Vi som planerar barn 2023
Jaha, då var man tillbaka här efter konstaterat missfall, det andra i år.
Väntar på att det ska blöda ut nu och sen blir det fokus på att stärka kroppen och förhoppningsvis äggen under sommaren och hoppas kunna försöka bli gravid i augusti.
ska utesluta te i sommar, har ju knappt druckit alkohol i år men nåt glas får det nog bli i sommar, sen ska jag frossa i frukt och bär och njuta av sol och bad. Ska testa yoga några dar i veckan också.
nån som har fler tips på hur man naturligt kan öka äggkvaliteten? Är 40 år så tänker att det kan vara bra att försöka boosta kroppen lite. :)
Nej vad tråkigt att höra! Så ledsen för din skull?. Hoppas du återhämtar dig snabbt.
Jag har följt många av Jenny Koos råd för att främja fertiliteten. Hon heter vulverinekoos på instagram. Det jag gjort under lång tid och även den månad som det tog sig är:
- Ätit Kosttillskott ?Paket Lila? från www.gryningen.eu
- Använde tempdrop för att mäta basal kroppstemperatur och analysera min menscykel så jag visste exakt när ÄL skett varje månad
- Undvek koffein till 99% typ
- Drack alkohol som vanligt (dricker ganska sällan men när jag väl gör det så dricker jag rejält) jag var full kvällen innan ÄL skedde nu när det tog sig, var ute och festade månaden innan också
- D-vitamin boost ca 4 dagar innan ÄL (50000 IE)
- Tog en tesked munkpeppar CD1-8 typ
- Har ätit gluten precis som vanligt dock, även socker (fast äter sällan godis o fika men har inte undvikit det liksom)
- Äter ganska mycket fisk och en hel del kött också, inte så mycket grönt dock, men köpte massa frukt och bär veckan innan beräknad ÄL för att ?boosta? om det nu kan ha hjälpt
- Jag åt faktiskt lite mer/oftare av allt den menscykeln som jag blev gravid. men det kan ju varit en slump att det tog sig just nu ändå. Men tänkte att min kropp kanske behövde lite extra energi? tror att fett ska ge extra boost till hormonerna
- Tog ÄL-test nu när jag blev gravid också, men det var nog inget som hjälpte, visste att jag skulle ha ÄL den dagen som jag hade det ändå
- Hade sex 1 och 3 dagar innan ÄL
- Sexet vi hade 3 dagar innan ÄL så kom min sambo i mig, därefter kom jag när satsen låg i mig. Vet inte om det kan ha skjutsat in simmarna lite på traven? Låg även kvar i sängen i 30 minuter då
- Dagen innan ÄL så åkte all sperma ur mig direkt typ, men låg ändå kvar i 10 minuter ifall något skulle va kvar, vet inte om det kan ha hjälpt