Anonym (Ia) skrev 2022-06-17 07:50:34 följande:
Jaha, då var man tillbaka här efter konstaterat missfall, det andra i år.
Väntar på att det ska blöda ut nu och sen blir det fokus på att stärka kroppen och förhoppningsvis äggen under sommaren och hoppas kunna försöka bli gravid i augusti.
ska utesluta te i sommar, har ju knappt druckit alkohol i år men nåt glas får det nog bli i sommar, sen ska jag frossa i frukt och bär och njuta av sol och bad. Ska testa yoga några dar i veckan också.
nån som har fler tips på hur man naturligt kan öka äggkvaliteten? Är 40 år så tänker att det kan vara bra att försöka boosta kroppen lite. :)
Åå vad tråkigt, jag beklagar! <3
jag äter kosttillskott prenatal från Thorne. Dricker inget kaffe och har dragit ner på té. Försöker få tillräckligt med sömn och vara ute och röra mig i solen varje dag chans ges. Det ska också vara viktigt att få i sig nog med bra fetter. Både från frön och nötter och typ avokado, till smör och animaliskt fett och protein.
jag är 36 så försöker också tänka på att maxa äggkvalitet. Jag har visserligen haft lätt att bli gravid hittils men gått igenom ett väldigt sent missfall (20+1) och känner inte riktigt att jag har emotionellt utrymme att även nåt annat krånglar så jag optimerar så mycket jag kan.