• Onemore2018

BF juni 2022

Hej!

Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

• Svar på tråden BF juni 2022
  • betula
    EIJ90 skrev 2021-12-20 18:45:07 följande:

Mm. Vi tänkte ju berätta för familjen nu under jul. Nu blir det tråkigare att berätta eftersom vi inte vet om allt är bra.

Vi får vara tacksamma att det är många arbetsdagar dessa mellandagar ;)

Har du barn sedan innan? Jag har en son som snart blir 3 år. Minns dock inte vad jag fick i resultat på kub, mer än att det var låg risk. Vet du varför ditt resultat blev sämre?

Två barn sen innan. Yngsta blir 8 till våren så jag har hunnit bli betydligt äldre. Hade bra siffror m båda dem då. Bm sa bara att det är det sammanvägda resultaten som ger sannolikhetssiffran.
  • hurtänktedunu
    pinkrain skrev 2021-12-20 16:29:26 följande:

Åh grattis :) skönt och roligt med en flicka. Jag hoppas fortfarande min är det.

Haha ja jag hoppades ju på det. Svärmor kommer bli överlycklig. Ska bli kul att berätta i helgen. Skulle ni ta reda på det?
  • svansmamman

Igår kom dopplern äntligen hem. Vi slet upp paketet i hallen och började lyssna direkt, haha. Det gick förvånansvärt lätt att hitta hjärtljuden, jag var tvungen att testa tre gånger för att vara helt säker men nog hördes ett starkt fladdrande hjärta där alltid. Det var som musik i öronen, vilken lättnad!! Nu kan jag med gott samvete, och utan oro, dela nyheten med fler. Hallelujah! ????

• Hallonglass91
    svansmamman skrev 2021-12-21 06:46:04 följande:

Igår kom dopplern äntligen hem. Vi slet upp paketet i hallen och började lyssna direkt, haha. Det gick förvånansvärt lätt att hitta hjärtljuden, jag var tvungen att testa tre gånger för att vara helt säker men nog hördes ett starkt fladdrande hjärta där alltid. Det var som musik i öronen, vilken lättnad!! Nu kan jag med gott samvete, och utan oro, dela nyheten med fler. Hallelujah! ????

Vad köpte ni märke på er doppler? Är lite sugen på att köpa en för att minska min oro pga tidigare MA. Ska såklart inte använda för ofta men nu när det är flera veckor kvar till RUL vore det skönt att kunna kolla själv en gång iaf.
  • hurtänktedunu
    svansmamman skrev 2021-12-21 06:46:04 följande:

Haha visst är det underbart. Det är en sån trygghet att ha. Ska bli underbart att få berätta i jul.
  • pinkrain
    hurtänktedunu skrev 2021-12-20 21:54:45 följande:

Haha ja jag hoppades ju på det. Svärmor kommer bli överlycklig. Ska bli kul att berätta i helgen. Skulle ni ta reda på det?

Ja 5 januari gör vi det. :) så spännande nu vill båda sönerna ha en lillasyster.
  • Hallonglass91
    hurtänktedunu skrev 2021-12-21 09:38:08 följande:

Haha visst är det underbart. Det är en sån trygghet att ha. Ska bli underbart att få berätta i jul.

Har du också köpt en doppler. Vilket märke har du och tycker du den är bra?
  • svansmamman
    Hallonglass91 skrev 2021-12-21 09:06:12 följande:
    Vad köpte ni märke på er doppler? Är lite sugen på att köpa en för att minska min oro pga tidigare MA. Ska såklart inte använda för ofta men nu när det är flera veckor kvar till RUL vore det skönt att kunna kolla själv en gång iaf.
    Jag köpte den som heter AngelSounds och jag är hittills sååå nöjd. Jag fick tips om den härifrån, annars hade jag inte haft en aning om vad jag skulle köpa för någon, hehe. 

Jag har själv haft MA tidigare och haft problem med katastroftankar pga det. Det känns redan så mycket bättre. Så jag rekommenderar det starkt! 
  • Hallonglass91
    svansmamman skrev 2021-12-21 10:47:09 följande:

Jag köpte den som heter AngelSounds och jag är hittills sååå nöjd. Jag fick tips om den härifrån, annars hade jag inte haft en aning om vad jag skulle köpa för någon, hehe. 

Jag har själv haft MA tidigare och haft problem med katastroftankar pga det. Det känns redan så mycket bättre. Så jag rekommenderar det starkt! 

Tack! Då ska jag kika på den. Skönt att höra att det hjälpt för din oro och dina tankar. Hoppas det kan hjälpa mig med tills man känner barnet röra på sig snart :)
  • hurtänktedunu
    pinkrain skrev 2021-12-21 09:55:05 följande:

Ja 5 januari gör vi det. :) så spännande nu vill båda sönerna ha en lillasyster.

Ja har man bara ett kön så är det ju inte konstigt att vilja testa det andra heller även om man blir glad oavsett. Svärmor ville ju även att tvåan skulle bli en flicka men så blev det ju inte. Dom har typ inga flickor alls i släkten. Men så roligt och spännande. 5 januari är ju inte långt bort. Är det rul då? Vilken vecka är du i då?