Inlägg från: Mandelskorpan |Visa alla inlägg
  • Mandelskorpan

Utbränd av min 5 månaders bebis! Orkar inte mer.

askyfullofstars skrev 2021-11-09 17:31:49 följande:

Hon dricker mjölkfri ersättning som vi fått på recept. Så vi har bockat av den punkten med. Har inga mer ?alternativ? att gå efter.

Möjligtvis att hon kanske har reflux så vi har fått remiss med men sannolikheten är inte så stor då hon växer som hon ska?

Tvååringen ska tillbaka till fsk nästa månad. Ska opereras så behöver vara frisk inför op så hon får gå dit efteråt, orkar inte mer. Hoppas bara inte hon drar med sig ngt hem som är situationen värre.

Min första var med en lättsam bebis därav vi skaffade en till tätt. Förstår bara inte varför hon inte sover. Vad är det som stör henne? Eller är hon bara sån?

Kolla om den mjölkfria ersättningen är gjord på fria aminosyror eller på nedbruten komjölk. Endast de baserade på fria aminosyror är HELT fria och en del barn tål enbart det.

Be också er dr om att få testa Nexium. Om hon har reflux så kommer det att hjälpa.
  • Mandelskorpan
    askyfullofstars skrev 2021-11-09 20:50:16 följande:

Det är Althera och jag tror den är gjord på nedbruten komjölk. Jag vet ju inte ens om hon är känslig mot mp heller. Vi bytte när hon fick koliken. Vet inget mer. Så otroligt tufft är det bara.

Ska be om nexium! Hur ger man det? Oralt?

Fråga om ni kan få prova Neocate (googla). Ja, det är lätt att ge, pulver som blandas med vatten och man ger med sked. Hoppas det snart blir lite bättre!
Svar på tråden Utbränd av min 5 månaders bebis! Orkar inte mer.