Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi som planerar barn 2023

amandakollb skrev 2022-06-21 07:21:28 följande:
    Jojjans skrev 2022-06-20 18:06:55 följande:
    jag håller tungarna för det!

ÄL+12 och idag höjdes tempen lite igen, hm det kanske får bli avgörande imorgon då! om den är fortsatt hög/högre imorgon tar jag ett test då och om den sjunker så blev det inget denna månad. Fick lite hopp nu ändå! 
    Så himla spännande! Hoppas på hög temp och plus imorgon! Skrattande
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-06-21 07:21:28 följande:
    Jojjans skrev 2022-06-20 18:06:55 följande:
    jag håller tungarna för det!

ÄL+12 och idag höjdes tempen lite igen, hm det kanske får bli avgörande imorgon då! om den är fortsatt hög/högre imorgon tar jag ett test då och om den sjunker så blev det inget denna månad. Fick lite hopp nu ändå! 
    Hur låg landet idag då?
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-06-22 09:15:37 följande:
    Tyvärr så sjönk tempen och har börjat få lite röda spottings så blev inget för oss denna månad :( 

är ju bara första försöket men kan inte låta bli att känna mig nedstämd och ledsen, vet ju att det kan ta ett tag att bli gravid men ändå vad man hoppas! Nu hoppas jag mensen kommer igång på riktigt typ idag eller imorgon så vi kan börja ny cykel, men om jag ska räkna med bim som förra cykeln kommer mensen inte förens på lördag.. 

tack tjejer för all peppning och hejarop! <3 
    Trist! Hoppas att mensen drar igång senast imorgon, så du kan få börja på ny kula! Du får unna dig en drink eller liknande på midsommar som tröst SkålCoolHjärta
  • Symetrical
    Pandyy skrev 2022-06-23 07:41:09 följande:

Hej igen gänget. tänkte uppdatera lite från mitt håll. Är på CD46 idag och tog ett test nu (RFSU testa ofta) som visar en fullt synlig skugga till streck, osäker på om det är färg dock.

Kan försöka bifoga bild här. Är det någon som har tidigare erfarenhet om dessa test brukar kunna visa tydliga skuggor men visat sig vara negativt?

Vet du när äl inföll? Hoppas verkligen att det ökar i styrka kommande dagar! Skrattande
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-06-23 21:56:45 följande:
    Ja mensen kom idag som tur var. inte ens det går haha, måstd köra bil hem imorgon så får inte dricka. får spara mig till nästa helg. Ha en fin midsommar! 
    Skönt ändå! Men typiskt med bilkörningen xP Men du får som sagt satsa på nästa helg!
    Här sattes äl ut idag Cool
  • Symetrical
    aprildag skrev 2022-06-26 06:31:13 följande:

Glad midsommar på er! 

Här misstänker jag starkt att vårat försök inte lyckades. Tempen har varit extremt hackig (och de flesta dagar lika låg som under follikulärfasem) de senaste dagarna och jag börjar tro att inget ägg släpptes denna cykel? Har inga som helst symtom varken på graviditet eller att mensen ska komma snart. Om den kommer som tidigare månader borde jag få mens onsdag/torsdag så det är väl bara att vänta och se. Det var vårat andra aktiva försök, men har haft sex kring ägglossning 2 andra cykler under våren (förstått först i efterhand). Första graviditeten så lyckades vi på första försöker, men att få ett syskon verkar inte vara lika lätt!

Glad midsommar! :)

Var samma här, smidigt med första och betydligt knepigare med andra! Kan du inte posta grafen så kan vi analysera den? :P
  • Symetrical
    aprildag skrev 2022-06-26 11:46:04 följande:
    Så här ser min nuvarande cykel ut. Tror också att det finns med en del avvikande mätningar när jag behövt mäta efter för få timmars sömn (upphackad sömn under natten), när jag druckit något glas vin ovh sen även en period av mycket jobb som säkert påverkat.
    Jag tycker att det ser ut som att äl kan ha skett cd 23. Var det något särskilt som hände cd 20, tänker eftersom den var så hög? Tempade du senare? Eller sov extra dåligt? Jag får ofta som du en lite högre temp ett par dagar efter äl, sen en dipp och nån dag senare brukar ägget släppa. Hur har du haft det med fertilt sekret? Några älkänningar? Äl-test?
  • Symetrical
    aprildag skrev 2022-06-26 12:35:58 följande:

Ägglossningstestet visade positivt den 18e och jag hade även en massa känningar då (samt fertilt sekret). Under veckan som har varit har jag istället inte haft något fertilt sekret eller så, har därför svårt att tro att det skulle varit senare. Appen (Ovy) som satte ut den 20e baserat på ÄL-testet.

Jaha! Men isf tror jag på äl cd 19. Men märkligt med de låga temparna cd 21-24 Obestämd Du tog inte dem tidigare än vanligt? Hade de varit lite högre hade det sett ut som klockren äl cd 19!
  • Symetrical
    aprildag skrev 2022-06-26 19:39:44 följande:

Jo, det är möjligt att jag har tagit den vissa dagar tidigare än vanligt. Och även att jag tagit tempen efter kanske 4 timmars sammanhängande sömn pga uppe på natten med sonen och det är klart att det påverkar. Men denna cykel är mycket hackigare än de tidigare cykler och generellt har jag legat på ca 36 grader (+/- 0.2) under follikulärfasen och ca 36.5 grad till 37.1 grad under lutealfasen så tycker att det här känns väldigt konstigt.

Mycket märkligt.. det kanske var så att kroppen försökte ägglossa, men misslyckades..? Du får hålla utkik efter fertilt sekret, ifall kroppen isf gör ett nytt försök. Antar att det är tiden (som vanligt) som får utvisa!
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-06-27 11:25:05 följande:

Är det inte dags för att uppdatera BIM-listan? :) rensade bort alla datum som  passerat så får man fylla på om man vill uppdatera med nytt datum. 

28/5 Blåbärsskogen (1:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT
    3/6 19977 (2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT
    10/6 202294 (2a försöket, 1a barnet) PLUSSAT

27/6 F (2:a "försöket", 1:a barnet)
    30/6 Symetrical (hoppas på en Hoppsan, 4:e barnet)
    30/6 aprildag (2:a försöket, 2a barnet)
    3/7 Locoz (2:a försöket, 1a barnet) 
    5/7 Jojjans (1a försöket, 2a barnet, har inte försökt i juni. två sena missfall i bagaget)
    10/7 Barbrastreisand (1a försök, 2a barnet)
    23/7 amandakollb (2a försöket, 2a barnet)

Snyggt! :D
Svar på tråden Vi som planerar barn 2023