Inlägg från: Bebis2021 |Visa alla inlägg
  • Bebis2021

BF juni 2022

Härligt för er som nått vecka 12 själv har jag tre dagar kvar dit, såklart skönt för varje dag som går och kommer längre fram, men nu vill jag verkligen snabbspola tiden fram till att man känner rörelser, är såå mkt lättare å njuta av de hela då tycker jag plus att de är ju så mysigt med kula å bebisrörelser

• Bebis2021
    Avokado92 skrev 2021-11-30 12:02:19 följande:

Jag har följt er här i tråden men inte skrivit något själv. Känner igen vissa av era namn från en bim-tråd, jättekul att läsa att det gått bra för er. Blev helt varm när jag läst om era plus som nu utvecklas till små liv. Sen känner jag verkligen så otroligt mycket med er som det tyvärr gått dåligt för. Fick ett mf i somras i v9 efter att ha fått se hjärtljud bara 2 dagar innan. Det önskar jag ingen.

MEN! Nu är jag gravid igen och det ska bara gå bra. Nojan är ju total dock, haha det ska jag inte sticka under stolen med. Har inte gjort några vul eller ul (pga vad som hände i somras), har KUB nästa vecka på onsdag, så räknar väl ned timmarna tills dess just nu. Japp jag har absolut blivit galen.

Är 29 år (fyllde år precis), 11+5 idag, bf 16 juni. Alla mina symptom är borta, har varit illamående och haft extremt ömma bröst. Men nu är de puts väck, jahapp. Alla dessa mysterium och beteenden kroppen bjuder på asså. Djup suck. Men stort lycka till alla därute - vi är fan grymma som går igenom det här!

Hej och grattis till graviditeten, vi är ganska nära jag är i vecka 11+0, men oroar mig en del över hur de står till i magen och om hjärtat slår, har två ma och en ofostrig graviditet I bagaget, men innan dess friska och komplikationsfria graviditeter, men denna grav har jag sett hjärtljud i vecka 8-9 minns inte exakt, haft lite illamående som kommer och går tycker dock de minskat kring vecka 10 men nu åter känt av de igen senaste dagarna, har bara lite svullna bröst men ingen ömhet, är trött men svårt att veta om de beror på årstiden, såå jag räknar ner till ul nästa vecka kan man säga, vet inte ens om ja ska se fram emot de eller vad? Är så rädd för dåliga besked, även om ja försöker va positiv nåja denna väntan innan man kommit en bit in i graviditeten, men de där med symtom som avtar verkar ju vara ganska vanligt så man får kanske trösta sig med det
  • Bebis2021
    Avokado92 skrev 2021-11-30 12:59:24 följande:

Tack så mycket! Ja men då är vi verkligen nära. Känner verkligen igen tankarna, vet inte om jag är taggad, nervös eller vad inför ul nästa vecka haha. Har safe:at upp och tagit ledigt från jobbet faktiskt, kanske lite överdrivet men kändes ändå rätt.

Ja symptomen verkar ju verkligen variera och allt känns väldigt annorlunda för min del denna gång, jämfört med i somras som slutade dåligt. Så håller fast vid det! Håller tummarna för oss båda. När har du ul nästa vecka?

Ja men de kan nog vara skönt jag har faktiskt också ledigt dock av annan orsak från början men de passade bra få med ul den dagen jag har på fredag, så drygt att de skulle vara veckans sista dag :-P nåja har ju stått ut att vänta drygt två veckor nu så får bita ihop sista tiden till dess. Vilken dag har du ul?

För min del har jag haft grav med både symtom och typ inga symtom där de både gått bra och dåligt, så därav litar jag verkligen inte på något som någon form av bekräftelse på att de är bra, hemskt så skadad man blir men är ändå positiv trots allt även om de kanske inte låter så haha
  • Bebis2021
    Avokado92 skrev 2021-11-30 20:43:24 följande:

Jag håller alla tummar och tår för dig! Jag har på onsdag nästa vecka. Dagarna går otrooooligt långsamt haha.

Tack :) okej, ja men verkligen, man får försöka sysselsätta sig så man har annat å tänka på
  • Bebis2021
    xnfsm skrev 2021-12-02 22:34:01 följande:

Vecka 12 och min mage ser ut såhär. Tycker det börjar bli svårt att dölja (på jobbet tex).

//

Någon fler som känner sig ok med att dela magbild?

