• Rilakkuma

BIM Januari 2022

mammamalin skrev 2022-01-21 11:45:06 följande:

Oj vilken dålig bild jag la upp här ovan.. Testar en annan. Vad tror ni?

Jag ser definitivt någonting! Vad spännande, ta ett nytt om några dagar :)

• Rilakkuma

Min ägglossning kom en dag tidigare än beräknat, så jag uppdaterar listan. Använde digitala ägglossningstest den här månaden, det var skönt att kunna släppa kontrollen och lita på testen. Men har inga större förhoppningar på att det tog sig den här månaden Obestämd

3/1 Nótt (första försöket efter missfall, 5 totalt. första barnet)

5/1 pepsin (2a seriösa försöker, 2a barnet) - PLUSSAT - MISSFALL

5/1 bethrest (18:e försöket, 2:a barnet)

7/1 LJM91 (4e försöket, första barnet)

7/1 Sjuttonmånader (30år, 5e försöket, 3e barnet)

8/1 Ellobi

8/1 butembobaby - PLUSSAT

10/1 evelinagra1 (12e försöket första barnet)

10/1 Holy93 (andra försöket, andra barnet)

10/1 Anile (andra försöket, andra barnet)

10/1 JennyBomb (första försöket, andra barnet)

10/1 Glittergatan (första försöket, första barnet)

10/1 Länken (11:e försöket, 2 missfall, tredje barnet) - PLUSSAT

11/1 Tyrande (andra försöket, första barnet)

11/1 LillaGry (sjätte försöket, andra barnet)

12/1 Spökplumpa (tredje försöket, andra barnet)

13/1 Clina38 (tredje försök, första barnet)

14/1 FluffigaMoln (15e försöket, första barnet) PLUSSAT

15/1 Jordgubbstanten (andra försöket efter X, andra barnet) PLUSSAT

16/1 Caleido (29 år, första försöket)

17/1 Lillstrumpan123 (fjärde försöket, tredje försöket efter ma, första barnet)

19/1 Fagelfri 33år (fjärde försöket, andra barnet)

20/1 Fyran4 37 år (11:e försöket, fjärde barnet)

20/1 kaol81 (andra naturliga försöket, tredje barnet)

20/1 loppan483

20/1 Blucky 29 år (andra försöket, första barnet) PLUSSAT

21/1 Sophiee92 29 år (fjärde försöket, första barnet)

22/1 Tefat 26 år (sjunde försöket, första barnet)

23/1 Solskensdag 30 år (5e försöket, 3e försöket efter mf, första barnet)

24/1 Dalarna91 (7e försöket, 4e försöket efter MF, första barnet)

24/1 Sofian81 (femte försöket, tredje barnet)

25/1 mammamalin 34 år (första försöket, fjärde barnet)

25/1 z anonym z (6eförsöket, andra barnet)

25/1 Emma1b (2a ivfen, 1a blev ma i nov, tredje barnet)

25/1 ewcia (3e efter mf, 9 totalt, tredje barnet)

26/1 solis 123 (3 försöket 3 barnet)

27/1 Elliot1 (första försöket, andra barnet)

30/1 pelloBello (3e försöket efter sent MF, tredje barnet)

30/1 Rilakkuma (två mf, totalt 4e försöket, andra barnet) 

31/1 MariaNathalie 39 år (3:e försöket, tredje barnet

31/1 Fyrklöverns (åttonde försöket, första barnet)

8/2 mewq (femte försöket, första barnet)

10/2 Sofiaa90 (31år, sjunde försöket, första barnet)

• Rilakkuma
    Elliot1 skrev 2022-01-24 13:31:39 följande:

Jag var ju kaxig i ett tidigare inlägg och sa att jag inte skulle testa mig innan BIM, men har haft en så sjukt konstig känsla i kroppen att jag inte hålla mig idag.. Hade dessutom några test liggandes hemma. 

Längden på min cykel varierar mellan 24-27 dagar. Tar varken temp eller ÄL-test men är typ 100 procent säker på att vi träffade rätt kring ÄL.

