Inlägg från: Anonym (Bea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bea)

Hjälp, 10-månaders bebis vägrar helt plötsligt flaskan?

Det låter helt i sin ordning tycker jag. Min yngsta slutade amma på eget bevåg i den åldern och åt sedan enbart mat. Välling har vi aldrig gett våra barn (de gillade inte det). Finns ingen anledning att truga i dem det.

• Anonym (Bea)

Kom att tänka på angående gröt: båda mina barn var riktiga storätare kring ett års ålder. Minns att vi åt lika stora grötportioner, jag och barnet. Man bara lassade in sked efter sked effer sked. Så bli inte förvånad om det rör sig om hunger. Såg att någon gav gröt även på natten tex.

Du frågade också hur vi nattade våra barn. Ingen av dem ville ha napp (men yngsta sög på tummen) och nattningen har varit svår, särskilt med äldsta. Har kunnat ta över en timme för henne att komma till ro när hon var i förskoleåldern. I ditt barns ålder somnade båda våra barn i vår famn och sen lade vi dem i sängen. Äldsta fick man gå runt med i famnen och hon vaknade ofta när man la ner henne i sängen och så fick man börja om... Hon vaknade ett par, tre gånger per natt när hon var runt året. Även som vaken, dagtid, ville hon vara intill oss föräldrar nästan hela tiden. Skrek när man la henne ifrån sig. En liten ängslig unge. Är fortfarande det.

Yngsta har alltid sovit bra.

Svar på tråden Hjälp, 10-månaders bebis vägrar helt plötsligt flaskan?