BF juni 2022
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Nej den dolda gruppen är det inte. Den vill jag gärna vara med i. :) Det är ju mest mina söner som sagt önskan och vänner för min skull tror jag men mer att de har en känsla av än önskan. Min mammas har jättestark känsla och hon hade samma med sönerna. Hon har ofta rätt när hon känner saker men denna gång är osäker då alla nub experter tror pojke. Vi vet förhoppningsvis om 4 dagar nu. :) Jag började känna rörelser i v. 16 men det är mest något på kvällen. Går in i v. 19 på tisdag.
Förstår oron men det går säkert fint! Har du varit på KUB och vet hur moderkakan ligger? Kan ju påverka hur mkt du känner med : ) Jag är också i vecka 18 och jag har nog känt rörelser nu denna veckan, inte helt hundra, men har typ känts som det bubblat på sidan av magen. Men står ju på många ställen att det är väldigt tidigt ännu i vecka 18 och att det brukar bli mer tydligt sen. Det är mitt första barn så jag har ju inget att jämföra med som du har, men tror verkligen du kan vara lugn. Skönt att onsdag närmar sig med ju! Det är ju supersnart!Vad bra! :) 35 känns ändå lite lagom. Skulle du kunna lägga till mig och Pinkrain genom att skicka länk till oss?
Jag har också mitt RUL i 19+1. Känns sent men jag tycker det är lite skönt då man kommit längre i graviditeten när man väl är på själva RUL (jag tänker på att riskerna minskar lite varje vecka och även att man kanske kan se mer detaljer på ultraljudet). :)
Hej!
Öppnade just NIPT-svaret här hemma. Har vetat länge att proverna skulle bara bra och det stämde. I brevet stod också könet. Det stod att vi väntar en pojke till. Vi har två sen tidigare. Visste att jag hoppades på en flicka men blev faktiskt lite ledsen. Vilket känns hemskt!! Jag sörjer absolut inte att det är en pojke i magen. Han är såå välkommen och är säkert den finaste lille killen man kan tänka sig, precis som sina bröder. Men jag sörjer drömmen om att få en dotter. Som jag nu aldrig kommer få uppleva. Det känns så konstigt. Vi har dessutom genomgått ofrivillig barnlöshet med vårt första barn så känns så sjukt att det ska spela roll nu. Men kan inte hjälpa att jag kände mig lite besviken. Även min man kände likadant vilket förvånade oss båda. Tror vi båda hade trott att det skulle vara en tjej. Ja usch man skäms verkligen för sina känslor. Men tänker att nu hinner jag bearbeta detta nån dag och sen blir det fullt fokus på vår lille kille!
Hej!
Öppnade just NIPT-svaret här hemma. Har vetat länge att proverna skulle bara bra och det stämde. I brevet stod också könet. Det stod att vi väntar en pojke till. Vi har två sen tidigare. Visste att jag hoppades på en flicka men blev faktiskt lite ledsen. Vilket känns hemskt!! Jag sörjer absolut inte att det är en pojke i magen. Han är såå välkommen och är säkert den finaste lille killen man kan tänka sig, precis som sina bröder. Men jag sörjer drömmen om att få en dotter. Som jag nu aldrig kommer få uppleva. Det känns så konstigt. Vi har dessutom genomgått ofrivillig barnlöshet med vårt första barn så känns så sjukt att det ska spela roll nu. Men kan inte hjälpa att jag kände mig lite besviken. Även min man kände likadant vilket förvånade oss båda. Tror vi båda hade trott att det skulle vara en tjej. Ja usch man skäms verkligen för sina känslor. Men tänker att nu hinner jag bearbeta detta nån dag och sen blir det fullt fokus på vår lille kille!
Insåg att jag inte uppdaterat här med vårt nipt-resultat. Det visade iaf på normala antal kromosomer. Enorm lättad, milt sagt! Jag hade stort sätt ställt in mig på en sen abort, vilket kändes hemskt. Idag blev det istället att jag vågade göra en första beställning till bebisen. Ett gäng fina tygblöjor. <3
Hej!
Insåg att jag inte uppdaterat här med vårt nipt-resultat. Det visade iaf på normala antal kromosomer. Enorm lättad, milt sagt! Jag hade stort sätt ställt in mig på en sen abort, vilket kändes hemskt. Idag blev det istället att jag vågade göra en första beställning till bebisen. Ett gäng fina tygblöjor. <3
Hej!
Tack alla! Konstigt det här med känslor och förväntningar ändå. Jag har 2 underbara pojkar som jag älskar så otroligt! Blir underbart med en till. Det som skrämmer mig med 3 pojkar är att jag på nåt sätt får för mig att de ska bli heltokiga galna grabbar som tar över stan när de blir tonåringar. ;) Samt då att jag aldrig kommer få en tjej. För det här är definitivt min sista graviditet. Fler än 3 önskar vi oss inte iaf och min kropp mår inte direkt väl av graviditeter. Men börjar redan landa i det. Man får så konstiga idéer bär man är gravid med ju.. Helt knäpp
Är så nervös för att maken inte ska få följa med på rul på onsdag. :( pratade med de och det ändras hela tiden nu då det är så många inlagda på Östra sjukhuset med covid. Fått rådet att maken följer med och vi får veta på plats vad som gäller. Vi har ordnat barnvakt för detta som dessutom är borta från sitt jobb den tiden så känns ju sådär om maken inte får följa med in.