BF juni 2022
Varför tror du på missfall? :(
Idag har mina symptom försvunnit helt och nu är jag också väldigt orolig att jag fått missfall..
Varför tror du på missfall? :(
Idag har mina symptom försvunnit helt och nu är jag också väldigt orolig att jag fått missfall..
Är i vecka 8 idag enligt alla appars beräkningar, dock misstänker jag/BM att det är tidigare än så då man inte såg någon fosterstruktur på UL för 1,5 vecka sedan. Såg endast fostersäck och gulesäck (heter det ens så?) Pga var troligtvis för tidigt menade läkare och BM. Kan stämma då jag plussade först 3 dagar efter förväntad mens trots test varje dag.
Nytt UL imorgon, hoppas så innerligt att man ska se foster, hjärtslag och kunna fastställa datum. Håll tummar för mig!
Inte jag heller. Har tid nu. Sitter och väntar på doktorn. Hon är 4 minuter sen så det känns som en evighet och ångesten är på topp. Gud alltså
Det är så jobbigt med dessa tankar som kommer. Känner dom också till och från hela tiden. Man vill ju bara börja känna rörelser så man får bekräftelse att allt är som det ska med den lilla. Inatt så kändes det som att all uppblåsthet som jag haft bara försvann så jag blev riktigt orolig. I morse var jag tvungen att kolla med dopplern och det var väldigt lugnande att höra bebisens hjärta i fin takt. Det är nog det enda som håller en lugn nu. Nipt om exakt 2 veckor idag. tänk vad tiden kan gå sakta.
Ja sen får man ju tänka att det brukar ju släppa någon gång. Vilken vecka är du I?
Ja tröttheten är ju galen.
Hänger på oroskänslan. Är i v 9+2 (enligt vul i förra veckan). Sen igår tycker jag knappt att jag känner av något. Känner mig inte speciellt gravid. Mindre illamående, mindre uppsvälld och mindre trött. Känner mig inte superorolig men det gnager ändå lite i en. Är det inte för tidigt med spökveckor redan i v 10? Eller kan det börja redan. Förra graviditeten mådde jag knappt illa alls utan var "bara" sjukligt trött. Denna gång har jag mått mer illa men inte kräkts. Får väldigt kort intensivt illamående som typ går över direkt. Som att jag ska klökas men det kommer inget. Tycker det luktar illa i köket när mannen lagar mat och när jag öppnar kylskåpet.
Nån som känner igen sig?
När borde man kunna testa med doppler tror ni?
Mina farhågor besannades idag. Ultraljud i vecka 10+5 och dom hittade inte något levande foster.
Allt känns tomt och hemskt, som en konstig dröm.
Tog ett graviditetstest nu och det visade starkt plus. Har kvar alla symtom och känner mig galet lurad av min kropp. Nytt ultraljud nästa vecka och sen framkalla missfall om det inte sätter igång av sig självt innan dess.
Suck
10+4 idag. Den dagen jag bara vill förbi.
Jag fick den känslan för några kvällar sen från ingenstans och sen kunde den inte släppa.
Dom hade svårt att se så dom kunde räkna ut när det stannat. Hcg är uppe i 19 900, så det är väl därför jag känner av det så mycket än kanske.
Mått så illa idag och tuttarna bara värker. Magen har ju växt också för livmodern har växt på. Varför luras kroppen så med en.
Är det någon mer som är typ helt platt över magen? Har varit svullen men tycker de har minskat massor,är inte pinnsmal så lite underhudsfett har ja ju på magen men är inte "rund" så tänker att de borde synas rätt tydligt om man börjar få kula, oroar mig över att ja känner mig sååå platt? Känns som man borde börja ana en kula?jag har ju varit gravid förr å me mina barn födda 15 å 17 minns jag verkligen inte mer än att jag alltid blivit svullen tidigt, men minns inte när de sen avtagit osv.... kan tillägga att ja är i v 10+2, fy är verkligen sååå jobbigt detta, ul om 2 veckor, men vem räknar....