Får jag fråga, är du avslappnad i magmusklerna på bilden? Jag tycker nämligen jag har lite mage nu en de är om ja slappnar av, men om jag håller in magen allt vad jag kan så blir den typ platt, så då känns de som att den lilla putmage jag har o avslappnat tillstånd mest är mat/svullnad, vill bara få en tydlig kula nu så skulle de kännas liite bättre )
  • Bebis2021

I natt drömde jag att ja fick bekräftat missfall, så hemsk dröm, har ju stundande ul på fredag så de är väl all oro och tankar inför det som spökar, men kan ju inte låta bli att fundera om de finns något drömmen vill säga mig? Lite obehagligt på något vis, men hoppas såklart att den inte stämmer... men dagarna nu går så sakta, går inte runt och ser mig som gravid utan "håller mer andan" i väntan på fredagens besked..så jäkla jobbigt men men.

• Bebis2021
    hurtänktedunu skrev 2021-12-06 11:16:34 följande:

Förstår dig helt. Känner också att jag går och väntar. Nipt på onsdag så hoppas på bra besked efter det. Känner mig inte heller gravid men hoppas det kommer mer och mer.

Har inte heller så mkt symtom bara lite molvärk då och då.. så skönt att du snart har tid för nipt håller tummarna för dig, men de kommer garanterat gå bra å de är ju väldigt positivt att du kan höra hjärtljuden själv
  • Bebis2021
    MrsXy skrev 2021-12-06 11:25:24 följande:

Åh jag vet hur du känner dig. Hade också en sån dröm, att jag var på ul och det var samma som sist, dvs ma. Fruktansvärt och vaknade jättetom. Men det visade sig bara vara en dröm ! Så himla skönt. Tror att hjärnan spökar, eftersom man tänker på det hela tiden. Lycka till på ul ! :D 

Ja förhoppningsvis är de bara underliggande oro som spökar, men så verkliga dessa drömmar kan vara, usch! Tack så mkt )
  • Bebis2021
    pinkrain skrev 2021-12-06 12:12:43 följande:

Måste fråga hur gör ni med arbete efter v.20 har ni gjort en riskbedömning? Gjorde en med min chef idag men ska rådfråga barnmorskan för åker mycket kollektivt i tjänsten.

Jag jobbar hemifrån redan som de är pga pandemin Å jag gissar att om och när det blir aktuellt kommer jag bara fortsätta sitta hemma och jobba. Men hade jag vistats mer bland människor hade jag nog helst blivit avstängd tror jag, samtidigt är de en lång tid att gå hemma men man vill ju minimera riskerna.
  • Bebis2021
    betula skrev 2021-12-06 19:45:32 följande:

Blöder. :( v 11+0 idag. Hoppas att det bara beror på sex, men ångesten och oron är hög nu! Förra graviditeten blödde jag mkt o ofta och det gick vägen. Men denna har jag inte blött alls. Föreän nu då. :(

Usch då förstår att de är jobbigt, att se blod vid graviditet känns ju aldrig bra, men man får komma ihåg att de dock är väldigt vanligt trots alls, speciellt i samband med sex har jag hört, inga egna upplevelser av det dock, var det mkt eller mer sparsamt och avtog det sedan?
  • Bebis2021
    xnfsm skrev 2021-12-06 19:51:06 följande:

Det blir ingen bebis för mig i juni. Gjorde kub idag och han som gjorde UL sa att det tyvärr inte såg bra ut. Han behövde inte ens kolla blodproverna för att man såg så tydligt hur illa det var. Mycket vätskeansamling vid huvudet och långt ned på kroppen. Fick tid på karolinska imorgon bitti där dom kanske ska ta fler prover och förklara vad allt innebär. Vi är förkrossade just nu.

Tusen frågor, tankar och känslor, samtidigt som en total tomhet infinner sig.

Men neeej, fy så hemskt, vet precis hur de känns med tråkiga besked, skickar styrkekramar <3 hoppas ni kan få lite mera svar imorgon, även om de gör en ledsen, men ovisshet är ju också jobbigt, men jag förstår verkligen vad du menar med den där tomheten, det känns som någon sliter undan mattan från en och vänder allt upp och ner, som man gått och sett fram emot, ställt in sig på och drömt om.
  • Bebis2021
    betula skrev 2021-12-06 21:29:04 följande:

Får fortfarande blod på pappret. Kommit lite på trosskyddet, men droppar iaf inte i toalletten.

