Elliot1 skrev 2022-01-28 09:00:33 följande:
Det är ju såklart alltid trist när mensen kommer när man försöker bli gravid, men jag hade nog blivit väldigt förvånad om vi lyckades på försöket! Vårt första barn tog lång tid att få till (tot 1,5 år och ett missfall) så lite stressad är man ju att det ska bli så igen. Men har ändå en liten magkänsla att det kommer gå fortare denna gång..
Förstår känslan att man ger upp hoppet, även om 4 månader inte alls är lång tid i sammanhanget. Ser att det är ditt andra barn, var det svårt att få till första?
Ge inte upp, plötsligt händer det :)
Tack för grattis! :)
Förstår det, att lyckas på första försöket är trots allt ganska ovanligt. Jag förstår stressen, tror det värsta är ovissheten, att man inte vet när/om det blir en bebis. Hade någon gett mig ett datum att förhålla mig till tror jag det hade känts lättare :) Behövde ni ta hjälp sist eller tog det sig spontant efter 1,5 år?
Mitt första barn tog 6 månader, men på den tiden hade jag extremt oregelbunden mens, min cykel kunde vara upp till 70 dagar lång. Så egentligen var det 2,5 försök (rätt säker på att vi missade ÄL på första försöket). Med tanke på att min cykel är så stabil nu på ca 27 dagar hoppades jag att det skulle gå lätt. Är lite rädd att det ska vara svårare nu 6 år senare, även om jag bara är 31. Jag har dock en ny partner nu som jag varit gravid med tre gånger (en abort och två missfall). Så min kropp verkar kunna bli gravid lätt åtminstone. Men man vill ju gärna att det ska gå hela vägen..
Hoppet brukar öka igen när mensen är över och det officiellt är dags för ett nytt försök :)