• Mlmt

Utbränd av min 5 månaders bebis! Orkar inte mer.

This too shall pass!

Usch jag känner igen mig i så mycket du beskriver. Drev mig till vansinne. Min älskade dotter hade kolik de första 4 månaderna och därefter var hon ständigt missnöjd och sov knappt. Avundades alla mammor som kunde gå runt med bebis i vagn, äta lunch med andra på stan etc. Det gick inte alls med min tös, hon skrek och var missnöjd för det mesta.

Jag känner även igen att jag testade alla möjliga tips utan att det riktigt fungerade. Visst kanske det kan hjälpa och tips skadar aldrig, men det är också viktigt att komma ihåg att alla barn är olika också. Det som fungerar på den ena kanske inte går med den andra. Så var snäll mot dig själv, du gör ingenting fel utan hon kanske bara är så.

Min dotter var riktigt krävande - men - det blev bättre/mer hanterbart. Vid 6 månader började hon sova bra på natten utan att jag gjorde något annorlunda och idag är hon världens gulligaste snart treåring (ok, visst har hon tantrums ibland som gör en knäpp men det hör till åldern).

Kan bara säga kämpa på, ta på riktigt en vecka i taget, ta hjälp där du kan och var snäll mot dig själv.

Svar på tråden Utbränd av min 5 månaders bebis! Orkar inte mer.