Okej men de är ju positivt att de inte är några mängder, men oavsett så blir man ju orolig såklart, har du något ul snart inbokat? Annars kanske de hade kunnat vara skönt att göra de
  • Bebis2021

Fyfasiken, tyckte mig eventuellt ana en väldigt svagt ljusrosa färg på pappret när jag var på toa tidigare, torkade igen för att se men då syntes inget mer, de var så svagt att jag fick anstränga mig och se, men något färgat var det, inte helt ofärgat så att säga, fick genast kalla kårar och är nu så jäkla orolig, även haft molvärk till och från senaste tiden, svårt att veta om de är normalt eller pga begynnande missfall, men nu är jag helt övertygad, de finns inget levande foster, har ul på fredag och de känns hemskt att vänta till dess samtidigt som man inte vill uppta vård i onödan, fyfan va jobbigt detta blev

• Bebis2021
    TheSwedishKiwi skrev 2021-12-07 10:46:33 följande:

Jag förstår din oro, men förlora inte hoppet ännu! Nu vet jag ju inte hur det står till med min bebis i samband med mina nuvarande blödningar, men jag har ju haft blödningar till och från hela graviditeten, och tidigare UL som jag gjort har visat att allt är som det ska. Så det behöver absolut inte betyda något. Och var det bara lite lätt rosa så låter det troligt att det kan vara något blodkärl som brustit. Mina blödningar har varit både rosa, bruna och röda men aldrig rikliga nog för att jag ska behöva använda mer än trosskydd, så jag försöker även intala mig själv att jag inte ska oroa mig. Skulle jag få ett dåligt besked på nästa UL så får jag ta den sorgen och ångesten då helt enkelt!

Jag håller en tumme för dig att graviditeten går precis som den ska och att det rosa du sett är helt ofarligt!

Tack för dina ord<3

Men har du haft molvärk också? För de har jag å ja tycker att de inte känns som växtvärk, men de är ju de där som är svårt å bedöma, men i kombination med värken får man inte bra känslor tyvärr sen bidrar de väl att man har mf å ma i bagaget.. men men de är som de är å går inte göra något, men ovisshet är ju så jobbigt
  • Bebis2021
    TheSwedishKiwi skrev 2021-12-07 14:30:14 följande:

Ja jag har molvärk till och från. Ungefär som om jag skulle ha mens. Men det brukar bara hålla i någon halvtimme åt gången och sen lättar det. Sen har jag även haft stickningar, ilningar och alla möjliga känslor i magen. När jag vaknar på morgonen har jag ofta ont i magen och ryggslutet och det känns som att jag legat konstigt, trots att jag vet att jag inte gjort det. Jag har inte varit gravid innan, så jag har inget att jämföra med och det brukar göra mig lite extra nervös när jag får de smärtorna.

Förstår att du är extra nervös med tanke på din historik, och ovissheten är ju det som är värst. Visste man att allt var bra så skulle ju inte värken eller blödningarna ha mycket betydelse.

Ja jag upplever de också lite som mensvärk, även haft ilningar I livmodertappen, har ju barn sen tidigare men minns hur de var då.. men har förut vid graviditet upplevt mera växtvärk medan detta ändå känns mer som mensvärk och därmed lite sämre...

Nä precis så är det ju
  • Bebis2021

Haft lite mer blodtillblandad rosa flytning men inte när jag gått på toa utan endast att de varit lite på trosskyddet, kom vid ett tillfälle på toa en väldigt liten blodkoagel och inget mer, har lite mensvärk, magen är helt platt, men de har den ju varit ett tag, men alltså ja är ju i vecka 13 nu och med tanke på att de är tredje barnet och 9e graviditeten så borde ja ju ha lite mage, tror faktiskt inte jag orkar vänta till fredag, ska ringa imorgonbitti till gyn och hoppas då innerligt att jag får komma in och kolla upp de... känns verkligen såååå tråkigt att de skulle bli så här inpå jul dessutom, hade sett fram emot att börja få känna mig lite gravid med lite kula till jul, fyfan va ledsamt detta är, och uppgivenheten över att detta är fjärde MA som jag har i rad, varför funkar det helt plötsligt inte? Förstår verkligen inte?? Alla prover normala inklusive sköldkörteln...

• Bebis2021

Som jag nu misstänkte sen gårdagens blödningar som började smått, så visade vul idag på inga hjärtljud, fostret mätte exakt 8+0, precis den vecka jag såg hjärtljud för fyra veckor sedan, påbörjar behandling idag för att hjälpa processen, min kropp verkar inte vilja starta igång själv. Känns ju såklart fruktansvärt tråkigt, ledsamt och jobbigt, men detta kommer inte som en chock, jag har ju haft de gnagande och egentligen inte kunnat ta till mig graviditeten efter vul för fyra veckor sen, så min kropp har nog vetat länge. Men men, vill bara avklara detta nu, hoppet och önskan om en trea kvarstår och jag hoppas de ska vara min tur snart. Lycka till ni andra <3

Svar på tråden BF juni 2022