Bävar redan familjemiddagar
Min sambo har försökt sätta ner foten, ganska rejält. Speciellt nu efter senaste övertrampet av hans pappa. Men det är aldrig någon som satt ner foten tidigare för min svärfar så han hotade då istället med att säga upp kontakten om han inte fick som han ville och slängde på luren i örat på min sambo.
Som han ville = starta projekt hemma hos oss fast vi sagt nej.
Han har, i korta drag, gått från att skällt på oss och att dethär är det sämsta husköpet någonsin till att vi har köpt hans drömhus och han vill vara här varje dag och bestämma hur saker ska se ut, hur det ska renoveras, hur det ska möbleras, vad som ska inhandlas, vilka vänner jag får ta hit och inte etc. Behandlar oss som omyndiga 2-åringar i princip.
Det finns så många stories som sagt, en del saker han sagt som är så absurda så man kan tro det är en tecknad film man är med i.
I Augustimånad kanske jag hade 8 dagar totalt där jag inte träffade mina svärföräldrar. Annars såg jag dom varje dag, och på helgerna var det i 13 timmar både lördagar och söndagar. (Jag är dessutom gravid i vecka 30).
Din man måste ju förstå att annars finns risken att du tröttnar till slut och att han riskerar förlora dig om han inte tar tag i sin svärfars beteende,.
Sluta åk med på besök där och kräv att svärfar uppförs sig i ERT hem för det är ERT hem och självklart ska du kunna säga till din man hur du känner, kväv inte dina känslor du har rätt till dom.
Så förutom din sambo så måste DU sätta ner foten mot gubben