Är på CD24 idag så tänkte att det kanske skulle kunna synas något ändå. 

Testet var alltså fett negativt haha. Inte oväntat eftersom det är första försöket, men visst blir man lite småsur. 

Får vänta in min mens istället och ta nya tag i feb! :) 

Vad trist, särskilt när man får upp hoppet av den där känslan i kroppen. Men om det eventuellt är tre dagar kvar tills BIM kanske det finns hopp än? Särskilt om du tog ett vanligt test och inte ett tidigt. 

Hur känner ni andra som börjar närma er BIM? Jag har en brännande känsla i kroppen och spänningar vid livmodern, men försöker verkligen att inte överanalysera den här gången? 
  • Rilakkuma
    Elliot1 skrev 2022-01-28 08:40:30 följande:

Godmorgon! 

Idag fyller jag år och fick en fantastiskt present imorse i form av - mens! 

En dag sen, men jag var förberedd då jag testade negativt igår på BIM. 

Nya tag nästa månad och jag ska definitivt fira mig själv med vin ikväll :) 

Trist start på en födelsedag, så lite positivt ändå att du tog ett test igår och hann förbereda dig. Låter väldigt klokt att fira med vin! Grattis :) 

Jag är 99% säker på att det inte lyckades den här månaden, har haft min vanliga kraftiga mensvärk sen i måndags och inga ömma bröst eller andra symptom. BIM på söndag. Känner mig orimligt besviken och trött på att det inte blev något, det har ju bara gått fyra månader så det känns egentligen löjligt att halvt ha gett upp hoppet redan.. Tror det bidrar att flera nära kollegor och min bästa vän är gravida redan. 

Så vi ses nog i februaritråden! :) 

• Rilakkuma
    Elliot1 skrev 2022-01-28 09:00:33 följande:

Det är ju såklart alltid trist när mensen kommer när man försöker bli gravid, men jag hade nog blivit väldigt förvånad om vi lyckades på försöket! Vårt första barn tog lång tid att få till (tot 1,5 år och ett missfall) så lite stressad är man ju att det ska bli så igen. Men har ändå en liten magkänsla att det kommer gå fortare denna gång.. 

Förstår känslan att man ger upp hoppet, även om 4 månader inte alls är lång tid i sammanhanget. Ser att det är ditt andra barn, var det svårt att få till första? 

Ge inte upp, plötsligt händer det :) 

Tack för grattis! :) 

Förstår det, att lyckas på första försöket är trots allt ganska ovanligt. Jag förstår stressen, tror det värsta är ovissheten, att man inte vet när/om det blir en bebis. Hade någon gett mig ett datum att förhålla mig till tror jag det hade känts lättare :) Behövde ni ta hjälp sist eller tog det sig spontant efter 1,5 år? 

Mitt första barn tog 6 månader, men på den tiden hade jag extremt oregelbunden mens, min cykel kunde vara upp till 70 dagar lång. Så egentligen var det 2,5 försök (rätt säker på att vi missade ÄL på första försöket). Med tanke på att min cykel är så stabil nu på ca 27 dagar hoppades jag att det skulle gå lätt. Är lite rädd att det ska vara svårare nu 6 år senare, även om jag bara är 31. Jag har dock en ny partner nu som jag varit gravid med tre gånger (en abort och två missfall). Så min kropp verkar kunna bli gravid lätt åtminstone. Men man vill ju gärna att det ska gå hela vägen.. 

