännu iallafall!

Anonym (Pgtivf) skrev 2021-08-28 15:41:03 följande:
    Jag känner inga symtom än, mer än att jag är trött men det kan lika väl vara för att jag nu jobbat första veckan efter semestern :) känner du något? Har dina spottings fortsatt vara borta? :)
    Ja, hoppas på att mensen inte dyker upp och ny testchans!
    Snöoväder skrev 2021-08-28 13:32:16 följande:
    Ja på ett vis är man inte förvånad...

Är rd 8 idag så finns ju en liten chans att det är för tidigt, men samtidigt borde det börja synas om det skulle blivit något.

Får se om mensen dyker upp till veckan, annars ska jag testa på torsdag/fredag
  • Emplan23
    Veneria skrev 2021-08-28 10:54:48 följande:

Hur har det gått?

Vågade inte testa.. så avvaktar! Är hellre lyckligt ovetandes just nu än ett negativt svar.
  • Snöoväder

Fick mens idag, var inte vår tur nu heller.

Lycka till ni andra! Så kul att några fick plus.

Själv ska jag deppa ihop och sen försöka fundera ut vad vi ska göra här näst.

• Veneria
    Snöoväder skrev 2021-08-29 10:56:49 följande:

Fick mens idag, var inte vår tur nu heller.

Lycka till ni andra! Så kul att några fick plus.

Själv ska jag deppa ihop och sen försöka fundera ut vad vi ska göra här näst.

Så tråkigt att höra! Nästa gång är det er tur Hjärta
Svar på tråden FET när hade du positivt äl test?