Sophiee92 skrev 2021-12-15 07:52:23 följande:
Åh tack för ditt fina svar!
Beklagar även ditt missfall, har förstått att det är så himla vanligt. Hur tidigt missfall fick du? Ja jag har också läst att man har större chans till en ny graviditet efter missfall :D och som du säger så väljer man ju hellre att tro på att det är sant än inte haha...
Vad roligt att du också tempade och använde ÄL-tester när du fick du första barn! Får man fråga hur lång tid det tog för dig sist? Jag har nu tempat dom tre senaste försöken men köpte faktiskt ÄL-tester för att använda nu till det fjärde försöket. Vad skönt att din kropp är tydligare/eller du har lärt känna din kropp bättre nu! Jag upplever att det hjälpt mig otroligt mycket att börja tempa för att förstå min cykel, speciellt nu när den blivit så oregelbunden.
Tack! Håller alla tummarna jag kan för dig med!
Mitt MF var i vecka 6, så det var ju tidigt men jag hann verkligen ställa in mig på att det skulle bli en bebis. Har en nära vän som gick igenom samma sak bara en månad innan, då kändes det osannolikt att jag också skulle få det. Märkligt egentligen, att mina vänner får MF minskar ju inte risken att jag skulle få det :D Hur kände du?
När jag blev gravid med min dotter tog det 2,5 cykler (vi bestämde oss efter första ÄL, men hade ju ingen aning om när den var, började tempa/testa senare). Men i faktisk tid var ju det 6 månader. Nu har jag dock en annan partner. Tror det är bra att komplettera med ÄL-tester när cykeln är oregelbunden! Hoppas det får effekt för dig.
Min ägglossning närmar sig nu (jag känner av den) och jag ska verkligen försöka att inte bli testbesatt mellan ÄL och mens. Men blev så förvirrad av att läsa mina anteckningar från första graviditeten, symptomen var inte riktigt samma som vid min senaste och en tidigare som blev abort. Det triggar ju min vilja att testa, haha.