Hoppet brukar öka igen när mensen är över och det officiellt är dags för ett nytt försök :) 

• Rilakkuma
    Fyrklöverns skrev 2022-01-28 21:00:22 följande:
    Grattis på födelsedagen! Tråkig present men tycker du ska ta typ en flaska bubbel istället ;)
    Som ovan talare sagt så tror jag vi också ses i februaritråden :)
    Jaså, hur det gått för dig den här månaden? Känns det kört för dig också? :( 
  • Rilakkuma

Det känns nästan lite pinsamt att skriva det här, med tanke på mina ?säkra? uttalande för några dagar sen om att jag får sikta på februaritråden. Men imorse plussade jag! Hade verkligen noll förhoppningar men så var tempen förhöjd imorse (BIM imorgon) och det gjorde mig fundersam. Tog ett test igår där jag fick ett supersvagt streck 5 min efter sista avläsning som jag antog var spök. Så att dagens var så mycket starkare och började dyka upp redan efter 1 minut känns skönt efter två täta missfall Solig

• Rilakkuma
    Fyrklöverns skrev 2022-01-28 23:30:26 följande:

Totalt. Känner nada. Har inte haft någon känsla att jag ägglossat alls. Jag kontrollerade med tempen i några dagar för jag kunde inte hålla mig och då låg den högre så jag misstänker att ägget släppte. Men känner mig helt apatisk nu. Ingen PMS som man kan missta för grav-symtom ens. Räknar bara ner dagarna nu så jag kan köra igång en ny cykel. Tror BIM är flyttad till söndag 30/1, ägget verkar ha släppt 16de eller 17de.

Hur känner du? <3

Låter inte alls som roliga känslor, håller verkligen tummarna att det kanske tog sig ändå eller i annat fall att februari blir din månad :) 

Jag kommer inte längre lita på diverse symptom eftersom jag kommit fram till att varenda en av mina fem tidiga graviditeter känts annorlunda. Har det känts lättare den här cykeln utan tempande och test? 

• Rilakkuma
    mammamalin skrev 2022-01-29 19:55:39 följande:
    Åh grattis! :) 
     Tack! Kanske ses i BF-tråden om jag vågar gå dit med tanke på tidigare missfall.. :)
  • Rilakkuma
    PelloBello skrev 2022-01-29 07:53:36 följande:

Tror jag just plussa  // Förvånad

Vad roligt, grattis! Skönt med ett tydligt streck :) 

• Rilakkuma
    mammamalin skrev 2022-01-29 20:00:17 följande:
    Jo men kom! Vi har precis startat en fb-grupp med. Man vet aldrig vad som händer för någon av oss men vi stöttar varandra oavsett Hjärta

Lite lockad blir jag ju, tack för peppen Solig

• Rilakkuma
    Elliot1 skrev 2022-01-29 23:30:48 följande:
    Stort grattis, vad roligt!! :) 
    Tack så mycket! Skrattande
  • Rilakkuma
    Chilins skrev 2022-01-30 09:36:58 följande:
    Får jag fråga dig hur din tempkurva sett ut? :) 

Självklart! När tempen dippade rätt mycket på ÄL+7 hade jag extrem mensvärk, kunde knappt jobba. Men nu antar jag att det kan ha varit en implantationsdipp kanske? Obestämd

• Rilakkuma
    Fyrklöverns skrev 2022-01-30 11:17:22 följande:
    Men hallå HUR kan jag ha missat detta?! Stort GRATTIS!! :D Gud vad roligt!! :) 
    Tack så jättemycket! Solig Känns helt ofattbart, men jag ska försöka tro på att det blir tredje gången gillt. 
  • Rilakkuma
    Fyrklöverns skrev 2022-01-30 11:19:42 följande:
    Vilken underbart vacker kurva!! :D

För att svara på din tidigare fråga så tycker jag att det varit skönt denna månaden att inte tempa, lite jobbigt att inte ha kontrollen men samtidigt inga tidiga avslöjanden åt någotdera håll :) 

Jag förstår! Det är ju helt klart krävande att ha sån koll på ?projektet? skaffa barn. Skönt att det gav dig lite lugn! 

• Rilakkuma
    Fyrklöverns skrev 2022-01-30 22:12:34 följande:
    Förstår! Det blir säkerligen tredje gången gillt :) Positiva tankar nu, det kommer gå jättebra och om 9 månader har du din bebis hos dig <3
    Tack för peppen :) Håller tummarna för dig också, lycka till i februari! 
Svar på tråden BIM Januari 2022