Vi som planerar barn 2023
ÄL+12 och idag höjdes tempen lite igen, hm det kanske får bli avgörande imorgon då! om den är fortsatt hög/högre imorgon tar jag ett test då och om den sjunker så blev det inget denna månad. Fick lite hopp nu ändå!
Hej igen gänget. tänkte uppdatera lite från mitt håll. Är på CD46 idag och tog ett test nu (RFSU testa ofta) som visar en fullt synlig skugga till streck, osäker på om det är färg dock.
Kan försöka bifoga bild här. Är det någon som har tidigare erfarenhet om dessa test brukar kunna visa tydliga skuggor men visat sig vara negativt?
Glad midsommar på er!
Här misstänker jag starkt att vårat försök inte lyckades. Tempen har varit extremt hackig (och de flesta dagar lika låg som under follikulärfasem) de senaste dagarna och jag börjar tro att inget ägg släpptes denna cykel? Har inga som helst symtom varken på graviditet eller att mensen ska komma snart. Om den kommer som tidigare månader borde jag få mens onsdag/torsdag så det är väl bara att vänta och se. Det var vårat andra aktiva försök, men har haft sex kring ägglossning 2 andra cykler under våren (förstått först i efterhand). Första graviditeten så lyckades vi på första försöker, men att få ett syskon verkar inte vara lika lätt!
Ägglossningstestet visade positivt den 18e och jag hade även en massa känningar då (samt fertilt sekret). Under veckan som har varit har jag istället inte haft något fertilt sekret eller så, har därför svårt att tro att det skulle varit senare. Appen (Ovy) som satte ut den 20e baserat på ÄL-testet.
Jo, det är möjligt att jag har tagit den vissa dagar tidigare än vanligt. Och även att jag tagit tempen efter kanske 4 timmars sammanhängande sömn pga uppe på natten med sonen och det är klart att det påverkar. Men denna cykel är mycket hackigare än de tidigare cykler och generellt har jag legat på ca 36 grader (+/- 0.2) under follikulärfasen och ca 36.5 grad till 37.1 grad under lutealfasen så tycker att det här känns väldigt konstigt.
Är det inte dags för att uppdatera BIM-listan? :) rensade bort alla datum som passerat så får man fylla på om man vill uppdatera med nytt datum.
28/5 Blåbärsskogen (1:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT
3/6 19977 (2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT
10/6 202294 (2a försöket, 1a barnet) PLUSSAT
27/6 F (2:a "försöket", 1:a barnet)
30/6 Symetrical (hoppas på en Hoppsan, 4:e barnet)
30/6 aprildag (2:a försöket, 2a barnet)
3/7 Locoz (2:a försöket, 1a barnet)
5/7 Jojjans (1a försöket, 2a barnet, har inte försökt i juni. två sena missfall i bagaget)
10/7 Barbrastreisand (1a försök, 2a barnet)
23/7 amandakollb (2a försöket, 2a barnet)